REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie Forda, wzięli na warsztat kompaktowego Focusa. Zmodyfikowali m.in. zawieszenie, układ kierowniczy i wprowadzili do oferty nowe jednostki napędowe. Jak zapewnił producent, podczas prac brano pod uwagę uwagi dotychczasowych użytkowników modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ zmodernizowany hit sprzedażowy Forda napędzany przez nowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 182 KM.

REKLAMA

Zmodernizowany Ford Focus będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych, jako hatchback, sedan oraz kombi. Zadaniem stylistów było nie tylko odświeżenie wyglądu kompaktowego Forda ale również zunifikowanie go z najnowszymi trendami stylizacyjnymi koncernu.
Spoglądając na przedni pas, nie tylko wprawni obserwatorzy zauważą podobieństwo do chwalonej za design Fiesty. Zmodyfikowano reflektory (w opcji biksenonowe z zaawansowanym systemem Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do panujących warunków), wlot chłodnicy oraz przeprojektowano maskę silnika.

REKLAMA

Z tyłu styliści m.in. zwęzili lampy i zmodyfikowali tylny pas. Całość, okraszono chromowanymi detalami i nowymi kolorami (m.in. Deep Impact Blue). W efekcie stylizacja jest spójna, a bryła nadwozia w wersji pięciodrzwiowej wydaje się bardziej proporcjonalna. Szkoda tylko, że projektanci nie przeprojektowali odważniej tylnej części wersji kombi, która wciąż wygląda trochę zbyt topornie.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – wnętrze

Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. Dlatego z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Rzeczywiście, komputer rozpoznaje dużą ilość słów, niestety póki co brak obsługi komend w języku polskim, co mimo zaawansowania systemu rozczarowuje i znacznie ogranicza jego użyteczność na polskim rynku.
Przy okazji modernizacji poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Bagażnik pięciodrzwiowego hatchbacka ma pojemność 363 l (w opcji z zestawem naprawczym), a w kombi 490 l (także w wersji bez koła zapasowego).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Forda Focusa znajdzie się w sumie siedem silników benzynowych oraz sześć wysokoprężnych.
Nowością w gamie jednostek benzynowych jest silnik EcoBoost o pojemności 1,5 l dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 150 oraz 182 KM. Z kolei wśród jednostek wysokoprężnych pojawią się silniki - 1.5 TDCI, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz 2.0 TDCI, rozwijający moc maksymalną 150 KM.
Podczas prezentacji nowego modelu, mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ nowy Focus w odmianie pięciodrzwiowej, napędzany przez jednostkę benzynową o mocy 182 KM.
Producent podkreślał na każdym kroku, że dużą wagę przywiązał do poprawy wyciszenia przedziału pasażerskiego, modyfikacji zawieszenia oraz układu kierowniczego, tak by Focusem podróżowało się jeszcze bardziej komfortowo.
Jednak, czy zabiegi mające na celu zwiększenie komfortu jazdy nie spowodowały pogorszenia jakości prowadzenia, z której słynął kompaktowy Ford?

REKLAMA

Naszym zdaniem nie. Samochód w wersji 182-konnej chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów, choć robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 2000 obr./min.
Przedział pasażerski jest świetnie wyciszony, nawet gdy poruszamy się z prędkościami autostradowymi. A układ jezdny?
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.

Jak to się przekłada na wrażenia kierowcy? Najważniejsze jest to, że Focus wciąż prowadzi się świetnie. Na krętej drodze kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, by prowadzić auto po zamierzonym torze.
Z kolei zawieszenie z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny. W takich przypadkach zawieszenie dba o to, by zapewnić kołom odpowiednią przyczepność, do akcji wkracza też elektroniczny system Enhanced Transitional Stability, który analizuje dane dotyczące stabilności pojazdu oraz monitoruje reakcje kierowcy wykrywając prawdopodobieństwo utraty przyczepności, a następnie aktywuje elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, aby zapewnić bezpieczeństwo i zachować płynność jazdy. Pocieszające jest to, że komputer działa dyskretnie, wręcz mało inwazyjnie, nie zaskakując kierowcy gwałtowną reakcją.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – podsumowanie

Najnowszy Ford Focus, będzie dostępny w salonach sprzedaży niebawem, ale już dziś znane są ceny. Za podstawową odmianę pięciodrzwiową z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 85 KM trzeba będzie zapłacić 57 990 zł. Przy czym najuboższa wersja wyposażeniowa Trend ma zainstalowaną m.in. manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, system ISOFIX, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, kierownicę i gałkę zmiany biegów wykończone skórą, czy elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach.

Najtańszy Diesel (również w wersji Trend) będzie dostępny za 68 990 zł. Najtańsza odmiana z benzynowym silnikiem 1.5/182 KM będzie kosztowała 86 640 zł, ale będzie wyposażona m.in. w szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, sportowe zawieszenie, czy sportowe fotele. Z kolei pakiet z automatyczną dwustrefową klimatyzacją, automatycznymi reflektorami, automatycznymi wycieraczkami, czy ściemniającym się lusterkiem wstecznym będzie można dokupić za 2500 zł.
Efekt modernizacji Focusa jest wyraźnie wyczuwalny. Konstruktorom udało się podwyższyć jakość modelu, włącznie ze zwiększeniem komfortu podróżowania, jednocześnie nie pozbawiając go najważniejszego atutu, czyli wysokiej jakości prowadzenia.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – dane techniczne

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 182 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 363 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,8/182,3/148,4 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Zużycie paliwa* 8/4,7/5,9 l/100 km
Cena od 86 640 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus 2014 hatchback
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Ford
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Ford
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Ford
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Ford
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy Forda Focusa postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2.
Ford
Ford focus 2014
Ford
W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
Ford
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków.
Ford
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić.
Ford
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA