REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
PZPO

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinny być opony do traktora? W Polsce mamy 1 milion 444 tys. traktorów! To zatem ważne pytanie. Poszukajmy odpowiedzi na nie.

Opony do traktora. To ogromny rynek w Polsce!

REKLAMA

Przedstawiciele PZPO dotarli do wyników Powszechnego Spisu Rolnego wykonanego w roku 2020. Z niego wynika, że w Polsce jest milion 317 tys. gospodarstw rolnych, które zajmują powierzchnię 14 milionów 637 tys. hektarów oraz eksploatują 1 milion 444 tys. ciągników, 513 opryskiwaczy i 167 kombajnów. Wszystkie te maszyny pracują w ekstremalnych warunkach, a więc wniosek może być jeden. Wymagają naprawdę wytrzymałych opon.

REKLAMA

Agrobiznes to niełatwa profesja, w której sukces zależy m.in. od kaprysów pogody czy koniunktury. Kluczowa jest też rola maszyn. Zwiększają wydajność upraw. Jednak najbardziej zaawansowany i nowoczesny sprzęt nie będzie spełniał swojej funkcji bez odpowiedniego ogumienia. Producenci markowych opon znają potrzeby rolników, dlatego z generacji na generację ulepszają swoje modele ogumienia – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Dwie zasady wyboru opon do traktora

Jak wybrać opony do traktora czy innej maszyny rolniczej? Pierwsza zasada jest identyczna jak w przypadku samochodów osobowych. Najlepsze są produkty markowe! Najlepiej, aby były wyprodukowane w Europie, Stanach Zjednoczonych lub Japonii. Firmy z tych rynków to uznani liderzy z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, którzy gwarantują najlepsze parametry. Druga zasada dotyczy typu opony. Nowszy ciągnik najlepiej sprawdzi się na ogumieniu radialnym, starszy na ogumieniu diagonalnym.

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

PZPO

Opony do traktora diagonalne

No dobrze, ale skąd taki podział na wiek sprzętu i opony radialne oraz diagonalne? Trzeba szerzej opowiedzieć o każdym typie ogumienia.

Modele diagonalne są prostsze w konstrukcji. Na ogół wykorzystują dętki. Dzięki temu są bardziej odporne na przebicie. Niestety w tym samym czasie nie mają tak dobrych parametrów trakcyjnych. Największą zaletą opon diagonalnych jest cena. A niska cena sprawia, że ich zakup zwraca się w krótszym okresie. Na opony diagonalne największy popyt dotyczy maszyn leśnych, ewentualnie słabszych traktorów oraz mniejszych maszyn, które mają odpowiednio przystosowane felgi.

Opony do traktora radialne

Opony radialne oferują większa powierzchnię styku z glebą, a do tego dają możliwość pracy z obniżonym ciśnieniem w kole. Skutek jest łatwy do przewidzenia. Chodzi o większą efektywność jazdy po polu, mniejsze ubicie ziemi czy także niższe spalanie (nawet o 3 do 12 proc.). Szersze możliwości sprawiają, że zalety opon diagonalnych odkryć mogą szczególnie właściciele nowocześniejszych, ale i też cięższych maszyn rolniczych.

Jakie powinny być opony do traktora? Nie oszczędzaj...

REKLAMA

Wybór dobrych opon do traktora ma kolosalne znaczenie. Po pierwsze dlatego, że bez maszyny w sezonie rolnik niewiele zdziała. Po drugie dlatego, że opony pracują w ekstremalnie niesprzyjających warunkach. I kontakt z piachem, błotem, wodą, gliną i utwardzonymi drogami to dopiero pierwszym z problemów. Drugim jest wchodzenie w reakcję z substancjami chemicznymi używanymi do uprawy. Guma musi być na nie odporna!

Naprawa opon rolniczych to złożony proces, ale możliwy do wykonania tylko w przypadku jakościowo dobrych opon. Tanie odpowiedniki nie są żywotne, a ich naprawa w cale nie musi skończyć się sukcesem – co w praktyce oznaczać będzie ponowny wydatek na nową gumę sprawdzonych producentów. – tłumaczy Ryszard Marcinkowski, jeden z najlepszych ekspertów serwisowania i napraw opon w Polsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA