REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 wymiana przegubu drążka kierowniczego.
Mercedes A klasa W168 wymiana przegubu drążka kierowniczego.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony przegub drążka kierowniczego negatywnie wpływa na prowadzenie pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić końcówkę drążka kierowniczego w Mercedesie klasy A W168.

Pierwszy krok to zakup odpowiedniej końcówki drążka kierowniczego. Zalecamy wybrać części sprawdzonych producentów. Zdarzają się przypadki, że tanie zamienniki ulegają uszkodzeniu już po kilku dniach. Wyegzekwowanie gwarancji może okazać się bardzo problematyczne. Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła i uniesienie samochodu.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

REKLAMA

Do wykonania tej czynności wystarczy nam tradycyjny lewarek. Podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy „kobyłki” pod przód auta. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy o kilka obrotów nakrętkę ustalającą, po wewnętrznej stronie drążka kierowniczego, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego.

Następnie luzujemy o kilka obrotów nakrętkę samoblokującą przegubu drążka kierowniczego, przytrzymując kluczem imbusowym czop przegubu. Odkręcamy nakrętkę do końca gwintu. Posłuży ona jako oparcie ściągacza i ochroni zwoje gwintu przed uszkodzeniami. Teraz za pomocą ściągacza wyciskamy przegub drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcamy całkowicie nakrętkę samoblokującą.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku braku ściągacza musimy wybić końcówkę drążka za pomocą młotka. Jeżeli jest ona całkowicie uszkodzona, można wykonywać to bardziej swobodnie. Pamiętajmy, żeby oznaczyć położenie przegubu na drążku kierowniczym, najlepiej nanieść oznaczenie na obydwu elementach. Teraz odkręcamy całkowicie przegub z drążka kierowniczego i liczymy ilość wykonanych obrotów. W ten sposób ułatwimy sobie montaż.

Przechodzimy do montażu. Wkręcamy przegub na drążek kierowniczy, zachowując odpowiednią liczbę obrotów. Następnie regulujemy położenie przegubu zgodnie z naniesionymi wcześniej oznaczeniami i dokręcamy nakrętkę ustalającą, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego. Należy robić to bardzo ostrożnie tak, żeby nie została skręcona osłona elastyczna.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

Czyścimy stożek przegubu i osadzamy przegub drążka kierowniczego na zwrotnicy i dokręcamy nową nakrętkę samoblokującą. Teraz zakładamy koła i dokręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Najczęściej oznaczenia i liczenie gwintów nie daje pewności zachowania zbieżności i musimy udać się na jej ustawienie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA