REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mondeo zyskał uznanie użytkowników m.in. dzięki ponadprzeciętnie przestronnemu wnętrzu oraz świetnym właściwościom jezdnym. A co oferuje najnowsza generacja modelu, która własnie debiutuje na europejskim rynku?

Debiut nowej generacji Forda Mondeo na europejskim rynku nie oznacza, że samochód ma swoją premierę na światowych rynkach. Model jest już znany amerykańskim klientom od 2012 r. i występuje tam pod nazwą Fusion.
Niemniej producent zmodernizował konstrukcję i dostosował ją do wymogów europejskich klientów nie tylko zmieniając nastawy zawieszenia i układu kierowniczego, czy instalując nowoczesne systemy poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, ale także tworząc wersję kombi, która w USA nie występuje. Poza tym Mondeo dostępne jest  w wersjach cztero i pięciodrzwiowej (liftback).

REKLAMA

REKLAMA

Linia nadwozia najnowszej generacji modelu nie różni się znacznie od tej schodzącego z rynku modelu. W obu bryłach widać podobne proporcje, ale najnowszy model prezentuje się znacznie atrakcyjniej.
Uwagę zwraca zwłaszcza przedni pas, w którym wiele osób doszukuje się podobieństw do stylizacji szlachetnych Aston Martinów.
Z kolei w tylnej części nadwozia wzrok przykuwają lampy LED oraz ładnie wkomponowane w zderzak końcówki wydechu.

Ale zmiany stylizacyjne to nie wszystko. Według zapewnień producenta m.in. dzięki zastosowaniu  hydroformowanej stali o wysokiej wytrzymałości znacznie usztywniono konstrukcję nadwozia przy jednoczesnej redukcji masy. A co zmieniło się we wnętrzu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM - wnętrze

Po zajęciu miejsca we wnętrzu uwagę zwraca przede wszystkim kokpit. Nowocześnie zaprojektowane „zegary” są przejrzyste ale obsługa interfejsu komputera pokładowego wciąż nie jest łatwa i wymaga obeznania.
Na górze środkowej konsoli wygospodarowano miejsce na duży wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Jednak poniżej nie najlepsze wrażenie robi fragment „zalany” tworzywem sztucznym, na którym umieszczono kilka przycisków. Taka forma na pewno nie robi wrażenia na amerykańskich klientach, jednak jako europejscy esteci wolelibyśmy widzieć w tym miejscu wykończenie wyższej jakości.

Dla najnowszego Forda Mondeo opracowano również nowe fotele (dostępne w opcji z masażem). Trzeba przyznać, że sprawdzają się doskonale, zapewniając odpowiednie podparcie dla pleców podczas wielogodzinnych podróży.
Najnowsze Mondeo nie straciło nic z przestronności. Także na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, a na brak miejsca nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.
Jednak największą ciekawostką przedziału pasażerskiego (oprócz systemu SYNC 2  znanego już z najnowszego Forda Focusa) są poduszki powietrzne umieszczone w pasach bezpieczeństwa pasażerów tylnej kanapy (z wyłączeniem środkowego miejsca).
Model zachował również wszelkie walory użytkowe. W wersji pięciodrzwiowej (w opcji z dojazdowym kołem zapasowym) bagażnik ma pojemność 541 l (500 l w kombi).

Zobacz też: Test Opel Insignia 2.0 BiTurbo 195 KM

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – napęd układ jezdny

W gamie silnikowej najnowszego Forda Mondeo znalazły się cztery jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest silnik benzynowy 1.5 EcoBoost rozwijający moc maksymalną 160 KM. Ponadto w ofercie znalazła się również jednostka 2.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy – 203 oraz 240 KM. Ciekawostką jest, że do oferty weszła również hybryda o mocy 187 KM (ze skrzynią CVT).
W gamie silników Diesla najmniejszą jednostką jest 1.6 TDCI o mocy maksymalnej 115 KM. Oprócz tego dostępny jest jeszcze silnik 2.0 TDCI w wariantach 150 oraz 180-konnym. Według informacji producenta gamę uzupełnią jeszcze jednostki 1.0 EcoBoost oraz 210-konny TDCI.
Podczas europejskiej premiery Mondeo mieliśmy okazję pojeździć m.in. odmianą kombi napędzaną przez podstawową jednostkę benzynową.

Trzeba przyznać, że turbodoładowany silnik o mocy 160 KM sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem sporych rozmiarów samochodu. Według danych producenta Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s i może się rozpędzić do 214 km/h.
Suche dane wyglądają przyzwoicie, a jak napęd sprawuje się w praktyce? Bardzo dobrze. Podróżując wersją kombi w górzystym terenie, nie odczuliśmy momentu, w którym silnik dostawałby „zadyszki”. Jednostka spontanicznie reaguje na gaz i pewnie napędza Forda od około 1800 obr./min.
Jest przy tym oszczędna. Pędząc przez góry dynamicznie, przyspieszając na podjazdach i używając głównie wysokich obrotów uzyskaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km. Jednak, gdy tylko zmieniliśmy styl jazdy na bardziej stonowany, wynik został zredukowany do 5,8 l na 100 km.
Podczas prezentacji, przedstawiciele producenta wspomnieli, że położyli nacisk również na znaczne wyciszenie przedziału pasażerskiego. Rzeczywiście pasażerom nowego Mondeo podróż upływa w komfortowej ciszy.
Jednak największym atutem Forda wciąż pozostaje układ jezdny. Jakość prowadzenia i konstrukcja zawieszenia pozostają na najwyższym poziomie w klasie.
Zawieszenie Mondeo cicho i z przyjemną sprężystością tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni jednocześnie zapewniając stabilność podczas jazdy po zakrętach.
Zwiększona sztywność nadwozia przekłada się na lepsze wyczucie i pewniejsze prowadzenie auta.
Jest jeszcze lepiej niż u poprzednika.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM – podsumowanie

Najnowsza odmiana flagowego modelu Forda nie straciła głównych atutów – ponadprzeciętnej przestronności oraz wysokiej jakości prowadzenia oraz układu zawieszenia.
Model zyskał nie tylko na urodzie ale również zainstalowano w nim wiele nowoczesnych systemów (np. radar wykrywający pieszych wkraczających na drogę, sterowany głosowo zaawansowany układ SYNC2, czy tylne pasy z poduszkami powietrznymi).

Nieźle prezentuje się także cennik. Zgodnie z informacją Forda, podstawowa odmiana Forda Mondeo z silnikiem 1.5 EcoBoost kosztuje 89 900 zł. Odmiana kombi wymaga dopłaty 4000 zł. Z kolei wersja hybrydowa (tylko sedan) kosztuje 122 tys. zł ale występuje tylko w najbogatszej odmianie.
Podstawowa wersja wyposażeniowa Forda Mondeo Ambiente Plus ma zainstalowane w standardzie m.in. szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, systemy elektronicznego wspomagania toru jazdy, czy radioodtwarzacz z CD. Na model można już składać zamówienia u dealerów.

Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA