Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?
REKLAMA
REKLAMA
Mieszanina propanu i butanu ma bardzo dobre parametry i może być stosowana do zasilania silników niskoprężnych (benzynowe), jako mono (jednopaliwowe) i Bi-fuel (dwa paliwa do wyboru na zmianę) oraz wysokoprężnych (diesel), jako dual-fuel (jednocześnie podanie dwóch paliw). W żadnym przypadku nie cierpi na tym ani kultura pracy silnika, ani moc, ani osiągi. To znaczy, że bez żadnych kompromisów przedrzemy się przez mokradła i piasek samochodem terenowym oraz sprawdzimy możliwości samochodu sportowego na torze testowym.
REKLAMA
Zobacz też: O czym warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej
Jakość montażu i poszczególnych elementów instalacji są kluczowe dla bezawaryjnej eksploatacji auta na LPG
Tak jak zmieniają się samochody, tak zmieniają się samochodowe instalacje gazowe. Są nowoczesne, zaawansowane technologicznie, wykonane z materiałów wysokiej jakości, a przez to niezawodne i bezpieczne. Dużo zależy od doświadczenia i renomy producenta. Inwestycje w prace badawczo-rozwojowe, wykwalifikowana kadra, patenty, dopracowanie detali mają przełożenie na jakość wytwarzanych produktów. Gaz nie niszczy silnika i nie psuje samochodu. Awaryjność bierze się najczęściej ze stosowania nieodpowiednich elementów instalacji, a nie z właściwości gazu. Punktem wyjścia jest kompletacja. Wraz z nią poprawny montaż. Przestrzegając tych zasad, nie narazimy samochodu na przyspieszone zużycie, pamiętając oczywiście o regularnym serwisowaniu. Uchroni nas to także przed przykrymi niespodziankami, jakie niesie ze sobą zima. Nie ma powodu do jakichkolwiek obaw, jeśli mamy odpowiednio dobraną i serwisowaną instalację. Autogaz, podobnie jak tradycyjne paliwa, zmienia się w zależności od pory roku. Zimą zwiększa się zawartość propanu, latem butanu. Wszystko zgodnie z normami PN-EN 589 oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 28 grudnia 2006 roku w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG).
Zobacz też: Autokalibracja w systemach gazodieslowych?
LPG – zielona energia
Równie ważny jest aspekt ekologiczny. LPG można nazywać zieloną energią na równi z rozwiązaniami hybrydowymi lub elektrycznymi. Góruje nad nimi dostępnością, a dodatkowo punktuje, gdy uwzględnimy koszt ekologiczny wyprodukowania energii elektrycznej. Mieszanka paliwowo-powietrzna w silniku zasilanym LPG jest bardziej jednorodna niż przy zasilaniu benzyną. W związku z tym następuje dokładniejsze spalanie i zmniejszenie zawartości substancji szkodliwych, obecnych w spalinach.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.