REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. II

Hyundai i30. Fot. Producent
Hyundai i30. Fot. Producent

REKLAMA

REKLAMA

Tegoroczne Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie zgromadzą około 900 wystawców. Producenci aut pokażą pojazdy przyszłości, nowe modele samochodów a także auta po faceliftingu. Poniżej przedstawiamy drugą część opisu najciekawszych premier na niemieckich targach.

Hyundai

Na stoisku Hyundaia zostanie zaprezentowana najnowsza generacja kompaktu i30, który ma być większy i lepiej wyposażony od poprzednika. Auto wejdzie do sprzedaży na początku 2012 roku.

REKLAMA

Obok niego światło dzienne ujrzy także Hyundai i40 w wersji sedan. Koreańczycy wprowadzili w życie oryginalny plan wprowadzając do sprzedaży najpierw wersję kombi.  

Jeep

We Frankfurcie przedstawiciele marki Jeep zaprezentują najmocniejszego i najszybszego Jeepa w historii. Wersja SRT8 jest napędzana silnikiem Hemi V8 o pojemności 6,4 litra o mocy 470 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Dla zwolenników jazdy po bezdrożach Jeep przygotował Wranglera z nowym benzyniakiem Penstar V6 o pojemności 3,6 litra. Jednostka ta może być zasilana Bioetanolem E85.

Kia

REKLAMA

W roli prowadzącego światową premierę nowej Kii GT na firmowym stoisku wystąpił naczelny stylista Kia Motors Peter Schreyer. Model KIA GT to elegancki i muskularny czterodrzwiowy sportowy sedan z napędem na tylne kola. Auto jest pierwszym tego typu samochodem osobowym w historii Kia. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nieważne z jakiej perspektywy patrzysz, Kia GT aż kipi energią i gotowa jest do startu.” − powiedział Peter Schreyer − „Ten samochód to ważny komunikat od Kia: jesteśmy gotowi rozpocząć całkiem nowy rozdział w naszej historii.”

Zobacz też: Nowości z Targów moto we Frankfurcie cz. I

Komorę silnikową GT zajmuje 3,3-litrowa benzynowa, turbodoładowana jednostka Lambda V-6 GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o mocy 395 KM i momencie obrotowym 534 Nm. Napęd przekazywany jest na koła tylne  za pośrednictwem ośmiostopniowej przekładni automatycznej.

Nowością jest także trzydrzwiowa Kia Rio, która ma identyczne wymiary jak jej pięciodrzwiowa ‘siostra’ (długość 4045, szerokość 1720, wysokość 1455, rozstaw kół 2570 mm) i zachowuje niezmienioną linię dachu, akcentującą zdecydowanie sportową sylwetkę pojazdu.

Na większości rynków Europy trzydrzwiowa Kia Rio dostępna będzie z identycznym jak wersja 5-drzwiowa jednostkami napędowymi oraz wyposażeniem.

REKLAMA

Gama jednostek napędowych w Polsce obejmuje trzy silniki trzy- oraz czterocylindrowe w przedziale mocy od 75 do 109 KM. Najmocniejsza wersja silnikowa Kii Rio przyspiesza od 0 do 100 km w czasie 11,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 183 km/h.

Kolejną niespodzianką przygotowaną na targi jest KIA Soul po face liftingu. Przedłużenie części przedniej Kii Soul (o 15 mm) powoduje, że karoseria zyskuje lepiej dobrane proporcje dzięki wizualnej szerokości i stabilności. Bardziej wyrazisty jest także poszerzony wlot powietrza w komplecie z powiększonymi lampami przeciwmgielnymi. Na tyle, ‘rufowe’ światła przeciwmgielne zostały odsunięte na krawędź obrysu nadwozia. W standardzie wyposażenia znalazły się dwu-żarówkowe światła do jazdy dziennej (DRL). W opcji wyposażenia dostępne są światła dzienne i tylne wykonane w technologii LED oraz projektorowe lampy główne.

Zobacz też: Lancia na 64. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie

Nowymi akcentami wyglądu zewnętrznego Kii Soul są 18-calowe koła ze stopu lekkiego, „wyciągane” klamki drzwi oraz zmienionego kształtu lusterka boczne z funkcją kierunkowskazów.  

Nowością w gamie dostępnych jednostek napędowych jest 140-konny silnik benzynowy GDI Gamma o pojemności 1,6 litra i momencie obrotowym 166 Nm przy 4850 obr/min. W dalszym ciągu oferowany jest popularny, 128-konny silnik wysokoprężny CRDi serii U2, rozwijający moment 260 Nm przy 1900 obr/min.

W czasie międzynarodowej wystawy samochodowej we Frankfurcie debiutuje także wyczynowe Picanto Race, przygotowane specjalnie na potrzeby markowego pucharu, organizowanego przez Kia Motors Polska.

Startujące w przyszłorocznym pucharze auta, tak jak i eksponowany na salonie model, będą wyposażone w silniki benzynowe 1.2 o mocy ok 90 KM. Przewidziane regulaminem modyfikacje techniczne obejmą przede wszystkim kwestie bezpieczeństwa (klatka, fotele, wielopunktowe pasy, system gaśniczy itp.), zawieszenie, jednostkę sterującą silnika oraz układ wydechowy. W pełni przygotowane do zawodów Picanto będzie kosztowało ok. 40 000 zł.

Jeep Grand Cherokee Fot. Jeep
Jeep Wrangler Fot. Jeep
Kia GT Fot. Kia
Kia Rio Fot. Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA