REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Kia Sorento -przód
Kia Sorento -przód
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Face lifting Kii Sorento był subtelny. Zmiany objęły głównie design nadwozia i tablicy przyrządów. Nieznacznie zwiększono także moment obrotowy w silniku Diesla. Sprawdziliśmy, czy te niewielkie modyfikacje miały duży wpływ na Sorento.

Modyfikacja nadwozia przywróciła sylwetce Kii Sorento świeżość. W przedniej części nadwozia projektanci zdecydowali się zainstalować świetnie wyglądające reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmodyfikować zderzak, w którym umieszczono  światła przeciwmgielne o innym niż dotychczas kształcie oraz przeprojektować wlot powietrza. Z kolei w tylnej części nadwozia również przeprojektowano wygląd zderzaka oraz lamp, które także zostały wyposażone w technologię LED.

REKLAMA

Nadwozie po wspomnianych zabiegach kosmetycznych sprawia wrażenie będącego bardziej „na czasie” niż model sprzed liftingu.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Kia Sorento – facelifting – recenzja – wnętrze

REKLAMA

Przepastna kabina Kii Sorento zapewnia komfort pięciu pasażerom. Fotele przednie są obszerne, odpowiednio wyprofilowane  i w wersji XL obszyte skórą oraz regulowane elektrycznie. Co istotne, dla osób starszych i kierowców noszących spódnice – do wysokiego Sorento wsiada się wygodnie, nie trzeba zadzierać wysoko nogi.

Z tyłu na obszernej kanapie miejsca również jest pod dostatkiem. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W podłodze bagażnika ukryto dwa dodatkowe rozkładane fotele (opcja za 2500 zł) i jak to w takich rozwiązaniach bywa stanowią raczej ofertę awaryjną niż pełnowartościowe, wygodne miejsca.

Kierowca Sorento ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, ale długość nadwozia sprawia, że kamera cofania nie raz okazała się bardzo przydatna.

Przy okazji liftingu projektanci odświeżyli design kokpitu. W miejscu „zegarów” umieszczono  kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz, zmodyfikowano również rozmieszczenie przycisków na konsoli. Te drobne zabiegi znacznie uatrakcyjniły wnętrze dużej Kii czyniąc je nowocześniejszym i ładniejszym.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Kia Sorento – facelifting – recenzja – napęd/ układ jezdny

 Pod maską testowanego egzemplarza Sorento drzemał silnik wysokoprężny o mocy 197 KM rozwijający maksymalny moment obrotowy 436 Nm w zakresie od 1800 do 2500 obr./min.

Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią i charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą.

REKLAMA

197-konne Sorento sprawnie nabiera prędkości i jest elastyczne w każdym zakresie obrotów. Układ kierowniczy, w zależności od ustawienia trybu (normal, comfort oraz sport) może być bardziej lub mniej wspomagany, niemniej jest przyjemnie bezpośredni jak na samochód tego segmentu.

Co więcej Sorento zaskakująco pewnie zachowuje się podczas szybszej jazdy po łukach. Nadwozie nie ma tendencji do zbytnich przechyłów, a zawieszenie pewnie trzyma w ryzach konstrukcję nadwozia. Jednak wyraźnie zaznaczamy, że oceniamy auto pod kątem segmentu dużych SUV-ów.

Duża Kia dostojnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności i co najważniejsze – robi to cicho.

Podczas normalnych warunków drogowych napęd w Sorento przekazywany jest na przednią oś, a w razie uślizgu przednich kół komputer dołącza napęd osi tylnej. Maksymalny stosunek rozłożenia napędu między osiami to 50/50.

W razie potrzeby kierowca może samodzielnie włączyć stały tryb 4x4 i w takim przypadku napęd będzie przekazywany w stosunku 50:50.

Nieźle Kia Sorento wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 10 l/100 km.  W trasie można ograniczyć zużycie do 7,5 l/100 km podróżując z prędkością ok. 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Kia Sorento – facelifting – recenzja – podsumowanie

Podstawowa czteronapędowa odmiana Sorento (z silnikiem Diesla o mocy 150 KM) kosztuje ok. 125 tys. zł. Z kolei najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM kosztuje 145 tys. zł. Widoczna na fotografiach najbogatsza odmiana XL kosztuje niebagatelne 177 700 zł, a w skład wyposażenia standardowego odmiany XL wchodzi m.in. kosztujący 6 tys. zł system nawigacji samochodowej, skórzana tapicerka kosztująca 5000 zł, czy kosztujący 3500 zł pakiet funkcjonalny obejmujący dodatkowy wyświetlacz i m.in. system automatycznego parkowania. Zadowalając się i tak już nieźle wyposażoną aczkolwiek uboższą o wspomniane gadżety wersją L i rezygnując z automatycznej skrzyni biegów za 197-konne Sorento zapłacimy 151 700 zł, a taka wycena zaczyna nabierać sensu.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Kia Sorento - dane techniczne:

Kia Sorento 2.2 CRDi 197 KM AT
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/188,5/173,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,9/5,5/6,8 l/100 km
Cena od 151 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sorento -tył
Kia
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento -wnętrze
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA