REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
kurs redukujący punkty karne 2024
Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?
Policja

REKLAMA

REKLAMA

Czy w 2024 r. kierowcy mogą redukować 6 punktów karnych na kursie w WORD? Mogą, ta opcja jest cały czas aktualna. Tu pojawia się zatem inne pytanie. Ile kosztuje kurs redukujący? Ile trwa? I jak się na niego zapisać? Oto odpowiedzi.

W 2023 r. powróciły kursy redukujące punkty karne. Podstawą do ich organizacji stał się art. 17 ust. 6a ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Zapis ten mówi wyraźnie, że "osoba wpisana do ewidencji (...) nie częściej niż raz na 6 miesięcy może na własny koszt uczestniczyć w szkoleniu (...), którego odbycie spowoduje zmniejszenie liczby punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego".

REKLAMA

Ile punktów pozwala zredukować kurs w WORD w 2024 r.?

Kurs redukujący pozwala na obniżenie o 6 liczby punktów karnych wpisanych do ewidencji kierowców. Gdyby kierowca nie posiadał tyle punktów na koncie, zniknie taka ilość, jaka została na nim zapisana. Gdyby posiadał więcej, niż 6, w pierwszej kolejności redukowane będą punkty najwcześniej dopisane w bazie CEPiK.

Jak warunki musi spełnić kierowca zapisujący się na kurs redukujący punkty karne?

Aby kierowca mógł się zapisać na kurs redukujący punkty karne, w pierwszej kolejności musi spełnić kilka warunków. Mowa o tym, że:

  • nie może pojawić się na szkoleniu częściej, niż raz na 6 miesięcy.
  • nie może mieć na koncie więcej, niż 24 punkty karne.
  • nie może mieć prawa jazdy krócej, niż 12 miesięcy.

Po spełnieniu powyższych warunków kierowca powinien wypełnić kartę zgłoszenia, formalnie zgłosić się na kurs na konkretną datę i godzinę, wnieść opłatę oraz pojawić się na szkoleniu. Przed wejściem na sale musi okazać dowód tożsamości. Bez dokumentu osoba nie zostanie dopuszczona do uczestniczenia w szkoleniu.

Ile trwa kurs redukujący punkty karne w 2024 r.?

REKLAMA

Kurs redukujący punkty karne kierowca może ukończyć w ciągu jednego dnia. Przepisy wymagają odbycia 8 godzin wykładów, przy czym rozporządzenie przez godzinę rozumie godzinę lekcyjną, w więc 45 minut. Poza tym wymogiem koniecznym jest ćwiczenie praktyczne. Mowa o próbie awaryjnego hamowania na placu manewrowym z prędkości wynoszącej od 30 do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczowe jest to, że kursy redukujące w formule na 2024 r. nie mogą się odbywać w formie wykładów online. To jest zabronione. Wyraźnie mówi o tym zapis pojawiający się w w/w ustawie. Chodzi o słowa "uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym z wyłączeniem możliwości odbycia szkolenia z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość".

Jak odbywa się redukowanie punktów karnych?

Ukończenie kursu oznacza wydanie zaświadczenia uczestnikowi. Jednocześnie dyrektor WORD niezwłocznie przesyła komendantowi wojewódzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby kopię tego zaświadczenia. Na podstawie tego właśnie dokumentu odbywa się redukowanie 6 punktów karnych z ewidencji CEPiK prowadzonej przez policję. To odbywa się poza udziałem kierowcy.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym punkty karne w 2024 r.?

Nie ma ustawowo określonych stawek za kursy redukujące punkty karne. To oznacza mniej więcej tyle, że dyrektorzy WORD mogą je ustalać praktycznie dowolnie. Dlatego pojawiają się różnice cenowe między poszczególnymi ośrodkami w kraju. Za kurs trzeba zapłacić przeciętnie od 800 do nawet 1100 zł. Informację w sprawie wysokości opłaty kierujący może znaleźć na stronie internetowej danego ośrodka WORD. Potwierdzenie wpłaty jest konieczne do przystąpienia do kursu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA