REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przejazd przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Przejazd przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu
Przejazd przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu
Sprint SA

REKLAMA

REKLAMA

Przejazd przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu? Dziś mamy zestaw wskazówek, które pozwalają na przepisowe pokonanie OPP.

OPP w Polsce. 95 tys. mandatów w 6 miesięcy

Tylko w pierwszej połowie roku 2022 odcinkowy pomiar prędkości posłużył do wystawienia 95 tys. mandatów. A warto w tym punkcie wspomnieć o tym, że w tym czasie w całej Polsce pracowały tylko 32 urządzenia. To oznacza, że każde z nich zarejestrowało w sumie 3 tys. wykroczeń. Dla porównania w tym samym czasie liczba wykroczeń przypadających na fotoradar wyniosła zaledwie 770. To prawie czterokrotnie mniej!

REKLAMA

Jednym z bardziej skutecznych OPP jest ten w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy, na drodze S2. W pierwszej połowie roku 2022 zarejestrował 26,8 tys. wykroczeń.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

Odcinkowy pomiar prędkości jest wyjątkowo skuteczną bronią ITD. I o tym wszyscy specjaliści mówią od lat. Dzieje się tak dlatego, że charakter pomiaru prowadzi nie do punktowego, a odcinkowego spowolnienia ruchu. I wynika to z istoty działania OPP. Na wjeździe i wyjeździe z odcinka testowego montowana jest kamera. Rejestruje ona czas przejazdu auta. Następnie na tej podstawie system wylicza średnią prędkość. Jeżeli jest ona wyższa od obowiązującej na danym odcinku, właściciel pojazdu dostaje informację o wykroczeniu. Gdy nie, zdjęcia są kasowane.

Przejazd przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu

Zatem jak przejechać przez odcinkowy pomiar prędkości bez mandatu? Zasada jest bardzo prosta. Wystarczy pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze kierujący musi myśleć o tym, że pomiar wykonywany jest odcinkowo, a nie punktowo. Przejechanie przed okiem kamery wcale nie oznacza, że prędkość można zwiększyć. Po drugie kluczowe jest też oczywiście utrzymywanie prędkości wskazanej znakami. Przy czym ta w trakcie trwania odcinka pomiarowego może zostać zmieniona przez zarządcę drogi właściwymi znakami drogowymi.

Aż 39 nowych odcinkowych pomiarów prędkości już wkrótce

Pamiętanie o powyższych zasadach jest o tyle kluczowe, że szykuje się drogowa rewolucja. Dziś w Polsce są 32 odcinkowe pomiary prędkości na długości nieco ponad 171 km. Ta liczba już niedługo się jednak zwiększy. W ciągu kilkunastu miesięcy liczba OPP zwiększy się o 39 nowych punktów. To oznacza, że w sumie obejmie już 427,7 km tras. W efekcie wzrośnie prawdopodobieństwo takiego właśnie pomiaru prędkości w czasie jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy odcinkowy pomiar prędkości ma wpływ na bezpieczeństwo?

REKLAMA

Bardzo często mówi się o tym, że odcinkowy pomiar prędkości jest maszynką do zarabiania pieniędzy. I może być w tym nieco prawdy. A widać to po statystykach mandatów i ich porównaniu z ilością grzywien wystawianych przez fotoradary. Tyle że nie tylko taki cel udaje się osiągnąć. Bo jest też pewna praca wykonana na polu bezpieczeństwa.

W ubiegłym roku policja odnotowała prawie 23 tys. wypadków na drogach publicznych. Od lat najważniejsze przyczyny wypadków to nieustąpienie pierwszeństwa i nadmierna prędkość. Według CANARD, liczba wypadków na odcinkach dróg objętych kontrolą OPP spadła o 57 proc., co przełożyło się na 71 proc. mniej ofiar śmiertelnych i o 56 proc. mniej rannych w wypadkach. – mówi Aleksander Dębski, Kierownik Produktów ITS w Sprint S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA