REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?
Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać? A to tylko dwa pierwsze pytania, na które odpowiemy w tym materiale.

Pierwsze pytanie: wybrać opony zimowe czy wielosezonowe?

Opony zimowe pozwalają na idealne dopasowanie właściwości ogumienia do wymogów sezonu chłodnego. Niestety kierowcy mają z nimi dwa problemy. Po pierwsze muszą aż dwa razy w roku jeździć na wulkanizację. A to wymaga czasu i... pieniędzy. Po drugie problemem jest wyznaczenie momentu idealnego na wymianę. Tak, specjaliści uznają za granicę moment, w którym temperatura na zewnątrz utrzymuje się poniżej 7 stopni Celsjusza. Tylko że czasami jednego dnia może być chłodno, a drugiego pojawić się słońce i podgrzać temperaturę do kilkunastu stopni...

REKLAMA

No dobrze, kiedy zatem kierowca z czystym sumieniem może kupić opony wielosezonowe? Przede wszystkim wtedy, gdy nie pokonuje dużej ilości kilometrów. Co więcej, dobrze aby dystans ten dotyczył przede wszystkim tras miejskich, gdzie warunki zimowe co do zasady nie są tak drastycznie złe.

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Materiały prasowe Würth Polska

Jak i gdzie je przechowywać opony?

REKLAMA

Jeżeli kierowca zdecyduje się na ogumienie sezonowe, powinien wiedzieć jak i gdzie je przechowywać. Czemu to takie ważne? Bo wybór nieodpowiedniego miejsca może np. przyspieszyć proces starzenia się gumy. W efekcie ogumienie już po dwóch, trzech sezonach może nadawać się wyłącznie do wyrzucenia! Jakie są zatem generalne zasady? Zdjęte opony letnie należy trzymać w zacienionym, suchym miejscu, o stałej i najlepiej niewysokiej temperaturze.

Opony pozbawione felg nie powinny leżeć na sobie, bo układanie stosu grozi odkształceniami, szczególnie tych opon, które leżą na samym jego dole. Należy je zatem postawić obok siebie i od czasu do czasu obracać. Dużo więcej opcji ma kierowca zmieniający koła kompletami. Opona z felgą może wisieć na wieszaku, stać na stojaku lub leżeć na stosie.

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Materiały prasowe Würth Polska

Przechowywanie opon to jedno. Dbanie o nie drugie!

Prawidłowe przechowywanie opon jest jednym z kluczy do sukcesu. Kierowca powinien jednak wiedzieć też o tym, że dbając o ogumienie warto np. konserwować gumę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno opony trzymane w domowej piwnicy, jak i te oddawane do profesjonalnej przechowalni wymagają odpowiedniej troski. W obu przypadkach polecana jest pianka do konserwacji opon, która chroni tworzywo przed promieniami UV, ozonem lub spękaniem spowodowanym upływem czasu. Taki preparat wypiera kurz i zanieczyszczenia oraz pozwala zachować oponom właściwy wygląd. Piankę rozpyla się równomiernie na oczyszczonej powierzchni opony, a potem wystarczy poczekać aż wyschnie – mówi Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Kiedy zmienić opony na zimowe? Jak i gdzie je przechowywać?

Materiały prasowe Würth Polska

Konserwacja wymaga preparatu. Jaki jeszcze sprzęt jest wykorzystywany?

REKLAMA

Sprawna praca zakładu wulkanizacyjnego wymaga posiadania odpowiedniego sprzętu. A jednym z pierwszych punktów jest np. odpowiednia łyżka. Poza tym przydaje się chociażby kreda do oznaczania opon, ale taka która jest odporna na działanie wody.

Kluczem do efektywnej zmiany opon jest odpowiednia łyżka. Najlepsze narzędzia tego typu są wykonane z wytrzymałej stali chromowo-wanadowej, a część z nich dodatkowo wyposażona jest w zabezpieczającą powłokę z tworzywa sztucznego. Kolejnymi produktami umożliwiającymi bezproblemową pracę jest pasta oraz odpowiedni pędzel do niej. Właściwa pasta do montażu opon nie może wchodzić w reakcję z gumą i obręczą koła. Powinna też zachowywać miękkość gumy oraz zapewniać szczelność połączenia – tłumaczy Jacek Wójcik z Würth Polska.

Źródło: Materiały prasowe Würth

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA