REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Tomasz Korniejew
Kia Sorento -przód
Kia Sorento -przód
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Face lifting Kii Sorento był subtelny. Zmiany objęły głównie design nadwozia i tablicy przyrządów. Nieznacznie zwiększono także moment obrotowy w silniku Diesla. Sprawdziliśmy, czy te niewielkie modyfikacje miały duży wpływ na Sorento.

Modyfikacja nadwozia przywróciła sylwetce Kii Sorento świeżość. W przedniej części nadwozia projektanci zdecydowali się zainstalować świetnie wyglądające reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmodyfikować zderzak, w którym umieszczono  światła przeciwmgielne o innym niż dotychczas kształcie oraz przeprojektować wlot powietrza. Z kolei w tylnej części nadwozia również przeprojektowano wygląd zderzaka oraz lamp, które także zostały wyposażone w technologię LED.

REKLAMA

Nadwozie po wspomnianych zabiegach kosmetycznych sprawia wrażenie będącego bardziej „na czasie” niż model sprzed liftingu.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Kia Sorento – facelifting – recenzja – wnętrze

REKLAMA

Przepastna kabina Kii Sorento zapewnia komfort pięciu pasażerom. Fotele przednie są obszerne, odpowiednio wyprofilowane  i w wersji XL obszyte skórą oraz regulowane elektrycznie. Co istotne, dla osób starszych i kierowców noszących spódnice – do wysokiego Sorento wsiada się wygodnie, nie trzeba zadzierać wysoko nogi.

Z tyłu na obszernej kanapie miejsca również jest pod dostatkiem. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W podłodze bagażnika ukryto dwa dodatkowe rozkładane fotele (opcja za 2500 zł) i jak to w takich rozwiązaniach bywa stanowią raczej ofertę awaryjną niż pełnowartościowe, wygodne miejsca.

Kierowca Sorento ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, ale długość nadwozia sprawia, że kamera cofania nie raz okazała się bardzo przydatna.

Przy okazji liftingu projektanci odświeżyli design kokpitu. W miejscu „zegarów” umieszczono  kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz, zmodyfikowano również rozmieszczenie przycisków na konsoli. Te drobne zabiegi znacznie uatrakcyjniły wnętrze dużej Kii czyniąc je nowocześniejszym i ładniejszym.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Kia Sorento – facelifting – recenzja – napęd/ układ jezdny

 Pod maską testowanego egzemplarza Sorento drzemał silnik wysokoprężny o mocy 197 KM rozwijający maksymalny moment obrotowy 436 Nm w zakresie od 1800 do 2500 obr./min.

Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią i charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą.

REKLAMA

197-konne Sorento sprawnie nabiera prędkości i jest elastyczne w każdym zakresie obrotów. Układ kierowniczy, w zależności od ustawienia trybu (normal, comfort oraz sport) może być bardziej lub mniej wspomagany, niemniej jest przyjemnie bezpośredni jak na samochód tego segmentu.

Co więcej Sorento zaskakująco pewnie zachowuje się podczas szybszej jazdy po łukach. Nadwozie nie ma tendencji do zbytnich przechyłów, a zawieszenie pewnie trzyma w ryzach konstrukcję nadwozia. Jednak wyraźnie zaznaczamy, że oceniamy auto pod kątem segmentu dużych SUV-ów.

Duża Kia dostojnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności i co najważniejsze – robi to cicho.

Podczas normalnych warunków drogowych napęd w Sorento przekazywany jest na przednią oś, a w razie uślizgu przednich kół komputer dołącza napęd osi tylnej. Maksymalny stosunek rozłożenia napędu między osiami to 50/50.

W razie potrzeby kierowca może samodzielnie włączyć stały tryb 4x4 i w takim przypadku napęd będzie przekazywany w stosunku 50:50.

Nieźle Kia Sorento wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 10 l/100 km.  W trasie można ograniczyć zużycie do 7,5 l/100 km podróżując z prędkością ok. 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Kia Sorento – facelifting – recenzja – podsumowanie

Podstawowa czteronapędowa odmiana Sorento (z silnikiem Diesla o mocy 150 KM) kosztuje ok. 125 tys. zł. Z kolei najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM kosztuje 145 tys. zł. Widoczna na fotografiach najbogatsza odmiana XL kosztuje niebagatelne 177 700 zł, a w skład wyposażenia standardowego odmiany XL wchodzi m.in. kosztujący 6 tys. zł system nawigacji samochodowej, skórzana tapicerka kosztująca 5000 zł, czy kosztujący 3500 zł pakiet funkcjonalny obejmujący dodatkowy wyświetlacz i m.in. system automatycznego parkowania. Zadowalając się i tak już nieźle wyposażoną aczkolwiek uboższą o wspomniane gadżety wersją L i rezygnując z automatycznej skrzyni biegów za 197-konne Sorento zapłacimy 151 700 zł, a taka wycena zaczyna nabierać sensu.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Kia Sorento - dane techniczne:

Kia Sorento 2.2 CRDi 197 KM AT
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/188,5/173,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,9/5,5/6,8 l/100 km
Cena od 151 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sorento -tył
Kia
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento -wnętrze
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA