Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM
REKLAMA
REKLAMA
Peugeota 508 RXH nie sposób pomylić z tradycyjną odmianą modelu 508 w wersji kombi. Hybrydowy model nie dość, że zyskał 5 cm wyższy prześwit (obecnie wynosi 18,5 cm) to jeszcze został ozdobiony m.in. plastikowymi nakładkami na błotniki dodającymi sylwetce „muskulatury”. Tym samym 508 RXH sprawia wrażenie samochodu o dużej mocy, któremu niestraszne wysokie krawężniki i grząska nawierzchnia.
REKLAMA
Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna
Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – wnętrze
Przedział pasażerski Peugeota RXH został wykończony materiałami wysokiej jakości. Wszelkie tworzywa są przyjemne w dotyku, a dokładność montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń.
Tablica przyrządów wygląda podobnie do tablic przyrządów z tradycyjnych wersji 508. Największą różnicę widać w „zegarach”. Tam, gdzie spalinowe wersje 508 mają obrotomierz w RXH umieszczono wskaźnik poboru mocy.
Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!
Oprócz tego, w hybrydzie Peugeota umieszczono na środkowym tunelu pokrętło sterowania trybami napędu. Kierowca może wybierać spośród czterech programów pracy:
ZEV – tryb, w którym samochód jest w pełni napędzany przez silnik elektryczny,
4WD – tryb, w którym napęd na obie osie jest załączony na stałe (pracują oba silniki)
Sport – dla kierowców ze sportową żyłką . W tym trybie poszczególne przełożenia zmieniane są szybciej, napęd korzysta z pełnej mocy 200 KM
Auto – zalecany do jazdy po mieście, system optymalizuje dobór napędu do stylu jazdy i warunków na drodze.
Fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiedni komfort nawet na bardzo długich dystansach. To samo mogą powiedzieć pasażerowie siedzący z tyłu na temat kanapy.
W stosunku do wersji z konwencjonalnym napędem, 508 RXH ma mniejszy bagażnik. Konieczność zainstalowania akumulatorów zasilających silnik elektryczny pomniejszyła przestrzeń na bagaże do 400 l.
Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4
Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – napęd/układ jezdny
REKLAMA
Peugeot RXH jest nietypową hybrydą z dwóch względów. Po pierwsze producent zdecydował się w jednym organizmie połączyć pracę silnika elektrycznego oraz… Diesla. Po drugie każdy z napędów odpowiada za napędzanie innej osi – silnik spalinowy przedniej, elektryczny tylnej.
Dlatego w przypadku, gdy poruszamy się tylko dzięki napędowi elektrycznemu 508 RXH jest samochodem tylnonapędowym, gdy w użyciu jest tylko silnik wysokoprężny jest samochodem przednionapędowym, z kolei gdy pracują oba, RXH jest pojazdem z napędem na obie osie.
Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4
A jak takie nietypowe rozwiązanie spisuje się w praktyce?
Peugeot 508 RXH dysponuje mocą maksymalną 200 KM. Dwulitrowy HDI rozwija moc maksymalną 163 KM, z kolei silnik elektryczny dysponuje mocą maksymalną 37 KM.
Według danych producenta ważąca 1770 kg hybryda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 213 km/h.
Duża masa pojazdu w połączeniu z wysokim prześwitem mają wpływ na zachowanie pojazdu na drodze. O ile 508 RXH rozpieszcza wysokim komfortem tłumienia nierówności o tyle gwałtowne skręty nie należą do ulubionych manewrów Peugeota. Nadwozie w takiej sytuacji mocno się przechyla, a samochód wykazuje dużą tendencję do podsterowności.
Mimo, że hybrydowy Peugeot został wyposażony w napęd na obie osie nie należy tego traktować zbyt serio. Co prawda samochód świetnie radzi sobie z przejazdem po grząskim terenie lub w kopnym śniegu, ale w cięższy teren się nie nadaje.
REKLAMA
Łyżką dziegciu jest także dla kierowcy praca zautomatyzowanej przekładni. System co prawda zmienia biegi płynnie i bezszelestnie, za to irytująco długo. Oczekiwanie na redukcję przełożenia po wciśnięciu pedału „gazu” do końca rozciąga się do wieczności. Dlatego przed manewrem wyprzedzania warto skorzystać z manualnego trybu zmiany przełożeń.
Za to jeżeli kierowca zdecyduje się na bardziej stonowaną dynamikę jazdy, 508 RXH ujawnia paletę swoich zalet. Nie dość, że samochód rozpieszcza komfortem i błogą ciszą towarzyszącą bezszelestnemu napędowi elektrycznemu, to jeszcze zużycie paliwa oscyluje w ruchu miejskim w okolicach 6 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi zużycie paliwa wzrasta o litr na 100 km.
Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT
Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – podsumowanie
Peugeot 508 RXH jest dostępny w jednej, bardzo bogato wyposażonej wersji i kosztuje 161 500 zł. Z kosztów dodatkowych trzeba doliczyć lakier metalizowany za 2700 zł. Poza tym 508 RXH jest wyposażony standardowo nawet w automatyczną dwustrefową klimatyzację, a dopłaty wymaga co najwyżej czterostrefowa (1650 zł). System nawigacji satelitarnej nie wymaga dopłaty, podobnie do osiemnastocalowych obręczy kół ze stopów lekkich, czy półskórzana tapicerka.
Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykończenia, komfort jazdy i niskie zużycie paliwa, 508 RXH może skusić nabywców zerkających w stronę podwyższonych kombi z wyżej klasy. A wtedy porównując ceny, RXH wypada korzystnie.
Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem
Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – dane techniczne
Peugeot 508 RXH HYbrid4 | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1997 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 163 KM/3750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 340 Nm/2000-3000 obr./min. |
Silnik elektryczny: | |
Maksymalna moc | 37 KM/2000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm/800-1290 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 400 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 482,3/186,4/152,5 cm |
Rozstaw osi | 281,5 cm |
V-max | 213 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 s |
Zużycie paliwa* | 4,0/4,2/4,1 l/100 km |
Cena | 161 500 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.