REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Inżynierowie Forda, wzięli na warsztat kompaktowego Focusa. Zmodyfikowali m.in. zawieszenie, układ kierowniczy i wprowadzili do oferty nowe jednostki napędowe. Jak zapewnił producent, podczas prac brano pod uwagę uwagi dotychczasowych użytkowników modelu. Sprawdziliśmy, jak jeździ zmodernizowany hit sprzedażowy Forda napędzany przez nowy silnik 1.5 EcoBoost o mocy 182 KM.

REKLAMA

Zmodernizowany Ford Focus będzie oferowany w trzech wersjach nadwoziowych, jako hatchback, sedan oraz kombi. Zadaniem stylistów było nie tylko odświeżenie wyglądu kompaktowego Forda ale również zunifikowanie go z najnowszymi trendami stylizacyjnymi koncernu.
Spoglądając na przedni pas, nie tylko wprawni obserwatorzy zauważą podobieństwo do chwalonej za design Fiesty. Zmodyfikowano reflektory (w opcji biksenonowe z zaawansowanym systemem Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do panujących warunków), wlot chłodnicy oraz przeprojektowano maskę silnika.

REKLAMA

Z tyłu styliści m.in. zwęzili lampy i zmodyfikowali tylny pas. Całość, okraszono chromowanymi detalami i nowymi kolorami (m.in. Deep Impact Blue). W efekcie stylizacja jest spójna, a bryła nadwozia w wersji pięciodrzwiowej wydaje się bardziej proporcjonalna. Szkoda tylko, że projektanci nie przeprojektowali odważniej tylnej części wersji kombi, która wciąż wygląda trochę zbyt topornie.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – wnętrze

Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. Dlatego z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Rzeczywiście, komputer rozpoznaje dużą ilość słów, niestety póki co brak obsługi komend w języku polskim, co mimo zaawansowania systemu rozczarowuje i znacznie ogranicza jego użyteczność na polskim rynku.
Przy okazji modernizacji poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Bagażnik pięciodrzwiowego hatchbacka ma pojemność 363 l (w opcji z zestawem naprawczym), a w kombi 490 l (także w wersji bez koła zapasowego).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Mazda 3 2.0 165 KM

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – napęd/układ jezdny

W gamie silnikowej nowego Forda Focusa znajdzie się w sumie siedem silników benzynowych oraz sześć wysokoprężnych.
Nowością w gamie jednostek benzynowych jest silnik EcoBoost o pojemności 1,5 l dostępny w dwóch wariantach mocy maksymalnej – 150 oraz 182 KM. Z kolei wśród jednostek wysokoprężnych pojawią się silniki - 1.5 TDCI, rozwijający moc maksymalną 120 KM oraz 2.0 TDCI, rozwijający moc maksymalną 150 KM.
Podczas prezentacji nowego modelu, mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ nowy Focus w odmianie pięciodrzwiowej, napędzany przez jednostkę benzynową o mocy 182 KM.
Producent podkreślał na każdym kroku, że dużą wagę przywiązał do poprawy wyciszenia przedziału pasażerskiego, modyfikacji zawieszenia oraz układu kierowniczego, tak by Focusem podróżowało się jeszcze bardziej komfortowo.
Jednak, czy zabiegi mające na celu zwiększenie komfortu jazdy nie spowodowały pogorszenia jakości prowadzenia, z której słynął kompaktowy Ford?

REKLAMA

Naszym zdaniem nie. Samochód w wersji 182-konnej chętnie nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów, choć robi się wyraźnie żwawszy po przekroczeniu ok. 2000 obr./min.
Przedział pasażerski jest świetnie wyciszony, nawet gdy poruszamy się z prędkościami autostradowymi. A układ jezdny?
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.

Jak to się przekłada na wrażenia kierowcy? Najważniejsze jest to, że Focus wciąż prowadzi się świetnie. Na krętej drodze kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, by prowadzić auto po zamierzonym torze.
Z kolei zawieszenie z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny. W takich przypadkach zawieszenie dba o to, by zapewnić kołom odpowiednią przyczepność, do akcji wkracza też elektroniczny system Enhanced Transitional Stability, który analizuje dane dotyczące stabilności pojazdu oraz monitoruje reakcje kierowcy wykrywając prawdopodobieństwo utraty przyczepności, a następnie aktywuje elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, aby zapewnić bezpieczeństwo i zachować płynność jazdy. Pocieszające jest to, że komputer działa dyskretnie, wręcz mało inwazyjnie, nie zaskakując kierowcy gwałtowną reakcją.

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – podsumowanie

Najnowszy Ford Focus, będzie dostępny w salonach sprzedaży niebawem, ale już dziś znane są ceny. Za podstawową odmianę pięciodrzwiową z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 85 KM trzeba będzie zapłacić 57 990 zł. Przy czym najuboższa wersja wyposażeniowa Trend ma zainstalowaną m.in. manualną klimatyzację, radioodtwarzacz CD, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, system ISOFIX, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, kierownicę i gałkę zmiany biegów wykończone skórą, czy elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach.

Najtańszy Diesel (również w wersji Trend) będzie dostępny za 68 990 zł. Najtańsza odmiana z benzynowym silnikiem 1.5/182 KM będzie kosztowała 86 640 zł, ale będzie wyposażona m.in. w szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, sportowe zawieszenie, czy sportowe fotele. Z kolei pakiet z automatyczną dwustrefową klimatyzacją, automatycznymi reflektorami, automatycznymi wycieraczkami, czy ściemniającym się lusterkiem wstecznym będzie można dokupić za 2500 zł.
Efekt modernizacji Focusa jest wyraźnie wyczuwalny. Konstruktorom udało się podwyższyć jakość modelu, włącznie ze zwiększeniem komfortu podróżowania, jednocześnie nie pozbawiając go najważniejszego atutu, czyli wysokiej jakości prowadzenia.

Zobacz też: Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM – dane techniczne

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 182 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1600-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 363 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,8/182,3/148,4 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 224 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,6 s
Zużycie paliwa* 8/4,7/5,9 l/100 km
Cena od 86 640 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus 2014 hatchback
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Ford Focus 2014 kombi
Ford
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Ford
Inżynierowie przekonstruowali układ kierowniczy Forda Focusa tak, by zapewniał jeszcze lepsze wyczucie prowadzenia. W tym celu m.in. zwiększyli sztywność strukturalną z przodu, zmodyfikowali geometrię zawieszenia, czy zwiększyli sztywność poprzecznej tulei zawieszenia a nawet zmodyfikowali amortyzatory.
Ford
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Ford
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić. Co więcej, pojawił się nowy schowek między przednimi fotelami.
Ford
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy Forda Focusa postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków. W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2.
Ford
Ford focus 2014
Ford
W bogatszych wersjach wyposażeniowych na górze wygospodarowano miejsce na duży kolorowy, dotykowy wyświetlacz systemu SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, który steruje funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.
Ford
Wsłuchując się w sugestie użytkowników konstruktorzy postanowili uprościć obsługę tablicy przyrządów. W efekcie z konsoli centralnej zniknął gąszcz przycisków.
Ford
Przy okazji modernizacji Forda Focusa poprawiono jakość materiałów wykończeniowych oraz zadbano o jeszcze dokładniejszy montaż, mimo że kompaktowy Ford nie miał się pod tym względem czego wstydzić.
Ford
Zawieszenie Focusa z przyjemną sprężystością radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, nie wydając przy tym jakichkolwiek nieprzyjemnych dźwięków. Kunszt inżynierów Forda czuć podczas jazdy z wyższą prędkością, zwłaszcza gdy asfalt na pokonywanym właśnie zakręcie okaże się nierówny.
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA