Nowa twarz Seata Exeo
REKLAMA
REKLAMA
Już wkrótce Seat Exeo doczeka się modernizacji. Face-lifting modelu opartego na poprzednim Audi A4 (B7) to nie tylko zmiany stylistyczne, ale również pod maską i w wyposażeniu.
REKLAMA
Zużycie paliwa i emisja CO2 zostały obniżone w stosunku do obecnych wartości, które w cyklu mieszanym wynoszą 5,2 l/100 km. Te udoskonalenia to dopiero pierwszy etap poprawy efektywności Exeo, ponieważ w 2012 roku samochód zostanie wyposażony w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Star/Stop. Systematyczne udoskonalenia jednostek napędowych pozwoliły obniżyć emisję CO2 we wszystkich odmianach silnika TDI o około 7 gramów na kilometr. Sedany o mocy 120 i 143 KM z przekładniami manualnymi emitują teraz niespełna 130 gramów CO2 na kilometr.
Zobacz też: Test Seat Leon: Jednak ma temperament
Przeprojektowany został przód auta zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Motywem przewodnim nowych opcjonalnych reflektorów ksenonowych jest „strzała”, czyli charakterystyczny detal we wzornictwie SEAT-a. Zintegrowane światła do jazdy dziennej z energooszczędnymi diodami świecącymi mają ostro zarysowany, łukowaty kształt, podkreślający kontury i dynamikę Exeo. Wraz z nowymi osłonami wlotów powietrza z motywem plastra miodu, diodowymi tylnymi światłami i nowymi wzorami 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy kół Exeo zyskało jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny wygląd. We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę i zmodyfikowano koło kierownicy.
Jeszcze bardziej funkcjonalne Exeo ST
REKLAMA
Przy długości 4,66 m Exeo to zawodnik klasy średniej. Samochód oferuje miejsce dla pięciu osób i pojemny bagażnik. Exeo ST, czyli wersja kombi, charakteryzuje się jeszcze większą funkcjonalnością. Bagażnik o pojemności od 442 do 1354 litrów, szeroko otwierająca się tylna klapa i możliwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb sprawiają, że Exeo ST idealnie sprawdza się auto rodzinne.
Exeo jest dostępny z silnikami o mocy od 120 KM do 210 KM. Najnowsze jednostki TDI są zasilane w systemie bezpośredniego wtryski common rail, który gwarantuje dużą moc, wysoką kulturę pracy jednostki oraz znakomitą efektywność. Kierowcy szczególnie ceniący komfort mogą zamówić automatyczną przekładnię multitronic sterowaną także manetkami przy kierownicy jako alternatywę dla manualnej skrzyni biegów. Wydajny automat jest oferowany z silnikami 2.0 TSI o mocy maksymalnej 200 KM i 2.0 TDI o mocy maksymalnej 143 KM.
Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny
SEAT Exeo jest też bardzo bezpiecznym samochodem w swojej klasie. Oprócz nadwozia, którego konstrukcję zoptymalizowano pod kątem odporności na skutki kolizji, pojazd wyposażono standardowo w aż siedem poduszek powietrznych (z których jedna chroni kolana kierowcy), ESP z ABS i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Długa lista zaawansowanego wyposażenia dodatkowego obejmuje między innymi system nawigacji z odtwarzaczem DVD, biksenonowe reflektory z dynamiczną funkcją doświetlania zakrętów oraz nagłośnienie Bose.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.