REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Tomasz Korniejew
Kia Sorento -przód
Kia Sorento -przód
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Face lifting Kii Sorento był subtelny. Zmiany objęły głównie design nadwozia i tablicy przyrządów. Nieznacznie zwiększono także moment obrotowy w silniku Diesla. Sprawdziliśmy, czy te niewielkie modyfikacje miały duży wpływ na Sorento.

Modyfikacja nadwozia przywróciła sylwetce Kii Sorento świeżość. W przedniej części nadwozia projektanci zdecydowali się zainstalować świetnie wyglądające reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmodyfikować zderzak, w którym umieszczono  światła przeciwmgielne o innym niż dotychczas kształcie oraz przeprojektować wlot powietrza. Z kolei w tylnej części nadwozia również przeprojektowano wygląd zderzaka oraz lamp, które także zostały wyposażone w technologię LED.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie po wspomnianych zabiegach kosmetycznych sprawia wrażenie będącego bardziej „na czasie” niż model sprzed liftingu.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Kia Sorento – facelifting – recenzja – wnętrze

Przepastna kabina Kii Sorento zapewnia komfort pięciu pasażerom. Fotele przednie są obszerne, odpowiednio wyprofilowane  i w wersji XL obszyte skórą oraz regulowane elektrycznie. Co istotne, dla osób starszych i kierowców noszących spódnice – do wysokiego Sorento wsiada się wygodnie, nie trzeba zadzierać wysoko nogi.

REKLAMA

Z tyłu na obszernej kanapie miejsca również jest pod dostatkiem. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W podłodze bagażnika ukryto dwa dodatkowe rozkładane fotele (opcja za 2500 zł) i jak to w takich rozwiązaniach bywa stanowią raczej ofertę awaryjną niż pełnowartościowe, wygodne miejsca.

Kierowca Sorento ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, ale długość nadwozia sprawia, że kamera cofania nie raz okazała się bardzo przydatna.

Przy okazji liftingu projektanci odświeżyli design kokpitu. W miejscu „zegarów” umieszczono  kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz, zmodyfikowano również rozmieszczenie przycisków na konsoli. Te drobne zabiegi znacznie uatrakcyjniły wnętrze dużej Kii czyniąc je nowocześniejszym i ładniejszym.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Kia Sorento – facelifting – recenzja – napęd/ układ jezdny

 Pod maską testowanego egzemplarza Sorento drzemał silnik wysokoprężny o mocy 197 KM rozwijający maksymalny moment obrotowy 436 Nm w zakresie od 1800 do 2500 obr./min.

Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią i charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą.

197-konne Sorento sprawnie nabiera prędkości i jest elastyczne w każdym zakresie obrotów. Układ kierowniczy, w zależności od ustawienia trybu (normal, comfort oraz sport) może być bardziej lub mniej wspomagany, niemniej jest przyjemnie bezpośredni jak na samochód tego segmentu.

Co więcej Sorento zaskakująco pewnie zachowuje się podczas szybszej jazdy po łukach. Nadwozie nie ma tendencji do zbytnich przechyłów, a zawieszenie pewnie trzyma w ryzach konstrukcję nadwozia. Jednak wyraźnie zaznaczamy, że oceniamy auto pod kątem segmentu dużych SUV-ów.

Duża Kia dostojnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności i co najważniejsze – robi to cicho.

Podczas normalnych warunków drogowych napęd w Sorento przekazywany jest na przednią oś, a w razie uślizgu przednich kół komputer dołącza napęd osi tylnej. Maksymalny stosunek rozłożenia napędu między osiami to 50/50.

W razie potrzeby kierowca może samodzielnie włączyć stały tryb 4x4 i w takim przypadku napęd będzie przekazywany w stosunku 50:50.

Nieźle Kia Sorento wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 10 l/100 km.  W trasie można ograniczyć zużycie do 7,5 l/100 km podróżując z prędkością ok. 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Kia Sorento – facelifting – recenzja – podsumowanie

Podstawowa czteronapędowa odmiana Sorento (z silnikiem Diesla o mocy 150 KM) kosztuje ok. 125 tys. zł. Z kolei najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM kosztuje 145 tys. zł. Widoczna na fotografiach najbogatsza odmiana XL kosztuje niebagatelne 177 700 zł, a w skład wyposażenia standardowego odmiany XL wchodzi m.in. kosztujący 6 tys. zł system nawigacji samochodowej, skórzana tapicerka kosztująca 5000 zł, czy kosztujący 3500 zł pakiet funkcjonalny obejmujący dodatkowy wyświetlacz i m.in. system automatycznego parkowania. Zadowalając się i tak już nieźle wyposażoną aczkolwiek uboższą o wspomniane gadżety wersją L i rezygnując z automatycznej skrzyni biegów za 197-konne Sorento zapłacimy 151 700 zł, a taka wycena zaczyna nabierać sensu.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Kia Sorento - dane techniczne:

Kia Sorento 2.2 CRDi 197 KM AT
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/188,5/173,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,9/5,5/6,8 l/100 km
Cena od 151 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sorento -tył
Kia
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento -wnętrze
Kia
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA