REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
kurs redukujący punkty karne 2024
Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?
Policja

REKLAMA

REKLAMA

Czy w 2024 r. kierowcy mogą redukować 6 punktów karnych na kursie w WORD? Mogą, ta opcja jest cały czas aktualna. Tu pojawia się zatem inne pytanie. Ile kosztuje kurs redukujący? Ile trwa? I jak się na niego zapisać? Oto odpowiedzi.

W 2023 r. powróciły kursy redukujące punkty karne. Podstawą do ich organizacji stał się art. 17 ust. 6a ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Zapis ten mówi wyraźnie, że "osoba wpisana do ewidencji (...) nie częściej niż raz na 6 miesięcy może na własny koszt uczestniczyć w szkoleniu (...), którego odbycie spowoduje zmniejszenie liczby punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego".

REKLAMA

REKLAMA

Ile punktów pozwala zredukować kurs w WORD w 2024 r.?

Kurs redukujący pozwala na obniżenie o 6 liczby punktów karnych wpisanych do ewidencji kierowców. Gdyby kierowca nie posiadał tyle punktów na koncie, zniknie taka ilość, jaka została na nim zapisana. Gdyby posiadał więcej, niż 6, w pierwszej kolejności redukowane będą punkty najwcześniej dopisane w bazie CEPiK.

Jak warunki musi spełnić kierowca zapisujący się na kurs redukujący punkty karne?

Aby kierowca mógł się zapisać na kurs redukujący punkty karne, w pierwszej kolejności musi spełnić kilka warunków. Mowa o tym, że:

  • nie może pojawić się na szkoleniu częściej, niż raz na 6 miesięcy.
  • nie może mieć na koncie więcej, niż 24 punkty karne.
  • nie może mieć prawa jazdy krócej, niż 12 miesięcy.

Po spełnieniu powyższych warunków kierowca powinien wypełnić kartę zgłoszenia, formalnie zgłosić się na kurs na konkretną datę i godzinę, wnieść opłatę oraz pojawić się na szkoleniu. Przed wejściem na sale musi okazać dowód tożsamości. Bez dokumentu osoba nie zostanie dopuszczona do uczestniczenia w szkoleniu.

REKLAMA

Ile trwa kurs redukujący punkty karne w 2024 r.?

Kurs redukujący punkty karne kierowca może ukończyć w ciągu jednego dnia. Przepisy wymagają odbycia 8 godzin wykładów, przy czym rozporządzenie przez godzinę rozumie godzinę lekcyjną, w więc 45 minut. Poza tym wymogiem koniecznym jest ćwiczenie praktyczne. Mowa o próbie awaryjnego hamowania na placu manewrowym z prędkości wynoszącej od 30 do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczowe jest to, że kursy redukujące w formule na 2024 r. nie mogą się odbywać w formie wykładów online. To jest zabronione. Wyraźnie mówi o tym zapis pojawiający się w w/w ustawie. Chodzi o słowa "uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym z wyłączeniem możliwości odbycia szkolenia z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość".

Jak odbywa się redukowanie punktów karnych?

Ukończenie kursu oznacza wydanie zaświadczenia uczestnikowi. Jednocześnie dyrektor WORD niezwłocznie przesyła komendantowi wojewódzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby kopię tego zaświadczenia. Na podstawie tego właśnie dokumentu odbywa się redukowanie 6 punktów karnych z ewidencji CEPiK prowadzonej przez policję. To odbywa się poza udziałem kierowcy.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym punkty karne w 2024 r.?

Nie ma ustawowo określonych stawek za kursy redukujące punkty karne. To oznacza mniej więcej tyle, że dyrektorzy WORD mogą je ustalać praktycznie dowolnie. Dlatego pojawiają się różnice cenowe między poszczególnymi ośrodkami w kraju. Za kurs trzeba zapłacić przeciętnie od 800 do nawet 1100 zł. Informację w sprawie wysokości opłaty kierujący może znaleźć na stronie internetowej danego ośrodka WORD. Potwierdzenie wpłaty jest konieczne do przystąpienia do kursu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA