REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo zyskał uznanie użytkowników m.in. dzięki ponadprzeciętnie przestronnemu wnętrzu oraz świetnym właściwościom jezdnym. A co oferuje najnowsza generacja modelu, która własnie debiutuje na europejskim rynku?

Debiut nowej generacji Forda Mondeo na europejskim rynku nie oznacza, że samochód ma swoją premierę na światowych rynkach. Model jest już znany amerykańskim klientom od 2012 r. i występuje tam pod nazwą Fusion.
Niemniej producent zmodernizował konstrukcję i dostosował ją do wymogów europejskich klientów nie tylko zmieniając nastawy zawieszenia i układu kierowniczego, czy instalując nowoczesne systemy poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, ale także tworząc wersję kombi, która w USA nie występuje. Poza tym Mondeo dostępne jest  w wersjach cztero i pięciodrzwiowej (liftback).

REKLAMA

REKLAMA

Linia nadwozia najnowszej generacji modelu nie różni się znacznie od tej schodzącego z rynku modelu. W obu bryłach widać podobne proporcje, ale najnowszy model prezentuje się znacznie atrakcyjniej.
Uwagę zwraca zwłaszcza przedni pas, w którym wiele osób doszukuje się podobieństw do stylizacji szlachetnych Aston Martinów.
Z kolei w tylnej części nadwozia wzrok przykuwają lampy LED oraz ładnie wkomponowane w zderzak końcówki wydechu.

Ale zmiany stylizacyjne to nie wszystko. Według zapewnień producenta m.in. dzięki zastosowaniu  hydroformowanej stali o wysokiej wytrzymałości znacznie usztywniono konstrukcję nadwozia przy jednoczesnej redukcji masy. A co zmieniło się we wnętrzu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM - wnętrze

Po zajęciu miejsca we wnętrzu uwagę zwraca przede wszystkim kokpit. Nowocześnie zaprojektowane „zegary” są przejrzyste ale obsługa interfejsu komputera pokładowego wciąż nie jest łatwa i wymaga obeznania.
Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce na duży wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Jednak poniżej nie najlepsze wrażenie robi fragment „zalany” tworzywem sztucznym, na którym umieszczono kilka przycisków. Taka forma na pewno nie robi wrażenia na amerykańskich klientach, jednak jako europejscy esteci wolelibyśmy widzieć w tym miejscu wykończenie wyższej jakości.

Dla najnowszego Forda Mondeo opracowano również nowe fotele (dostępne w opcji z masażem). Trzeba przyznać, że sprawdzają się doskonale, zapewniając odpowiednie podparcie dla pleców podczas wielogodzinnych podróży.
Najnowsze Mondeo nie straciło nic z przestronności. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, a na brak miejsca nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.
Jednak największą ciekawostką przedziału pasażerskiego (oprócz systemu SYNC 2  znanego już z najnowszego Forda Focusa) są poduszki powietrzne umieszczone w pasach bezpieczeństwa pasażerów tylnej kanapy (z wyłączeniem środkowego miejsca).
Model zachował również wszelkie walory użytkowe. W wersji pięciodrzwiowej (w opcji z dojazdowym kołem zapasowym) bagażnik ma pojemność 541 l (500 l w kombi).

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – napęd układ jezdny

W gamie silnikowej najnowszego Forda Mondeo znalazły się cztery jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik benzynowy 1.5 EcoBoost rozwijający moc maksymalną 160 KM. Ponadto w ofercie znalazła się również jednostka 2.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy – 203 oraz 240 KM. Ciekawostką jest, że do oferty weszła również hybryda o mocy 187 KM (ze skrzynią CVT).
W gamie silników Diesla najmniejszą jednostką jest 1.6 TDCI o mocy maksymalnej 115 KM. Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.0 TDCI w wariantach 150 oraz 180-konnym. Według informacji producenta gamę uzupełnią jeszcze jednostki 1.0 EcoBoost oraz 210-konny TDCI.
Podczas europejskiej premiery Mondeo mieliśmy okazję pojeździć m.in. odmianą kombi napędzaną przez podstawową jednostkę benzynową.

Trzeba przyznać, że turbodoładowany silnik o mocy 160 KM sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem sporych rozmiarów samochodu. Według danych producenta Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może się rozpędzić do 214 km/h.
Suche dane wyglądają przyzwoicie, a jak napęd sprawuje się w praktyce? Bardzo dobrze. Podróżując wersją kombi w górzystym terenie, nie odczuliśmy momentu, w którym silnik dostawałby „zadyszki”. Jednostka spontanicznie reaguje na gaz i pewnie napędza Forda od około 1800 obr./min.
Jest przy tym oszczędna. Pędząc przez góry dynamicznie, przyspieszając na podjazdach i używając głównie wysokich obrotów uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km. Jednak, gdy tylko zmieniliśmy styl jazdy na bardziej stonowany, wynik został zredukowany do 5,8 l na 100 km.
Podczas prezentacji, przedstawiciele producenta wspomnieli, że położyli nacisk również na znaczne wyciszenie przedziału pasażerskiego. Rzeczywiście pasażerom nowego Mondeo podróż upływa w komfortowej ciszy.
Jednak największym atutem Forda wciąż pozostaje układ jezdny. Jakość prowadzenia i konstrukcja zawieszenia pozostają na najwyższym poziomie w klasie.
Zawieszenie Mondeo cicho i z przyjemną sprężystością tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni jednocześnie zapewniając stabilność podczas jazdy po zakrętach.
Zwiększona sztywność nadwozia przekłada się na lepsze wyczucie i pewniejsze prowadzenie auta.
Jest jeszcze lepiej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – podsumowanie

Najnowsza odmiana flagowego modelu Forda nie straciła głównych atutów – ponadprzeciętnej przestronności oraz wysokiej jakości prowadzenia oraz układu zawieszenia.
Model zyskał nie tylko na urodzie ale również zainstalowano w nim wiele nowoczesnych systemów (np. radar wykrywający pieszych wkraczających na drogę, sterowany głosowo zaawansowany układ SYNC2, czy tylne pasy z poduszkami powietrznymi).

Nieźle prezentuje się także cennik. Zgodnie z informacją Forda, podstawowa odmiana Forda Mondeo z silnikiem 1.5 EcoBoost kosztuje 89 900 zł. Odmiana kombi wymaga dopłaty 4000 zł. Z kolei wersja hybrydowa (tylko sedan) kosztuje 122 tys. zł ale występuje tylko w najbogatszej odmianie.
Podstawowa wersja wyposażeniowa Forda Mondeo Ambiente Plus ma zainstalowane w standardzie m.in. szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, systemy elektronicznego wspomagania toru jazdy, czy radioodtwarzacz z CD. Na model można już składać zamówienia u dealerów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA