REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volvo XC60 to popularny SUV na polskich drogach. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji Polestar, czyli z silnikiem Diesla o mocy 230 KM.

Volvo XC60 to jeden z tych modeli, który większości kierowców przypadnie do gustu. Proporcjonalna bryła nadwozia, z wyrazistymi przetłoczeniami z jednej strony nie jest efekciarska, z drugiej nie jest zbyt stonowana. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach zestawieniu z czarnymi obręczami kół XC60 nabrało łobuzerskiego wyglądu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – wnętrze

Z dziarskim wyglądem zewnętrznym dobrze współgra jasnobrązowa tapicerka, w którą wyposażono recenzowany egzemplarz.

REKLAMA

Przedział pasażerski XC60 jest przestronny i zarazem przytulny. Przyjemne odczucia wywołują nie tylko wygodne i sprzyjające długim podróżom fotele przednie oraz tylna kanapa lecz również przyjemne w dotyku materiały, którymi wykończono kokpit i boki drzwi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów Volvo XC60 jest ładna, a zestaw „zegarów” i nieco archaicznych, jak na dzisiejsze standardy wyświetlaczy, przejrzysty. Konsolę środkową naszpikowano dużą ilością przycisków, co przy pierwszych kontaktach z samochodem wymaga od kierowcy skupienia np. przy obsłudze nawiewów i klimatyzacji, ale w miarę upływu czasu obsługa staje się intuicyjna.

Kierowca Volvo XC60 ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka boczne i szereg pomocnych czujników  ułatwiają obserwowanie sytuacji dookoła samochodu.

Bagażnik Volvo XC60 ma objętość 495 l, co jest przeciętnym wynikiem w tej klasie, ale na pewno wystarczy, by rodzina spakowała się na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza pracował najmocniejszy w gamie pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, rozwijający moc maksymalną 230 KM i maksymalny moment obrotowy 470 Nm. Przy czym warto zaznaczyć, że standardowo najmocniejsza wersja wspomnianej jednostki napędowej XC60 rozwija moc maksymalną 215 KM i dysponuje momentem obrotowym 440 Nm. Wzrost parametrów silnika zawdzięczamy w tym przypadku fabrycznemu tuningowi dostępnemu w pakiecie Polestar, który kosztuje 1000 Euro.

Jazda Volvo XC60 Polestar to przyjemność i nie ma w tym krzty przesady. Samochód, mimo sporych gabarytów okazał się poręczny w codziennym miejskim użytkowaniu. Odpowiedni zapas mocy i maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1500 obr./min sprawiają, że podróżując XC60 używamy głównie niższych obrotów silnika. Na wyższe „wkręcamy” jednostkę napędową tylko dla przyjemności, bo dźwięk pięciocylindrowego silnika Diesla jest zaskakująco szlachetny.

Bez względu na prędkość, z która się poruszamy i ilość bagaży, z którą podróżujemy XC60 Polestar ochoczo wyrywa do przodu za każdym razem kiedy życzy sobie tego kierowca.

To co nie jest oczywiste w przypadku SUV-ów z klasy Premium, to dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego przy wyższych prędkościach. XC60 broni się i w tej kategorii.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Zawieszenie komfortowo tłumi niedoskonałości nawierzchni, przy czym kierowca może według uznania ustawić tryb pracy amortyzatorów wybierając spośród trybów Sport, Comfort i Advanced (najsztywniejszy).

Podczas szybkiej, autostradowej jazdy kierowca XC60 czuje się pewnie, a na ciaśniejszych łukach Volvo zachowuje się przewidywalnie, choć amatorzy sportowych wrażeń mogą się poczuć zawiedzeni. XC60 nie jest mistrzem slalomu, ale jego „charakter” zupełnie nie zachęca do stawania w szranki w tej kategorii.

Podczas jazdy po mieście sprzymierzeńcem kierowcy jest automatyczna przekładnia. Ta w opisywanym egzemplarzu ma sześć biegów. Nie można jej zarzucić braku płynności, ale zdarza jej się działać ospale, co bywa irytujące podczas prób wyprzedzania.

W kwestii zużycia paliwa 230-konne XC60 wypada zaskakująco dobrze. Według zapewnień producenta odmiana 215-konna w ruchu miejskim zużywa 8,5 l na 100 km. Podczas jazd testowych odmiana Polestar przy sprawnej jeździe miejskiej zużywała około 10 l/100 km, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym, jak na tę klasę pojazdów.

Zobacz też: Test Citroen DS5: samochód zagadka

Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar – podsumowanie

Volvo XC60 jest samochodem, który zyskuje sympatię użytkownika. Tak naprawdę im dłużej nim jeździmy tym ujawnia się coraz więcej jego zalet. Jego najmocniejszym punktem oprócz bardzo przyjaznego wizerunku marki na polskim rynku jest komfort użytkowania. Do XC60 wsiada się wygodnie i wygodnie się z niego wysiada. Wygodnie się nim podróżuje, jest szybki, oszczędny i ładny.

Jego minusem (oprócz wspomnianych w wyższych akapitach) jest także cena zakupu. O ile podstawowa wersja wyposażeniowa z najmocniejszą 215-konną wersją silnika Diesla i napędem na obie osie kosztuje 166 tys. zł, o tyle cena najbogatszej odmiany wynosi około 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę sporą utratę wartości modelu XC60 rozsądek każe skłaniać się ku tańszym wersjom.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Volvo XC60 2.4 Diesel - dane techniczne

Volvo XC60 2.4 Diesel 215 KM**
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 215 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/1500-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,3/6,4 l/100 km
Cena od 176 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
**Dane techniczne podane dla wersji 215-konnej

Volvo XC60 Polestar - widoczność do tyłu ułatwiają duże lusterka boczne i kamera cofania.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - tył.
Moto.wieszjak.pl
Volvo XC60 Polestar - przód.
Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA