REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!
PZPO

REKLAMA

REKLAMA

Jakie powinny być opony do traktora? W Polsce mamy 1 milion 444 tys. traktorów! To zatem ważne pytanie. Poszukajmy odpowiedzi na nie.

Opony do traktora. To ogromny rynek w Polsce!

REKLAMA

Przedstawiciele PZPO dotarli do wyników Powszechnego Spisu Rolnego wykonanego w roku 2020. Z niego wynika, że w Polsce jest milion 317 tys. gospodarstw rolnych, które zajmują powierzchnię 14 milionów 637 tys. hektarów oraz eksploatują 1 milion 444 tys. ciągników, 513 opryskiwaczy i 167 kombajnów. Wszystkie te maszyny pracują w ekstremalnych warunkach, a więc wniosek może być jeden. Wymagają naprawdę wytrzymałych opon.

REKLAMA

Agrobiznes to niełatwa profesja, w której sukces zależy m.in. od kaprysów pogody czy koniunktury. Kluczowa jest też rola maszyn. Zwiększają wydajność upraw. Jednak najbardziej zaawansowany i nowoczesny sprzęt nie będzie spełniał swojej funkcji bez odpowiedniego ogumienia. Producenci markowych opon znają potrzeby rolników, dlatego z generacji na generację ulepszają swoje modele ogumienia – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Dwie zasady wyboru opon do traktora

Jak wybrać opony do traktora czy innej maszyny rolniczej? Pierwsza zasada jest identyczna jak w przypadku samochodów osobowych. Najlepsze są produkty markowe! Najlepiej, aby były wyprodukowane w Europie, Stanach Zjednoczonych lub Japonii. Firmy z tych rynków to uznani liderzy z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, którzy gwarantują najlepsze parametry. Druga zasada dotyczy typu opony. Nowszy ciągnik najlepiej sprawdzi się na ogumieniu radialnym, starszy na ogumieniu diagonalnym.

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora?

Jakie powinny być opony do traktora? Wytrzymałe!

PZPO

Opony do traktora diagonalne

No dobrze, ale skąd taki podział na wiek sprzętu i opony radialne oraz diagonalne? Trzeba szerzej opowiedzieć o każdym typie ogumienia.

Modele diagonalne są prostsze w konstrukcji. Na ogół wykorzystują dętki. Dzięki temu są bardziej odporne na przebicie. Niestety w tym samym czasie nie mają tak dobrych parametrów trakcyjnych. Największą zaletą opon diagonalnych jest cena. A niska cena sprawia, że ich zakup zwraca się w krótszym okresie. Na opony diagonalne największy popyt dotyczy maszyn leśnych, ewentualnie słabszych traktorów oraz mniejszych maszyn, które mają odpowiednio przystosowane felgi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony do traktora radialne

Opony radialne oferują większa powierzchnię styku z glebą, a do tego dają możliwość pracy z obniżonym ciśnieniem w kole. Skutek jest łatwy do przewidzenia. Chodzi o większą efektywność jazdy po polu, mniejsze ubicie ziemi czy także niższe spalanie (nawet o 3 do 12 proc.). Szersze możliwości sprawiają, że zalety opon diagonalnych odkryć mogą szczególnie właściciele nowocześniejszych, ale i też cięższych maszyn rolniczych.

Jakie powinny być opony do traktora? Nie oszczędzaj...

REKLAMA

Wybór dobrych opon do traktora ma kolosalne znaczenie. Po pierwsze dlatego, że bez maszyny w sezonie rolnik niewiele zdziała. Po drugie dlatego, że opony pracują w ekstremalnie niesprzyjających warunkach. I kontakt z piachem, błotem, wodą, gliną i utwardzonymi drogami to dopiero pierwszym z problemów. Drugim jest wchodzenie w reakcję z substancjami chemicznymi używanymi do uprawy. Guma musi być na nie odporna!

Naprawa opon rolniczych to złożony proces, ale możliwy do wykonania tylko w przypadku jakościowo dobrych opon. Tanie odpowiedniki nie są żywotne, a ich naprawa w cale nie musi skończyć się sukcesem – co w praktyce oznaczać będzie ponowny wydatek na nową gumę sprawdzonych producentów. – tłumaczy Ryszard Marcinkowski, jeden z najlepszych ekspertów serwisowania i napraw opon w Polsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA