REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Testy samochodów - jak testujemy samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl?

Subskrybuj nas na Youtube
Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.
Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Pisanie testów samochodowych to zajęcie równie przyjemne, co trudne. Żeby napisać obiektywny test samochodowy trzeba mieć za sobą wiele lat doświadczenia w zakresie dziennikarstwa motoryzacyjnego, potrafić wychwycić różnice w zachowaniu na drodze różnego rodzaju samochodów. W poniższym tekście wyjaśniamy, na co zwracamy uwagę testując samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl.

Test samochodowy – przygotowanie do recenzji

Podczas redakcyjnego testu samochodowego musimy przeanalizować setki informacji dotyczących recenzowanego modelu. Składają się na to subiektywne odczucia autora recenzji oraz dane producenta auta.
Dlatego do napisania obiektywnego testu samochodowego oprócz przyrządów pomiarowych i danych producenta niezbędne jest wieloletnie doświadczenie w kontakcie z obecnymi na rynku samochodami. Duże doświadczenie autora pomoże w najtrafniejszej ocenie testowanego samochodu.

REKLAMA

Zobacz także: Nasze testy samochodowe

Test samochodowy - ocena wyglądu

W teście samochodowym najmniej istotny jest wygląd opisywanego pojazdu, choć paradoksalnie – co potwierdzi większość marketingowców jest to jeden z głównych czynników decydujących o zakupie konkretnego pojazdu. Nabywcy są w stanie wybaczyć wiele niedoróbek i ukrytych wad w samochodzie, jeżeli ten po prostu im się bardzo podoba.
Jak głosi znane powiedzenie trudno dyskutować o gustach, dlatego w recenzjach redakcji Moto.wieszjak.pl staramy się rozprawki na temat wyglądu konkretnego samochodu pozostawiać potencjalnym nabywcom określając w kilku zdaniach czy nam się wygląd testowanego samochodu podoba, czy nie.

Zobacz także: Galerie samochodów testowych

Test samochodowy – ocena wnętrza

Po krótkiej kontemplacji wyglądu pojazdu przechodzimy do zasadniczej fazy testu samochodowego – wsiadamy do środka.
W tym momencie przystępujemy do oceny samochodu pod względem funkcjonalnym. Podczas oceny wnętrza pojazdu porównujemy jakość materiałów wykończeniowych – ma to znaczący wpływ na dobre samopoczucie pasażerów podczas jazdy oraz jakość montażu poszczególnych elementów wnętrza. Punktem odniesienia jest konkurencja. Autorzy zestawiają cenę samochodu z jakością montażu i jakością materiałów użytych do wykończenia wnętrza biorąc pod uwagę co oferują konkurenci.
Nie bez znaczenia podczas testowania samochodu jest ilość przestrzeni we wnętrzu, możliwości przewozowe auta (wielkość bagażnika, ilość schowków, możliwości aranżacji i wykorzystania przestrzeni bagażowej, dostęp do bagażnika) oraz dostęp do przedziału pasażerskiego.
Wnętrze jest mierzone miarką w kilkunastu punktach pomiarowych.
Podczas testu oceniamy również widoczność z miejsca kierowcy oraz zakres regulacji położenia koła kierownicy oraz fotela kierowcy.
Istotnym elementem testu samochodowego jest również sprawdzenie ergonomii miejsca „pracy” kierowcy. Sprawdzamy, czy obsługa tablicy przyrządów jest intuicyjna, czy wskaźniki są czytelne w dzień oraz po zmroku.
Jeżeli w samochodzie zainstalowane są systemy operacyjne typu iDrive znany z BMW oceniamy, czy jego obsługa jest prosta. To samo dotyczy fabrycznych nawigacji samochodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Test samochodowy – właściwości jezdne

Kolejnym ruchem podczas testowania samochodu jest uruchomienie silnika i sprawdzenie zachowania samochodu na drodze.
W tym celu redakcja przemierza setki kilometrów w ruchu miejskim oraz poza terenem zabudowanym. W zależności od rodzaju testowanego samochodu przemierzamy autostrady, drogi lokalne, szutrowe oraz bezdroża.
Podczas zbierania materiału do testu oceniamy pracę układu kierowniczego, zwrotność samochodu, komfort tłumienia nierówności, zachowanie samochodu podczas jazdy po zakrętach, odgłos pracy jednostki napędowej, natężenie hałasu w trakcie jazdy, elastyczność jednostki napędowej, zużycie paliwa, przyspieszenie, precyzję działania manualnej skrzyni biegów lub jakość działania automatycznej przekładni.
Bierzemy pod uwagę wyposażenie testowanego samochodu, listę dostępnych opcji, oraz oczywiście cenę testowanego auta.

Zobacz także: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Test samochodowy – podsumowanie

W podsumowaniach testów samochodowych zwracamy uwagę na zalety oraz wady opisywanego auta. Wyciągamy wnioski z przeprowadzonej recenzji oraz zwracamy uwagę kogo dany model może zainteresować.

Test samochodowy – poradniki kupującego

Do testów modeli samochodów, które są recenzowane w wortalu Moto.wieszjak.pl dołączamy obszerne poradniki dla kupującego. W materiałach porównujemy dostępne wersje nadwoziowe konkretnych modeli aut, wersje wyposażeniowe oraz dostępną gamę silników. Radzimy, które silniki warto wziąć pod uwagę przy zakupie danego auta oraz którą odmianą wyposażeniową warto się zainteresować.

Zobacz także: poradniki kupującego

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA