Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to zakup odpowiedniej końcówki drążka kierowniczego. Zalecamy wybrać części sprawdzonych producentów. Zdarzają się przypadki, że tanie zamienniki ulegają uszkodzeniu już po kilku dniach. Wyegzekwowanie gwarancji może okazać się bardzo problematyczne. Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koła i uniesienie samochodu.
REKLAMA
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego
REKLAMA
Do wykonania tej czynności wystarczy nam tradycyjny lewarek. Podkładamy kliny pod tylne koła i podstawiamy „kobyłki” pod przód auta. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy o kilka obrotów nakrętkę ustalającą, po wewnętrznej stronie drążka kierowniczego, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego.
Następnie luzujemy o kilka obrotów nakrętkę samoblokującą przegubu drążka kierowniczego, przytrzymując kluczem imbusowym czop przegubu. Odkręcamy nakrętkę do końca gwintu. Posłuży ona jako oparcie ściągacza i ochroni zwoje gwintu przed uszkodzeniami. Teraz za pomocą ściągacza wyciskamy przegub drążka kierowniczego ze zwrotnicy i odkręcamy całkowicie nakrętkę samoblokującą.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych
W przypadku braku ściągacza musimy wybić końcówkę drążka za pomocą młotka. Jeżeli jest ona całkowicie uszkodzona, można wykonywać to bardziej swobodnie. Pamiętajmy, żeby oznaczyć położenie przegubu na drążku kierowniczym, najlepiej nanieść oznaczenie na obydwu elementach. Teraz odkręcamy całkowicie przegub z drążka kierowniczego i liczymy ilość wykonanych obrotów. W ten sposób ułatwimy sobie montaż.
Przechodzimy do montażu. Wkręcamy przegub na drążek kierowniczy, zachowując odpowiednią liczbę obrotów. Następnie regulujemy położenie przegubu zgodnie z naniesionymi wcześniej oznaczeniami i dokręcamy nakrętkę ustalającą, przytrzymując jednocześnie przegub za pomocą klucza płaskiego. Należy robić to bardzo ostrożnie tak, żeby nie została skręcona osłona elastyczna.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego
Czyścimy stożek przegubu i osadzamy przegub drążka kierowniczego na zwrotnicy i dokręcamy nową nakrętkę samoblokującą. Teraz zakładamy koła i dokręcamy śruby mocujące. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Najczęściej oznaczenia i liczenie gwintów nie daje pewności zachowania zbieżności i musimy udać się na jej ustawienie.
REKLAMA
REKLAMA