REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wypadki drogowe z udziałem dzieci - bezmyślność rodziców

Brak zdrowego rozsądku u rodziców w trakcie jazdy autem przyczynia się do tragicznych w skutkach wypadków z udziałem dzieci.
Brak zdrowego rozsądku u rodziców w trakcie jazdy autem przyczynia się do tragicznych w skutkach wypadków z udziałem dzieci.
TomTom

REKLAMA

REKLAMA

Najmłodsi pasażerowie pojazdów padają ofiarami wypadków tak, jak dorośli. Z uwagi na ich młody wiek są jednak bardziej narażone na poważne obrażenia, a w konsekwencji także śmierć. Co jest największym zagrożeniem dla maluchów w pojazdach? Bezmyślność dorosłych.

Według danych Policji tylko w 2012 roku doszło do 3 679 wypadków z udziałem dzieci w wieku 0-14 lat. W ich wyniku zginęło 89 dzieci prawie 4 tysiące zostały ranne. Budujący jest tylko jeden fakt: liczba wypadków z udziałem najmłodszych systematycznie spada. W ostatniej dekadzie (2002-2012) prawie o 50%!

REKLAMA

Ładna pogoda sprzyja wypadkom

Warto zwrócić uwagę na pewną tendencję: w grupie wiekowej 0-6 lat większość ofiar wypadków była pasażerami wypadków, natomiast w grupie 7-14 lat większość ofiar była pieszym uczestnikiem ruchu. Jak wskazują dane Policji szczyt natężenia wypadków z udziałem najmłodszych przypada na miesiące wiosenno-letnie. I tu paradoks: dzieci ulegają wypadkom najczęściej podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Dlatego też dorośli powinni zachować nadzwyczajną czujność. Co jeszcze mogą zrobić?

Zobacz też: Jak prawidłowo przewozić dzieci?

Przewożenie dzieci w samochodzie

Po pierwsze kierowcy powinni przestrzegać przepisów, zwłaszcza tych dotyczących prędkości. Szarżowanie po drodze z dzieckiem w siodełku to zły pomysł. Zresztą nawet ci, którzy podróżują bez dzieci powinni wziąć pod uwagę fakt, że inni uczestnicy ruchu przewożą swoje pociechy. O tym, że w pojeździe znajduje się mały pasażer można powiadomić naklejając na szybie specjalną naklejkę; ceny takich oznaczeń kształtują się w granicach kilku złotych. Szczególna uwagę należy też poświęcić sposobowi w jaki przewozimy małe dziecko w samochodzie. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym w artykule 39 punkcie trzecim wskazuje jasno, że w pojeździe wyposażonym w pasy bezpieczeństwa, dzieci do lat 12 mierzące do 1.50 m przewozi się w foteliku ochronnym. Za złamanie tego przepisu grozi mandat w wysokości 150 złotych. Fotelik, który zapewnia dzieciom bezpieczeństwo można nabyć już za ok. 200 złotych i można go nabyć nawet przez internet, nie ruszając się  z domu.

Liczba wypadków Ofiary śmiertelne wśród dzieci Ranni wśród dzieci
3 679 89 3 945

oprac. Korkowo.pl źródło: Policja

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rodzice przekazują wzorce zachowań

W ruchu drogowych dzieci chronią nie tylko przestrzegający prawa dorośli i foteliki, ale także ich wiedza. –– Kiedy maluch dorasta powinien nauczyć się podstawowych zasad ruchu drogowego: jak zachować się w roli pieszego, kiedy można przejść przez ulicę, a kiedy jest to zakazane –  mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. – Edukacja drogowa dzieci zaczyna się od obserwacji zachowań rodziców. Jeżeli oni przestrzegają przepisów i są ostrożni dziecko ma szansę wyrobić sobie dobre nawyki, które mogą mu później uratować zdrowie lub życie – podkreśla Florkowska. Rodzice i opiekunowie najmłodszych stoją zatem przed wyzwaniem: sami muszą świecić dobrym przykładem.

Zobacz też: Bezpieczeństwo dzieci w samochodzie

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA