REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

Dominik Sowiński
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku zadebiutuje już trzecia odsłona popularnej Toyoty Yaris. Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Nowy model ma mieć lepiej wyposażone i bardziej przestronne wnętrze niż poprzednicy.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

REKLAMA

Toyota Yaris od momentu wejścia na rynek zyskała ogromną popularność wśród klientów. Najnowszy model Toyoty Yaris jest już trzecią generacją dostępną na rynku. Popularna „Yariska” zadebiutowała w 1999 roku. Pierwsza jak i druga generacja auta jest częstym widokiem na ulicach całej Europy, więc następca ma wysoko ustawioną poprzeczkę. Obecnie na drogach porusza się około 2,5 miliona egzemplarzy miejskiej Toyoty. Yaris jest najpopularniejszym modelem marki nie tylko w Polsce, ale również na całym kontynencie.

Zobacz także: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Stylistyka

Nadwozie Yarisa najnowszej generacji może wydawać się bardziej dynamiczne niż w wersjach z poprzednich lat. Nowy samochód spod znaku Toyoty w porównaniu do drugiej generacji jest dłuższy o 10 centymetrów, przez co wewnątrz auta jest więcej wolnej przestrzeni. Kolejną różnicą, jaka odróżnia „trójkę” od poprzedników jest nachylenie przedniej szyby. Szyba jest teraz mniej pionowa. Zmniejszając kąt nachylenia przedniej szyby producent uzyskał stosunkowo niski współczynnik oporu Cx, wynoszący jedyne 0,287. Tak dobry kształt aerodynamiczny ma swoje odzwierciedlenie w spalaniu, które według producenta w najoszczędniejszej wersji wynosi jedynie 3,9l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy samochód z nowym wnętrzem

Nowe wnętrze samochodu w porównaniu do swoich poprzedników oferuje więcej miejsca. Fotel kierowcy jest ustawiony stosunkowo wysoko jak na tak niewielki samochód. Jednak największą różnice jaką zobaczymy wsiadając do auta jest wygląd deski rozdzielczej. W poprzednich wersjach wskaźniki były wyświetlane za pomocą cyfrowego wyświetlacza i były umiejscowione w samym środku deski rozdzielczej. Teraz producent zadecydował, aby wskaźniki zostały zlokalizowane za kierownicą i tarcze zegara są „tradycyjne” czyli  nie cyfrowe. Wnętrze wykonano z materiałów lepszej jakości, niż to miało miejsce w przypadku poprzedników. Jeśli klient zdecyduje się na bogatsza wersje wyposażenia, to po prawej stronie od kierownicy otrzyma dotykowy ekran, za pomocą którego obsłuży system audio a także nawigacje satelitarną, która również wymagać będzie dopłaty. Wyświetlacz będzie również do sterownia komputerem pokładowym.

Zobacz także: Test Toyota Yaris – niezawodność w cenie

Silniki

REKLAMA

Toyota Yaris trzeciej generacji będzie dostępna z trzema różnymi silnikami. Dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejszy trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 69 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 93 Nm. Maksymalna prędkość z jaka pojedzie samochód z tym silnikiem to tylko 155km/h. Wskazówka zegara osiąga pierwszą setkę po upływie 15,3 sekundy.

Cena, jaką życzy sobie japoński koncern za swój nowy produkt to 39 900 zł. Dostępny będzie także większy silnik, który z czterech cylindrów o łącznej pojemności 1,33 litra generuje moc 99 koni mechanicznych. Wraz z mocą wzrośnie moment obrotowy. Według danych producenta wynosi on 125 Nm. Z tym silnikiem prędkośc maksymalna samochodu wzrasta do 175 km/h.

Duża zmianę możemy odczuć w przyspieszeniu, gdyż „sprint” od zera do setki zajmie nam 11,7 sekundy. Cena, jaka przyjdzie nam wydać za samochód z tą wersja silnika nie jest jeszcze znana.

Trzecim silnikiem w gamie producenta jest turbo diesel 1,4  D-4D o mocy 90 koni mechanicznych i z momentem obrotowym 205 Nm. Prędkość maksymalna, jaką osiągnie Yaris z dieslem to 175 km/h. Samochód osiągnie sto kilometrów na liczniku w czasie 10,8 sekundy. Cena również jest nieznana.

Producent zapowiedział, że w połowie przyszłego roku dostępna będzie również wersja z silnikiem hybrydowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA