REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
kurs redukujący punkty karne 2024
Kurs redukujący punkty karne 2024. Ile kosztuje? Ile trwa?
Policja

REKLAMA

REKLAMA

Czy w 2024 r. kierowcy mogą redukować 6 punktów karnych na kursie w WORD? Mogą, ta opcja jest cały czas aktualna. Tu pojawia się zatem inne pytanie. Ile kosztuje kurs redukujący? Ile trwa? I jak się na niego zapisać? Oto odpowiedzi.

W 2023 r. powróciły kursy redukujące punkty karne. Podstawą do ich organizacji stał się art. 17 ust. 6a ustawy z dnia 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Zapis ten mówi wyraźnie, że "osoba wpisana do ewidencji (...) nie częściej niż raz na 6 miesięcy może na własny koszt uczestniczyć w szkoleniu (...), którego odbycie spowoduje zmniejszenie liczby punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego".

REKLAMA

REKLAMA

Ile punktów pozwala zredukować kurs w WORD w 2024 r.?

Kurs redukujący pozwala na obniżenie o 6 liczby punktów karnych wpisanych do ewidencji kierowców. Gdyby kierowca nie posiadał tyle punktów na koncie, zniknie taka ilość, jaka została na nim zapisana. Gdyby posiadał więcej, niż 6, w pierwszej kolejności redukowane będą punkty najwcześniej dopisane w bazie CEPiK.

Jak warunki musi spełnić kierowca zapisujący się na kurs redukujący punkty karne?

Aby kierowca mógł się zapisać na kurs redukujący punkty karne, w pierwszej kolejności musi spełnić kilka warunków. Mowa o tym, że:

  • nie może pojawić się na szkoleniu częściej, niż raz na 6 miesięcy.
  • nie może mieć na koncie więcej, niż 24 punkty karne.
  • nie może mieć prawa jazdy krócej, niż 12 miesięcy.

Po spełnieniu powyższych warunków kierowca powinien wypełnić kartę zgłoszenia, formalnie zgłosić się na kurs na konkretną datę i godzinę, wnieść opłatę oraz pojawić się na szkoleniu. Przed wejściem na sale musi okazać dowód tożsamości. Bez dokumentu osoba nie zostanie dopuszczona do uczestniczenia w szkoleniu.

REKLAMA

Ile trwa kurs redukujący punkty karne w 2024 r.?

Kurs redukujący punkty karne kierowca może ukończyć w ciągu jednego dnia. Przepisy wymagają odbycia 8 godzin wykładów, przy czym rozporządzenie przez godzinę rozumie godzinę lekcyjną, w więc 45 minut. Poza tym wymogiem koniecznym jest ćwiczenie praktyczne. Mowa o próbie awaryjnego hamowania na placu manewrowym z prędkości wynoszącej od 30 do 50 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczowe jest to, że kursy redukujące w formule na 2024 r. nie mogą się odbywać w formie wykładów online. To jest zabronione. Wyraźnie mówi o tym zapis pojawiający się w w/w ustawie. Chodzi o słowa "uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym z wyłączeniem możliwości odbycia szkolenia z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość".

Jak odbywa się redukowanie punktów karnych?

Ukończenie kursu oznacza wydanie zaświadczenia uczestnikowi. Jednocześnie dyrektor WORD niezwłocznie przesyła komendantowi wojewódzkiemu Policji właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby kopię tego zaświadczenia. Na podstawie tego właśnie dokumentu odbywa się redukowanie 6 punktów karnych z ewidencji CEPiK prowadzonej przez policję. To odbywa się poza udziałem kierowcy.

Ile kosztuje udział w kursie redukującym punkty karne w 2024 r.?

Nie ma ustawowo określonych stawek za kursy redukujące punkty karne. To oznacza mniej więcej tyle, że dyrektorzy WORD mogą je ustalać praktycznie dowolnie. Dlatego pojawiają się różnice cenowe między poszczególnymi ośrodkami w kraju. Za kurs trzeba zapłacić przeciętnie od 800 do nawet 1100 zł. Informację w sprawie wysokości opłaty kierujący może znaleźć na stronie internetowej danego ośrodka WORD. Potwierdzenie wpłaty jest konieczne do przystąpienia do kursu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA