REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Flagowa limuzyna Skody od lat walczy o przyciągnięcie uwagi klientów klasy Premium. Czy zmodernizowana wersja modelu Superb w najdroższej odmianie Laurin&Klement ma wystarczający oręż do walki o wymagającego klienta?

Od premiery obecnej (drugiej) generacji modelu Superb minęło już prawie sześć lat. Co prawda producenci pojazdów z reguły rzadko zastępują swoje najdroższe modele kolejnymi, ale po sześciu latach na horyzoncie widać już zbliżającą się kolejną wersję Superba.

REKLAMA

W momencie prezentacji aktualnej generacji Skody Superb motoryzacyjny światek nie zostawił suchej nitki na osobach odpowiedzialnych z design nadwozia zarzucając wyglądowi karoserii brak proporcji i brzydotę.

Sytuację nieco poprawiło zaprezentowanie Superba w wersji Combi, którego nadwozie jest proporcjonalne, a linia nadwozia spójniejsza.

Przy okazji niedawnego liftingu zmieniono m.in. wygląd przednich reflektorów i tylnego pasa, co pozytywnie wpłynęło na ogólną estetykę nadwozia. I choć Superb nadal jest pojazdem, który nie uwodzi tłumów ponadprzeciętną urodą, to jednak nikt, kto spogląda na Superba w poliftingowej odsłonie, nie może mieć wątpliwości, że to flagowa limuzyna czeskiej marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - wnętrze

Najmocniejszymi stronami czeskiej limuzyny są przestronny przedział pasażerski i przepastny bagażnik.
O ile w przedniej części kabiny Skody miejsca jest dużo, o tyle w tylnej pasażerowie mają do dyspozycji nieprzyzwoicie wiele przestrzeni.
Tym samym producent jasno sugeruje, że Superb to model, w którym pasażerowie tylnej kanapy są najważniejsi. Osoby zasiadające z tyłu mają do dyspozycji nie tylko osobną regulację temperatury i siły nawiewu lecz również wygodne podnóżki, a za dopłatą mogą nawet przyciskami przesuwać fotel pasażera siedzącego z przodu.

Przedział pasażerski Superba został wykończony materiałami dobrej jakości, ale na projekcie kokpitu widać już znak mijającego czasu.
Co prawda deska rozdzielcza nie straciła nic na funkcjonalności, czy przejrzystości, ale na przykład wyświetlacz umieszczony na konsoli centralnej jest mniejszy i starszego typu niż te dostępne w tańszych Octaviach III.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Nadwozie widocznego na fotografiach Superba jest potocznie określane jako sedan. W rzeczywistości Supebr to sedan i liftback w jednym. Wszystko za sprawą mechanizmu dzielonej klapy bagażnika. W zależności od potrzeby i tego, który przycisk otwierania pokrywy naciśniemy, zyskamy różny dostęp do przestrzeni bagażowej. Możemy uchylić tylko niewielką część klapy, jak w sedanie, lub klapę z tylną szybą, jak w samochodach typu liftback.
Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa Superba liczy 595 l.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - napęd/układ jezdny

Flagowa limuzyna musi mieć odpowiedni zapas mocy. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 200 KM przy 5100 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1700 obr./min.
Według danych producenta ważący niebagatelne 1465 kg, Superb rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 s i może się rozpędzić do 240 km/h. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa zautomatyzowana, sześciobiegowa przekładnia.
O ile 200-konny Superb z werwą nabiera prędkości i nie ma problemu ze zbyt słabą dynamiką rozpędzania nawet podczas prób przyspieszania od wysokich prędkości, o tyle długość nadwozia (483 cm) nie pozostaje bez znaczenia podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach. Skoda ma tendencję do podsterowności i o wiele lepiej czuje się na autostradach niż na serpentynach i w zatłoczonych miastach. Świadczy o tym również spora średnica zawracania (11,7 m).

REKLAMA

Także układ kierowniczy nie prowokuje kierowcy do sprawdzania możliwości auta w slalomie. To zdecydowanie pojazd do dostojnego przemykania, coś w rodzaju szybkiej salonki na autostradę.
Mimo opon o niskim profilu Skoda Superb zaskakująco miękko tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Auto dobrze radzi sobie także w koleinach. Co ważne, przedział pasażerski jest dobrze wyciszony, a szum opływającego nadwozie powietrza zaczyna być wyraźnie słyszalny (przez duże lusterka boczne) dopiero po przekroczeniu prędkości około 150 km/h.

Turbodoładowany, 200-konny silnik benzynowy nie należy do mistrzów oszczędności. W ruchu miejskim auto zużywało średnio około 11,5 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 120 km/h zużycie benzyny spadało do około 7,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - podsumowanie

Opisywana odmiana Skody Superb - 2.0 TSI DSG L&K, kosztuje 136 200 zł. To sporo, ale na liście dodatkowych opcji znajdują się głównie takie dodatki, jak elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika, czy panoramiczne okno dachowe, bo resztę uprzyjemniaczy podróży wersja L&K ma w standardzie. Szkoda tylko, że na liście opcji nie ma nieco nowszych technologicznie dodatków, jak ogromny dotykowy wyświetlacz wysokiej rozdzielczości znany z Octavii III, czy aktywny tempomat (z czujnikami, które w razie potrzeby samoistnie wyhamowują pojazd).

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Oceniając Skodę Superb mamy mieszane uczucia. Z jednej strony to bardzo praktyczny, porządnie wykonany i świetnie wyposażony pojazd, który jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.
Wysoka cena na pewno odstraszy przeciętnego klienta Skody. Ale z drugiej strony Superb mierzy wyżej. Chce przyciągnąć klientów, którzy potrzebują auta reprezentacyjnego. Tutaj marce brakuje ważnego dla klasy Premium prestiżu. Ale, zerkając w stronę konkurencji z najwyższej półki, w takim zestawieniu cena najbogatszej wersji Superba wydaje się nadzwyczaj atrakcyjna.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - dane techniczne

Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG Laurin&Klement
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 200 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1700-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 595 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 483,8/181,7/146,2 cm
Rozstaw osi 275,8 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s
Zużycie paliwa* 10,6/6,3/7,9 l/100 km
Cena od  136 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - na kokpicie trudno doszukać się najnowszych rozwiązań, ale całość jest czytelna i wykonana z dokładnością.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy jest imponująca.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - w zależności od potrzeb można uchylić tylko tylną klapę bądź również szybę.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - bagażnik ma pojemność 596 l
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - w tylnych drzwiach umieszczono schowek na parasol.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Automatyczny zwrot prawa jazdy. 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

REKLAMA

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

REKLAMA

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

REKLAMA