REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wypadki motocyklistów - wina nie leży po ich stronie!

Subskrybuj nas na Youtube
Lato to czas wzmożonej aktywności motocyklistów. Wielu kierowców o tym zapomina, doprowadzając do tragicznych w skutkach wypadków. Fot. Fotolia
Lato to czas wzmożonej aktywności motocyklistów. Wielu kierowców o tym zapomina, doprowadzając do tragicznych w skutkach wypadków. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

93 % wypadków, w których ginie lub zostaje ranny motocyklista spowodowanych jest przez kierowców samochodów osobowych i ciężarowych. Czy naprawdę tak trudno jest dostrzec motocyklistę na drodze?

Sezon wakacyjny jak co roku zbiegł się z sezonem motocyklowym. Lato to czas w którym niesnaski na linii kierowcy-motocykliści przybierają na intensywności. Kto w tym sporze ma rację? Nikt albo każdy po trochu, a tracą … wszyscy.

REKLAMA

Równi i równiejsi

Drogi krajowe i autostrady są przeznaczone do wspólnego użytkowania przez kierowców oraz motocyklistów. W praktyce to łączne korzystanie z ulic bywa bardzo problematyczne. Widać to zwłaszcza w wakacje: walka o miejsce na jezdni, o pierwszeństwo i o co jeszcze tylko można trwa w najlepsze. Ofiar – w tym śmiertelnych niestety nie brakuje.

Zobacz też: Prędkość – jak szacują ją media?

Kierowca auta: potencjalny sprawca wypadku

Na początek należy zauważyć, że aż 81,5% wypadków powodowanych jest z winy kierujących (dane: Policja 2012) oznacza to, że zarówno kierowcy jak i motocykliści powinni szczególnie uważać na to, co robią. Inna sprawa, że sami motocykliści powodują mniej wypadków (choć trzeba uwzględnić też, że po ulicach porusza się mniej motocykli niż aut). Z winy samych motocyklistów w 2012 roku doszło do 994 wypadków, w których zginęło 151 osób a ponad tysiąc zostało rannych. Ogółem  motocykliści uczestniczyli w 2 395 wypadkach, w których zginęło 240 motocyklistów i 12 ich pasażerów (Policja 2012). Jakie błędy popełniają motocykliści? Policyjne statystyki wskazują, że najczęstszą przyczyną wypadków jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieprawidłowe wyprzedzanie oraz niezachowanie bezpiecznej odległości. Do aż 1/3 wypadków z winy motocyklistów dochodzi w wakacje, czyli w lipcu i sierpniu. Szczególnie wypadkowymi dniami są też weekendy a konkretniej: sobota i niedziela.

Zobacz też: Kierowca, pieszy, motocyklista - kto jest najczęstszym sprawcą wypadków drogowych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polscy kierowcy: agresywni, kiepscy, aroganccy

Kierowcy też mają swoje na sumieniu. Wypadki, w których został poszkodowany motocyklista są najczęściej, bo w 93% przypadków powodowane przez samochody – osobowe lub ciężarowe. Przyczyną tych wypadków jest zwykle nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe wykonanie manewru skrętu, czy nieprawidłowa zmiana pasa ruchu. – Walka o pierwszeństwo jest  powszechnym, ale i niebezpiecznym grzechem zmotoryzowanych – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl.  – Przyczyny wypadków wskazują też, że kierowcy (tak aut jak i motocykli) powinni często zerkać w lusterka a także sygnalizować z wyprzedzeniem swoje manewry – dodaje Florkowska. Czy istnieje sposób na skłonienie kierowców i motocyklistów do współpracy? Mandaty i punkty karne to środki raczej dyscyplinujące, które uzupełniane są akcjami informacyjnymi lub kampaniami społecznymi. Najnowsza z nich, czyli „Równi na drodze”, która zachęca uczestników ruchu do „podzielenia się drogą” i wzajemnego szacunku.

Zobacz też: Wypadki drogowe w Polsce - prawdziwe przyczyny

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA