REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak zostać egzaminatorem? To nie takie proste…
Jak zostać egzaminatorem? To nie takie proste…
Jerzy Bitner

REKLAMA

REKLAMA

Egzaminator nauki jazdy musi świetnie znać przepisy i powinien umieć je interpretować. Jak jednak uzyskać uprawnienia do prowadzenia egzaminów państwowych na prawo jazdy? Już odpowiadamy.

Aby zostać egzaminatorem prawa jazdy, należy przejść kurs kwalifikacyjny. Zanim jednak kandydat przystąpi do niego, powinien się upewnić że spełnia wymogi określone w Ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. O czym konkretnie mowa? A więc egzaminator musi:

REKLAMA

REKLAMA

  • mieć ukończone 23 lata,
  • posiadać przez okres co najmniej 3 lat prawo jazdy kategorii B,
  • posiadać wykształcenie średnie,
  • posiadać ważne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • posiadać ważne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności egzaminatora,
  • dać rękojmię należytego wykonywania swoich obowiązków,
  • nie być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za: przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka, przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu lub przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności.

Jak zostać egzaminatorem w WORD? Lista wymogów jest dość długa, ale tak naprawdę najbardziej zaporowe są dwa. Egzaminator prawa jazdy nie może być świeżo upieczonym kierowcą. Musi być w odpowiednim wieku i mieć doświadczenie za kierownicą. Poza tym pod żadnym pozorem nie może być karany!

Ile kosztuje kurs na egzaminatora prawa jazdy?

Kurs na egzaminatora prawa jazdy składa się ze 154 godzin zajęć teoretycznych. Dodatkowo kandydat musi odbyć minimum 15 godzin zajęć praktycznych. Zazwyczaj kurs jest podzielony na 10 zjazdów i odbywa się w wybranym Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Polsce. Ile kosztuje udział w kursie? W niektórych WORD-ach koszt jest uzależniony od liczby uczestników. Gdy udział w ośrodku w Warszawie deklaruje maksymalnie 25 osób, cena sięga 4200 złotych. Powyżej tej liczby spada do 4000 złotych. Wpłaty można dokonać jednorazowo, ewentualnie nawet w trzech ratach.

Zobacz również: Kiedy egzaminator przerwie egzamin na prawo jazdy? Nowe przepisy

REKLAMA

Po ukończeniu kursu w WORD-zie z wynikiem pozytywnym, kandydat na egzaminatora prawa jazdy otrzymuje zaświadczenie. Z tym powinien zapisać się na egzamin państwowy. Ten odbywa się przed komisją weryfikacyjną powołaną przez ministra właściwego do spraw transportu. Pozytywny wynik egzaminu sprawia, że kandydat może zostać oficjalnie wpisany do ewidencji egzaminatorów oraz jest w stanie podjąć pracę w jednym z WORD-ów w Polsce. Egzaminator przeprowadza egzaminy dopuszczające osoby do kierowania pojazdów. Zadanie jest zatem mocno odpowiedzialne - dlatego też ścieżka do zdobycia uprawnień jest długa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile zarabia egzaminator nauki jazdy?

Choć proces zdobywania uprawnień do egzaminowania na prawo jazdy jest długi i wymaga wnikliwej nauki prawa o ruchu drogowym, afrodyzjakiem przyciągającym potencjalnych kandydatów są dość dobre zarobki egzaminatorów. Na jakie wpływy mogą liczyć co miesiąc? To reguluje rozporządzenie ministra transportu z 11 października 2017 r. I tak zasadnicze wynagrodzenie dla:

  • egzaminatora z jedną kategorią: 2500 - 3500 zł
  • egzaminatora z dwiema kategoriami: 3000 - 4000 zł
  • egzaminatora z trzema kategoriami: 3500 - 4500 zł
  • egzaminatora z czterema kategoriami: 4000 - 5000 zł

Pomijając fakt, ze osoba posiadająca cztery kategorie prawa jazdy znajdzie się na szczycie hierarchii zarobkowej, dodatkowo egzaminatorom przysługuje tzw. dodatek zadaniowy. Ten sięga od 1000 do nawet 3000 złotych miesięcznie (w zależności od ilości egzaminowanych kategorii). Na mocy rozporządzenia mają oni też prawo m.in. do nagród jubileuszowych za wypracowane lata (już od 10 lat), nagród za szczególne osiągnięcia w pracy czy dodatków za kategorię E (100 złotych za każdą kategorię z B+E, C+E, D+E). Według wyliczeń serwisu Szkoła-jazdy.pl, średnie wynagrodzenie egzaminatora w Polsce wynosi 7400 złotych brutto. A to oznacza, że egzaminator prawa jazdy choć piastuje stanowisko w sektorze publicznym, nie jest osobą źle zarabiającą.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA