REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

Dominik Sowiński
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota
Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Auto pojawi się w Polsce we wrześniu 2011 roku. Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku zadebiutuje już trzecia odsłona popularnej Toyoty Yaris. Toyota Yaris będzie dostępna z trzema silnikami, z których dwa zasilane będą benzyną, a trzeci olejem napędowym. Nowy model ma mieć lepiej wyposażone i bardziej przestronne wnętrze niż poprzednicy.

Trzecia odsłona Toyoty Yaris

REKLAMA

Toyota Yaris od momentu wejścia na rynek zyskała ogromną popularność wśród klientów. Najnowszy model Toyoty Yaris jest już trzecią generacją dostępną na rynku. Popularna „Yariska” zadebiutowała w 1999 roku. Pierwsza jak i druga generacja auta jest częstym widokiem na ulicach całej Europy, więc następca ma wysoko ustawioną poprzeczkę. Obecnie na drogach porusza się około 2,5 miliona egzemplarzy miejskiej Toyoty. Yaris jest najpopularniejszym modelem marki nie tylko w Polsce, ale również na całym kontynencie.

Zobacz także: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Stylistyka

Nadwozie Yarisa najnowszej generacji może wydawać się bardziej dynamiczne niż w wersjach z poprzednich lat. Nowy samochód spod znaku Toyoty w porównaniu do drugiej generacji jest dłuższy o 10 centymetrów, przez co wewnątrz auta jest więcej wolnej przestrzeni. Kolejną różnicą, jaka odróżnia „trójkę” od poprzedników jest nachylenie przedniej szyby. Szyba jest teraz mniej pionowa. Zmniejszając kąt nachylenia przedniej szyby producent uzyskał stosunkowo niski współczynnik oporu Cx, wynoszący jedyne 0,287. Tak dobry kształt aerodynamiczny ma swoje odzwierciedlenie w spalaniu, które według producenta w najoszczędniejszej wersji wynosi jedynie 3,9l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy samochód z nowym wnętrzem

Nowe wnętrze samochodu w porównaniu do swoich poprzedników oferuje więcej miejsca. Fotel kierowcy jest ustawiony stosunkowo wysoko jak na tak niewielki samochód. Jednak największą różnice jaką zobaczymy wsiadając do auta jest wygląd deski rozdzielczej. W poprzednich wersjach wskaźniki były wyświetlane za pomocą cyfrowego wyświetlacza i były umiejscowione w samym środku deski rozdzielczej. Teraz producent zadecydował, aby wskaźniki zostały zlokalizowane za kierownicą i tarcze zegara są „tradycyjne” czyli  nie cyfrowe. Wnętrze wykonano z materiałów lepszej jakości, niż to miało miejsce w przypadku poprzedników. Jeśli klient zdecyduje się na bogatsza wersje wyposażenia, to po prawej stronie od kierownicy otrzyma dotykowy ekran, za pomocą którego obsłuży system audio a także nawigacje satelitarną, która również wymagać będzie dopłaty. Wyświetlacz będzie również do sterownia komputerem pokładowym.

Zobacz także: Test Toyota Yaris – niezawodność w cenie

Silniki

REKLAMA

Toyota Yaris trzeciej generacji będzie dostępna z trzema różnymi silnikami. Dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Najmniejszy trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra osiąga maksymalną moc 69 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 93 Nm. Maksymalna prędkość z jaka pojedzie samochód z tym silnikiem to tylko 155km/h. Wskazówka zegara osiąga pierwszą setkę po upływie 15,3 sekundy.

Cena, jaką życzy sobie japoński koncern za swój nowy produkt to 39 900 zł. Dostępny będzie także większy silnik, który z czterech cylindrów o łącznej pojemności 1,33 litra generuje moc 99 koni mechanicznych. Wraz z mocą wzrośnie moment obrotowy. Według danych producenta wynosi on 125 Nm. Z tym silnikiem prędkośc maksymalna samochodu wzrasta do 175 km/h.

Duża zmianę możemy odczuć w przyspieszeniu, gdyż „sprint” od zera do setki zajmie nam 11,7 sekundy. Cena, jaka przyjdzie nam wydać za samochód z tą wersja silnika nie jest jeszcze znana.

Trzecim silnikiem w gamie producenta jest turbo diesel 1,4  D-4D o mocy 90 koni mechanicznych i z momentem obrotowym 205 Nm. Prędkość maksymalna, jaką osiągnie Yaris z dieslem to 175 km/h. Samochód osiągnie sto kilometrów na liczniku w czasie 10,8 sekundy. Cena również jest nieznana.

Producent zapowiedział, że w połowie przyszłego roku dostępna będzie również wersja z silnikiem hybrydowym.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA