REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Tomasz Korniejew
Kia Sorento -przód
Kia Sorento -przód
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Face lifting Kii Sorento był subtelny. Zmiany objęły głównie design nadwozia i tablicy przyrządów. Nieznacznie zwiększono także moment obrotowy w silniku Diesla. Sprawdziliśmy, czy te niewielkie modyfikacje miały duży wpływ na Sorento.

Modyfikacja nadwozia przywróciła sylwetce Kii Sorento świeżość. W przedniej części nadwozia projektanci zdecydowali się zainstalować świetnie wyglądające reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED, zmodyfikować zderzak, w którym umieszczono  światła przeciwmgielne o innym niż dotychczas kształcie oraz przeprojektować wlot powietrza. Z kolei w tylnej części nadwozia również przeprojektowano wygląd zderzaka oraz lamp, które także zostały wyposażone w technologię LED.

REKLAMA

Nadwozie po wspomnianych zabiegach kosmetycznych sprawia wrażenie będącego bardziej „na czasie” niż model sprzed liftingu.

Zobacz też: Test Audi Q5 2.0 TDi 170 KM S-tronic Quattro: Q-przygodzie nad zimowym Bałtykiem

Kia Sorento – facelifting – recenzja – wnętrze

REKLAMA

Przepastna kabina Kii Sorento zapewnia komfort pięciu pasażerom. Fotele przednie są obszerne, odpowiednio wyprofilowane  i w wersji XL obszyte skórą oraz regulowane elektrycznie. Co istotne, dla osób starszych i kierowców noszących spódnice – do wysokiego Sorento wsiada się wygodnie, nie trzeba zadzierać wysoko nogi.

Z tyłu na obszernej kanapie miejsca również jest pod dostatkiem. Wysoko poprowadzona linia dachu sprawia, że nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni nad głową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W podłodze bagażnika ukryto dwa dodatkowe rozkładane fotele (opcja za 2500 zł) i jak to w takich rozwiązaniach bywa stanowią raczej ofertę awaryjną niż pełnowartościowe, wygodne miejsca.

Kierowca Sorento ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, ale długość nadwozia sprawia, że kamera cofania nie raz okazała się bardzo przydatna.

Przy okazji liftingu projektanci odświeżyli design kokpitu. W miejscu „zegarów” umieszczono  kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz, zmodyfikowano również rozmieszczenie przycisków na konsoli. Te drobne zabiegi znacznie uatrakcyjniły wnętrze dużej Kii czyniąc je nowocześniejszym i ładniejszym.

Zobacz też: Test Mazda CX-5: Pochwała konsekwencji

Kia Sorento – facelifting – recenzja – napęd/ układ jezdny

 Pod maską testowanego egzemplarza Sorento drzemał silnik wysokoprężny o mocy 197 KM rozwijający maksymalny moment obrotowy 436 Nm w zakresie od 1800 do 2500 obr./min.

Jednostka współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią i charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą.

REKLAMA

197-konne Sorento sprawnie nabiera prędkości i jest elastyczne w każdym zakresie obrotów. Układ kierowniczy, w zależności od ustawienia trybu (normal, comfort oraz sport) może być bardziej lub mniej wspomagany, niemniej jest przyjemnie bezpośredni jak na samochód tego segmentu.

Co więcej Sorento zaskakująco pewnie zachowuje się podczas szybszej jazdy po łukach. Nadwozie nie ma tendencji do zbytnich przechyłów, a zawieszenie pewnie trzyma w ryzach konstrukcję nadwozia. Jednak wyraźnie zaznaczamy, że oceniamy auto pod kątem segmentu dużych SUV-ów.

Duża Kia dostojnie pochłania wszelkiego rodzaju nierówności i co najważniejsze – robi to cicho.

Podczas normalnych warunków drogowych napęd w Sorento przekazywany jest na przednią oś, a w razie uślizgu przednich kół komputer dołącza napęd osi tylnej. Maksymalny stosunek rozłożenia napędu między osiami to 50/50.

W razie potrzeby kierowca może samodzielnie włączyć stały tryb 4x4 i w takim przypadku napęd będzie przekazywany w stosunku 50:50.

Nieźle Kia Sorento wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim spalanie oscyluje wokół 10 l/100 km.  W trasie można ograniczyć zużycie do 7,5 l/100 km podróżując z prędkością ok. 130 km/h.

Zobacz też: Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Kia Sorento – facelifting – recenzja – podsumowanie

Podstawowa czteronapędowa odmiana Sorento (z silnikiem Diesla o mocy 150 KM) kosztuje ok. 125 tys. zł. Z kolei najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM kosztuje 145 tys. zł. Widoczna na fotografiach najbogatsza odmiana XL kosztuje niebagatelne 177 700 zł, a w skład wyposażenia standardowego odmiany XL wchodzi m.in. kosztujący 6 tys. zł system nawigacji samochodowej, skórzana tapicerka kosztująca 5000 zł, czy kosztujący 3500 zł pakiet funkcjonalny obejmujący dodatkowy wyświetlacz i m.in. system automatycznego parkowania. Zadowalając się i tak już nieźle wyposażoną aczkolwiek uboższą o wspomniane gadżety wersją L i rezygnując z automatycznej skrzyni biegów za 197-konne Sorento zapłacimy 151 700 zł, a taka wycena zaczyna nabierać sensu.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Kia Sorento - dane techniczne:

Kia Sorento 2.2 CRDi 197 KM AT
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2199 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 197 KM/3800 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm/1800-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 468,5/188,5/173,5 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 8,9/5,5/6,8 l/100 km
Cena od 151 700 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sorento -tył
Kia
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento 2.2 CRDi - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Kia Sorento -wnętrze
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA