REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Testy samochodów - jak testujemy samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl?

Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.
Testowanie samochodów to sprawa przyjemna, ale też wymagająca dużego doświadczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Pisanie testów samochodowych to zajęcie równie przyjemne, co trudne. Żeby napisać obiektywny test samochodowy trzeba mieć za sobą wiele lat doświadczenia w zakresie dziennikarstwa motoryzacyjnego, potrafić wychwycić różnice w zachowaniu na drodze różnego rodzaju samochodów. W poniższym tekście wyjaśniamy, na co zwracamy uwagę testując samochody w redakcji Moto.wieszjak.pl.

Test samochodowy – przygotowanie do recenzji

Podczas redakcyjnego testu samochodowego musimy przeanalizować setki informacji dotyczących recenzowanego modelu. Składają się na to subiektywne odczucia autora recenzji oraz dane producenta auta.
Dlatego do napisania obiektywnego testu samochodowego oprócz przyrządów pomiarowych i danych producenta niezbędne jest wieloletnie doświadczenie w kontakcie z obecnymi na rynku samochodami. Duże doświadczenie autora pomoże w najtrafniejszej ocenie testowanego samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz także: Nasze testy samochodowe

Test samochodowy - ocena wyglądu

W teście samochodowym najmniej istotny jest wygląd opisywanego pojazdu, choć paradoksalnie – co potwierdzi większość marketingowców jest to jeden z głównych czynników decydujących o zakupie konkretnego pojazdu. Nabywcy są w stanie wybaczyć wiele niedoróbek i ukrytych wad w samochodzie, jeżeli ten po prostu im się bardzo podoba.
Jak głosi znane powiedzenie trudno dyskutować o gustach, dlatego w recenzjach redakcji Moto.wieszjak.pl staramy się rozprawki na temat wyglądu konkretnego samochodu pozostawiać potencjalnym nabywcom określając w kilku zdaniach czy nam się wygląd testowanego samochodu podoba, czy nie.

Zobacz także: Galerie samochodów testowych

REKLAMA

Test samochodowy – ocena wnętrza

Po krótkiej kontemplacji wyglądu pojazdu przechodzimy do zasadniczej fazy testu samochodowego – wsiadamy do środka.
W tym momencie przystępujemy do oceny samochodu pod względem funkcjonalnym. Podczas oceny wnętrza pojazdu porównujemy jakość materiałów wykończeniowych – ma to znaczący wpływ na dobre samopoczucie pasażerów podczas jazdy oraz jakość montażu poszczególnych elementów wnętrza. Punktem odniesienia jest konkurencja. Autorzy zestawiają cenę samochodu z jakością montażu i jakością materiałów użytych do wykończenia wnętrza biorąc pod uwagę co oferują konkurenci.
Nie bez znaczenia podczas testowania samochodu jest ilość przestrzeni we wnętrzu, możliwości przewozowe auta (wielkość bagażnika, ilość schowków, możliwości aranżacji i wykorzystania przestrzeni bagażowej, dostęp do bagażnika) oraz dostęp do przedziału pasażerskiego.
Wnętrze jest mierzone miarką w kilkunastu punktach pomiarowych.
Podczas testu oceniamy również widoczność z miejsca kierowcy oraz zakres regulacji położenia koła kierownicy oraz fotela kierowcy.
Istotnym elementem testu samochodowego jest również sprawdzenie ergonomii miejsca „pracy” kierowcy. Sprawdzamy, czy obsługa tablicy przyrządów jest intuicyjna, czy wskaźniki są czytelne w dzień oraz po zmroku.
Jeżeli w samochodzie zainstalowane są systemy operacyjne typu iDrive znany z BMW oceniamy, czy jego obsługa jest prosta. To samo dotyczy fabrycznych nawigacji samochodowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Test samochodowy – właściwości jezdne

Kolejnym ruchem podczas testowania samochodu jest uruchomienie silnika i sprawdzenie zachowania samochodu na drodze.
W tym celu redakcja przemierza setki kilometrów w ruchu miejskim oraz poza terenem zabudowanym. W zależności od rodzaju testowanego samochodu przemierzamy autostrady, drogi lokalne, szutrowe oraz bezdroża.
Podczas zbierania materiału do testu oceniamy pracę układu kierowniczego, zwrotność samochodu, komfort tłumienia nierówności, zachowanie samochodu podczas jazdy po zakrętach, odgłos pracy jednostki napędowej, natężenie hałasu w trakcie jazdy, elastyczność jednostki napędowej, zużycie paliwa, przyspieszenie, precyzję działania manualnej skrzyni biegów lub jakość działania automatycznej przekładni.
Bierzemy pod uwagę wyposażenie testowanego samochodu, listę dostępnych opcji, oraz oczywiście cenę testowanego auta.

Zobacz także: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Test samochodowy – podsumowanie

W podsumowaniach testów samochodowych zwracamy uwagę na zalety oraz wady opisywanego auta. Wyciągamy wnioski z przeprowadzonej recenzji oraz zwracamy uwagę kogo dany model może zainteresować.

Test samochodowy – poradniki kupującego

Do testów modeli samochodów, które są recenzowane w wortalu Moto.wieszjak.pl dołączamy obszerne poradniki dla kupującego. W materiałach porównujemy dostępne wersje nadwoziowe konkretnych modeli aut, wersje wyposażeniowe oraz dostępną gamę silników. Radzimy, które silniki warto wziąć pod uwagę przy zakupie danego auta oraz którą odmianą wyposażeniową warto się zainteresować.

Zobacz także: poradniki kupującego

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA