REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus ST w wersji kombi to propozycja kompromisowa. Jego możliwości przewozowe wynikające z nadwozia kombi są ograniczone przez sportowe geny. I vice versa.

Sylwetka Forda Focusa ST w wersji kombi nie pozostawia złudzeń odnośnie możliwości tego modelu. Wyraźne przetłoczenia, olbrzymie jak na klasę pojazdu obręcze kół i wloty powietrza, wyrazista kolorystyka oraz końcówka wydechu wyprowadzona po środku pod tylnym zderzakiem w prosty sposób sugerują, że to najszybsza odmiana kompaktowego Forda.

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 125d: skrojony na miarę

Ford Focus ST - wnętrze

Po otwarciu drzwi żaden miłośnik samochodów typu GTI nie będzie zawiedziony. Do zajęcia miejsca za kierownicą zachęca potężny i ciasno obejmujący ciało fotel Recaro. Wieniec kierownicy jest mięsisty, pedały mają aluminiowe nakładki, a na górze konsoli centralnej w stronę kierowcy zwrócone są analogowe wskaźniki temperatury cieszy chłodzącej, ciśnienia doładowania oraz ciśnienia oleju. To smaczki. Reszta tablicy przyrządów jest taka sama, jak w słabszych odmianach Focusa. Z tyłu wysocy pasażerowie będą narzekali na ciasnotę. Duże fotele przednie ograniczają ilość miejsca na nogi, w rezultacie w komfortowych warunkach na tylnej kanapie Focusa ST będą podróżowały dwie dorosłe osoby o średnim wzroście. Przedział bagażowy ma pojemność 490 l przy normalnym położeniu siedzeń.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta QV: w pakiecie oferuje emocje

Ford Focus ST - napęd

Najnowsza generacja Forda Focusa ST jest mocniejsza niż poprzednia. Napędza ją silnik benzynowy o mniejszej niż u poprzednika pojemności – 2l, który rozwija moc maksymalną 250 KM oraz moment obrotowy 340 Nm, dostępny od 1750 obr./min.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według danych producenta Ford Focus ST kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 i osiąga prędkość maksymalną 248 km/h.

W praktyce ST rozbraja narowistością i dynamiką. Samochód żwawo reaguje na każde wciśnięcie gazu. Tak naprawdę wyrywa do przodu bez względu na to, na którym biegu aktualnie jedzie. Co więcej wkręcając Forda na wysokie obroty prowadzący nie tylko odczuwa dynamikę ale też jest zmuszony delektować się rasowym brzmieniem (czterocylindrowego!) silnika. To przyjemne, ale na dłuższą metę nie każda rodzina będzie tą przyjemnością zachwycona, bo podczas jazdy na wysokich obrotach Focus, w porównaniu do tradycyjnych odmian kompaktowych kombi jest głośny.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

REKLAMA

Przeniesienie dużej mocy i momentu obrotowego na przednie koła odbiera trochę zabawy, bo wciskając zdecydowanie pedał gazu trudno nie zerwać przyczepności. Poza tym, podczas dynamicznego startu trzeba się wysilić, by utrzymać w ryzach koło kierownicy. Pocieszeniem jest fakt, że układ kierowniczy Forda został ustawiony, jak w rasowym sportowym aucie. Konkretnie - koło kierownicy obraca się z wyraźnym oporem, do tego Ford ma dużą średnicę zawracania (12 m) i jednocześnie zakres obrotów kierownicy jest abstrakcyjnie niewielki. Te cechy wpływają na przyjemność prowadzenia podczas dynamicznej jazdy na równej i krętej drodze, ale męczą podczas parkingowych manewrów.

Zawieszenie usportowionego kombi jest obniżone w stosunku do tradycyjnych odmian o 10 mm, a nadwozie usztywniono dodatkowymi stabilizatorami. Naturalnie wpływa to bardzo pozytywnie na zachowanie samochodu na drodze, ale wprawni kierowcy, którzy zachęceni dynamiką silnika, wyważoną pracą zawieszenia i doskonałym układem kierowniczym zdecydują się maksymalnie wykorzystywać możliwości Forda muszą być przygotowani na to, że auto potrafi zaskakiwać nie tylko pod, ale też nadsterownością. Zwłaszcza, gdy będą jechać Focusem ST z pełnym bagażnikiem i kompletem pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Ford Focus ST - podsumowanie

REKLAMA

Widoczny na fotografiach Focus ST kosztuje 128 tys. zł. To sporo, bo za tę kwotę można kupić wolniejszą, ale bardzo dobrze wyposażoną odmianę tego modelu z fotelami, które zapewnią więcej przestrzeni w kabinie oraz z silnikiem, który będzie oszczędniejszy (średnie spalanie ST w ruchu miejskim podczas naszych jazd przekraczało 12 l/100 km) i będzie dużo cichszy.

Dlatego ST kombi to propozycja kompromisowa. Może zainteresować rodziny zamożne, ale nie dysponujące wystarczającym budżetem na zakup dwóch samochodów - porządnie wyposażonego kompaktowego kombi (ze względu na praktyczność) i dodatkowo dającej mnóstwo emocji sportowej "zabawki" na weekend. W rezultacie za dużo mniejszą kwotę mogą kupić auto bardzo szybkie i dające kierowcy sporo radości, które jednak w stosunku do tradycyjnej odmiany Focusa kombi wypada słabiej w kategoriach parkingowe manewry, wyciszenie kabiny, czy przestronność wnętrza.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Ford Focus ST - dane techniczne

Ford Focus ST 2.0 T/250 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1999 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 250 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm/1750-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 490 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 456,6/182,3/150,5 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 248 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s.
Zużycie paliwa* 9,9/5,6/7,2l/100 km
Cena od 119 550 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus ST kombi - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - fotele
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - felga
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi - przód
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus ST kombi
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA