REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Flagowa limuzyna Skody od lat walczy o przyciągnięcie uwagi klientów klasy Premium. Czy zmodernizowana wersja modelu Superb w najdroższej odmianie Laurin&Klement ma wystarczający oręż do walki o wymagającego klienta?

Od premiery obecnej (drugiej) generacji modelu Superb minęło już prawie sześć lat. Co prawda producenci pojazdów z reguły rzadko zastępują swoje najdroższe modele kolejnymi, ale po sześciu latach na horyzoncie widać już zbliżającą się kolejną wersję Superba.

REKLAMA

REKLAMA

W momencie prezentacji aktualnej generacji Skody Superb motoryzacyjny światek nie zostawił suchej nitki na osobach odpowiedzialnych z design nadwozia zarzucając wyglądowi karoserii brak proporcji i brzydotę.

Sytuację nieco poprawiło zaprezentowanie Superba w wersji Combi, którego nadwozie jest proporcjonalne, a linia nadwozia spójniejsza.

Przy okazji niedawnego liftingu zmieniono m.in. wygląd przednich reflektorów i tylnego pasa, co pozytywnie wpłynęło na ogólną estetykę nadwozia. I choć Superb nadal jest pojazdem, który nie uwodzi tłumów ponadprzeciętną urodą, to jednak nikt, kto spogląda na Superba w poliftingowej odsłonie, nie może mieć wątpliwości, że to flagowa limuzyna czeskiej marki.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - wnętrze

Najmocniejszymi stronami czeskiej limuzyny są przestronny przedział pasażerski i przepastny bagażnik.
O ile w przedniej części kabiny Skody miejsca jest dużo, o tyle w tylnej pasażerowie mają do dyspozycji nieprzyzwoicie wiele przestrzeni.
Tym samym producent jasno sugeruje, że Superb to model, w którym pasażerowie tylnej kanapy są najważniejsi. Osoby zasiadające z tyłu mają do dyspozycji nie tylko osobną regulację temperatury i siły nawiewu lecz również wygodne podnóżki, a za dopłatą mogą nawet przyciskami przesuwać fotel pasażera siedzącego z przodu.

Przedział pasażerski Superba został wykończony materiałami dobrej jakości, ale na projekcie kokpitu widać już znak mijającego czasu.
Co prawda deska rozdzielcza nie straciła nic na funkcjonalności, czy przejrzystości, ale na przykład wyświetlacz umieszczony na konsoli centralnej jest mniejszy i starszego typu niż te dostępne w tańszych Octaviach III.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Nadwozie widocznego na fotografiach Superba jest potocznie określane jako sedan. W rzeczywistości Supebr to sedan i liftback w jednym. Wszystko za sprawą mechanizmu dzielonej klapy bagażnika. W zależności od potrzeby i tego, który przycisk otwierania pokrywy naciśniemy, zyskamy różny dostęp do przestrzeni bagażowej. Możemy uchylić tylko niewielką część klapy, jak w sedanie, lub klapę z tylną szybą, jak w samochodach typu liftback.
Przy normalnym położeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa Superba liczy 595 l.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - napęd/układ jezdny

Flagowa limuzyna musi mieć odpowiedni zapas mocy. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2l, rozwijający moc maksymalną 200 KM przy 5100 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1700 obr./min.
Według danych producenta ważący niebagatelne 1465 kg, Superb rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 s i może się rozpędzić do 240 km/h. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa zautomatyzowana, sześciobiegowa przekładnia.
O ile 200-konny Superb z werwą nabiera prędkości i nie ma problemu ze zbyt słabą dynamiką rozpędzania nawet podczas prób przyspieszania od wysokich prędkości, o tyle długość nadwozia (483 cm) nie pozostaje bez znaczenia podczas dynamicznej jazdy po ciasnych łukach. Skoda ma tendencję do podsterowności i o wiele lepiej czuje się na autostradach niż na serpentynach i w zatłoczonych miastach. Świadczy o tym również spora średnica zawracania (11,7 m).

Także układ kierowniczy nie prowokuje kierowcy do sprawdzania możliwości auta w slalomie. To zdecydowanie pojazd do dostojnego przemykania, coś w rodzaju szybkiej salonki na autostradę.
Mimo opon o niskim profilu Skoda Superb zaskakująco miękko tłumi wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni. Auto dobrze radzi sobie także w koleinach. Co ważne, przedział pasażerski jest dobrze wyciszony, a szum opływającego nadwozie powietrza zaczyna być wyraźnie słyszalny (przez duże lusterka boczne) dopiero po przekroczeniu prędkości około 150 km/h.

Turbodoładowany, 200-konny silnik benzynowy nie należy do mistrzów oszczędności. W ruchu miejskim auto zużywało średnio około 11,5 l benzyny na 100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 120 km/h zużycie benzyny spadało do około 7,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Test Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - podsumowanie

Opisywana odmiana Skody Superb - 2.0 TSI DSG L&K, kosztuje 136 200 zł. To sporo, ale na liście dodatkowych opcji znajdują się głównie takie dodatki, jak elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika, czy panoramiczne okno dachowe, bo resztę uprzyjemniaczy podróży wersja L&K ma w standardzie. Szkoda tylko, że na liście opcji nie ma nieco nowszych technologicznie dodatków, jak ogromny dotykowy wyświetlacz wysokiej rozdzielczości znany z Octavii III, czy aktywny tempomat (z czujnikami, które w razie potrzeby samoistnie wyhamowują pojazd).

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Oceniając Skodę Superb mamy mieszane uczucia. Z jednej strony to bardzo praktyczny, porządnie wykonany i świetnie wyposażony pojazd, który jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy.
Wysoka cena na pewno odstraszy przeciętnego klienta Skody. Ale z drugiej strony Superb mierzy wyżej. Chce przyciągnąć klientów, którzy potrzebują auta reprezentacyjnego. Tutaj marce brakuje ważnego dla klasy Premium prestiżu. Ale, zerkając w stronę konkurencji z najwyższej półki, w takim zestawieniu cena najbogatszej wersji Superba wydaje się nadzwyczaj atrakcyjna.

Zobacz też: Test Hyundai i40 2.0 GDI 177 KM - piękna limuzyna

Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG - dane techniczne

Skoda Superb 2.0 TSI 200 KM DSG Laurin&Klement
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 200 KM/5100 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1700-5000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 595 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 483,8/181,7/146,2 cm
Rozstaw osi 275,8 cm
V-max 240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,7 s
Zużycie paliwa* 10,6/6,3/7,9 l/100 km
Cena od  136 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - na kokpicie trudno doszukać się najnowszych rozwiązań, ale całość jest czytelna i wykonana z dokładnością.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - ilość przestrzeni dostępnej dla pasażerów tylnej kanapy jest imponująca.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - w zależności od potrzeb można uchylić tylko tylną klapę bądź również szybę.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - bagażnik ma pojemność 596 l
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - w tylnych drzwiach umieszczono schowek na parasol.
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA