REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana przegubu drążka kierowniczego.
Mercedes A klasa W168 wymiana przegubu drążka kierowniczego.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony przegub drążka kierowniczego negatywnie wpływa na prowadzenie pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić końcówkę drążka kierowniczego w Mercedesie klasy A W168.

Pierwszy krok to zakup odpowiedniej końcówki drążka kierowniczego. Zalecamy wybrać części sprawdzonych producentów. Zdarzają się przypadki, że tanie zamienniki ulegają uszkodzeniu już po kilku dniach. Wyegzekwowanie gwarancji może okazać się bardzo problematyczne. Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła i uniesienie samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

Do wykonania tej czynności wystarczy nam tradycyjny lewarek. Podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy „kobyłki” pod przód auta. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy o kilka obrotów nakrętkę ustalającą, po wewnętrznej stronie drążka kierowniczego, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego.

Następnie luzujemy o kilka obrotów nakrętkę samoblokującą przegubu drążka kierowniczego, przytrzymując kluczem imbusowym czop przegubu. Odkręcamy nakrętkę do końca gwintu. Posłuży ona jako oparcie ściągacza i ochroni zwoje gwintu przed uszkodzeniami. Teraz za pomocą ściągacza wyciskamy przegub drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcamy całkowicie nakrętkę samoblokującą.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku braku ściągacza musimy wybić końcówkę drążka za pomocą młotka. Jeżeli jest ona całkowicie uszkodzona, można wykonywać to bardziej swobodnie. Pamiętajmy, żeby oznaczyć położenie przegubu na drążku kierowniczym, najlepiej nanieść oznaczenie na obydwu elementach. Teraz odkręcamy całkowicie przegub z drążka kierowniczego i liczymy ilość wykonanych obrotów. W ten sposób ułatwimy sobie montaż.

Przechodzimy do montażu. Wkręcamy przegub na drążek kierowniczy, zachowując odpowiednią liczbę obrotów. Następnie regulujemy położenie przegubu zgodnie z naniesionymi wcześniej oznaczeniami i dokręcamy nakrętkę ustalającą, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego. Należy robić to bardzo ostrożnie tak, żeby nie została skręcona osłona elastyczna.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Czyścimy stożek przegubu i osadzamy przegub drążka kierowniczego na zwrotnicy i dokręcamy nową nakrętkę samoblokującą. Teraz zakładamy koła i dokręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Najczęściej oznaczenia i liczenie gwintów nie daje pewności zachowania zbieżności i musimy udać się na jej ustawienie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA