REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
kurs redukujący punkty karne 2024
Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?
Policja

REKLAMA

REKLAMA

Czy w 2024 r. kierowcy mogą redukować 6 punktów karnych na kursie w WORD? Mogą, ta opcja jest cały czas aktualna. Tu pojawia się zatem inne pytanie. Ile kosztuje kurs redukujący? Ile trwa? I jak się na niego zapisać? Oto odpowiedzi.

W 2023 r. powróciły kursy redukujące punkty karne. Podstawą do ich organizacji stał się art. 17 ust. 6a ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Zapis ten mówi wyraźnie, że "osoba wpisana do ewidencji (...) nie częściej niż raz na 6 miesięcy może na własny koszt uczestniczyć w szkoleniu (...), którego odbycie spowoduje zmniejszenie liczby punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego".

REKLAMA

Ile punktów pozwala zredukować kurs w WORD w 2024 r.?

Kurs redukujący pozwala na obniżenie o 6 liczby punktów karnych wpisanych do ewidencji kierowców. Gdyby kierowca nie posiadał tyle punktów na koncie, zniknie taka ilość, jaka została na nim zapisana. Gdyby posiadał więcej, niż 6, w pierwszej kolejności redukowane będą punkty najwcześniej dopisane w bazie CEPiK.

Jak warunki musi spełnić kierowca zapisujący się na kurs redukujący punkty karne?

Aby kierowca mógł się zapisać na kurs redukujący punkty karne, w pierwszej kolejności musi spełnić kilka warunków. Mowa o tym, że:

  • nie może pojawić się na szkoleniu częściej, niż raz na 6 miesięcy.
  • nie może mieć na koncie więcej, niż 24 punkty karne.
  • nie może mieć prawa jazdy krócej, niż 12 miesięcy.

Po spełnieniu powyższych warunków kierowca powinien wypełnić kartę zgłoszenia, formalnie zgłosić się na kurs na konkretną datę i godzinę, wnieść opłatę oraz pojawić się na szkoleniu. Przed wejściem na sale musi okazać dowód tożsamości. Bez dokumentu osoba nie zostanie dopuszczona do uczestniczenia w szkoleniu.

Ile trwa kurs redukujący punkty karne w 2024 r.?

REKLAMA

Kurs redukujący punkty karne kierowca może ukończyć w ciągu jednego dnia. Przepisy wymagają odbycia 8 godzin wykładów, przy czym rozporządzenie przez godzinę rozumie godzinę lekcyjną, w więc 45 minut. Poza tym wymogiem koniecznym jest ćwiczenie praktyczne. Mowa o próbie awaryjnego hamowania na placu manewrowym z prędkości wynoszącej od 30 do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczowe jest to, że kursy redukujące w formule na 2024 r. nie mogą się odbywać w formie wykładów online. To jest zabronione. Wyraźnie mówi o tym zapis pojawiający się w w/w ustawie. Chodzi o słowa "uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym z wyłączeniem możliwości odbycia szkolenia z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość".

Jak odbywa się redukowanie punktów karnych?

Ukończenie kursu oznacza wydanie zaświadczenia uczestnikowi. Jednocześnie dyrektor WORD niezwłocznie przesyła komendantowi wojewódzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby kopię tego zaświadczenia. Na podstawie tego właśnie dokumentu odbywa się redukowanie 6 punktów karnych z ewidencji CEPiK prowadzonej przez policję. To odbywa się poza udziałem kierowcy.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym punkty karne w 2024 r.?

Nie ma ustawowo określonych stawek za kursy redukujące punkty karne. To oznacza mniej więcej tyle, że dyrektorzy WORD mogą je ustalać praktycznie dowolnie. Dlatego pojawiają się różnice cenowe między poszczególnymi ośrodkami w kraju. Za kurs trzeba zapłacić przeciętnie od 800 do nawet 1100 zł. Informację w sprawie wysokości opłaty kierujący może znaleźć na stronie internetowej danego ośrodka WORD. Potwierdzenie wpłaty jest konieczne do przystąpienia do kursu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA