REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

Dominik Sowiński
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku zadebiutuje już trzecia odsłona popularnej Toyoty Yaris. Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Nowy model ma mieć lepiej wyposażone i bardziej przestronne wnętrze niż poprzednicy.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

REKLAMA

Toyota Yaris od momentu wejścia na rynek zyskała ogromną popularność wśród klientów. Najnowszy model Toyoty Yaris jest już trzecią generacją dostępną na rynku. Popularna „Yariska” zadebiutowała w 1999 roku. Pierwsza jak i druga generacja auta jest częstym widokiem na ulicach całej Europy, więc następca ma wysoko ustawioną poprzeczkę. Obecnie na drogach porusza się około 2,5 miliona egzemplarzy miejskiej Toyoty. Yaris jest najpopularniejszym modelem marki nie tylko w Polsce, ale również na całym kontynencie.

Zobacz także: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Stylistyka

Nadwozie Yarisa najnowszej generacji może wydawać się bardziej dynamiczne niż w wersjach z poprzednich lat. Nowy samochód spod znaku Toyoty w porównaniu do drugiej generacji jest dłuższy o 10 centymetrów, przez co wewnątrz auta jest więcej wolnej przestrzeni. Kolejną różnicą, jaka odróżnia „trójkę” od poprzedników jest nachylenie przedniej szyby. Szyba jest teraz mniej pionowa. Zmniejszając kąt nachylenia przedniej szyby producent uzyskał stosunkowo niski współczynnik oporu Cx, wynoszący jedyne 0,287. Tak dobry kształt aerodynamiczny ma swoje odzwierciedlenie w spalaniu, które według producenta w najoszczędniejszej wersji wynosi jedynie 3,9l/100km.

Nowy samochód z nowym wnętrzem

Nowe wnętrze samochodu w porównaniu do swoich poprzedników oferuje więcej miejsca. Fotel kierowcy jest ustawiony stosunkowo wysoko jak na tak niewielki samochód. Jednak największą różnice jaką zobaczymy wsiadając do auta jest wygląd deski rozdzielczej. W poprzednich wersjach wskaźniki były wyświetlane za pomocą cyfrowego wyświetlacza i były umiejscowione w samym środku deski rozdzielczej. Teraz producent zadecydował, aby wskaźniki zostały zlokalizowane za kierownicą i tarcze zegara są „tradycyjne” czyli  nie cyfrowe. Wnętrze wykonano z materiałów lepszej jakości, niż to miało miejsce w przypadku poprzedników. Jeśli klient zdecyduje się na bogatsza wersje wyposażenia, to po prawej stronie od kierownicy otrzyma dotykowy ekran, za pomocą którego obsłuży system audio a także nawigacje satelitarną, która również wymagać będzie dopłaty. Wyświetlacz będzie również do sterownia komputerem pokładowym.

Zobacz także: Test Toyota Yaris – niezawodność w cenie

Silniki

REKLAMA

Toyota Yaris trzeciej generacji będzie dostępna z trzema różnymi silnikami. Dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejszy trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 69 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 93 Nm. Maksymalna prędkość z jaka pojedzie samochód z tym silnikiem to tylko 155km/h. Wskazówka zegara osiąga pierwszą setkę po upływie 15,3 sekundy.

Cena, jaką życzy sobie japoński koncern za swój nowy produkt to 39 900 zł. Dostępny będzie także większy silnik, który z czterech cylindrów o łącznej pojemności 1,33 litra generuje moc 99 koni mechanicznych. Wraz z mocą wzrośnie moment obrotowy. Według danych producenta wynosi on 125 Nm. Z tym silnikiem prędkośc maksymalna samochodu wzrasta do 175 km/h.

Duża zmianę możemy odczuć w przyspieszeniu, gdyż „sprint” od zera do setki zajmie nam 11,7 sekundy. Cena, jaka przyjdzie nam wydać za samochód z tą wersja silnika nie jest jeszcze znana.

Trzecim silnikiem w gamie producenta jest turbo diesel 1,4  D-4D o mocy 90 koni mechanicznych i z momentem obrotowym 205 Nm. Prędkość maksymalna, jaką osiągnie Yaris z dieslem to 175 km/h. Samochód osiągnie sto kilometrów na liczniku w czasie 10,8 sekundy. Cena również jest nieznana.

Producent zapowiedział, że w połowie przyszłego roku dostępna będzie również wersja z silnikiem hybrydowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA