Mercedes A klasa W168: wymiana rozrusznika
REKLAMA
REKLAMA
W celu odpalenia samochodu potrzebny jest rozrusznik. Jest to mały silnik elektryczny, który musi nadać naszemu silnikowi pewną prędkość obrotową w celu rozruchu. Zazwyczaj jest to minimum 300 obr/min. W celu zapewnienia poprawnej pracy rozrusznika, akumulator musi mieć odpowiedni zapas energii.
REKLAMA
W przypadku wymiany mamy trzy wyjścia. Oddajemy nasz stary do regeneracji, kupujemy nowy lub decydujemy się na używany. Kilka słów rozwinięcia o poszczególnych opcjach. Decydując się na regenerację warto wybrać sprawdzony zakład, który oferuję minimum roczną gwarancję. Zazwyczaj rozruszniki po takim zabiegu sprawują się bez zarzutów. W przypadku nowego wygląda to bardzo różnie. Często zdarza się, że te nowe oryginalne rozruszniki są tanimi zamiennikami o wątpliwej jakości. Za nowy oryginalny rozrusznik trzeba zapłacić konkretną cenę.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana alternatora
W przypadku używanych bywa różnie. Jeżeli mamy dostęp do pewnych, sprawdzonych części to można dokonać takiego zakupu. Zaletą tego rozwiązania jest zachowanie oryginalnej jakości produktu. Montujemy identyczny rozrusznik jak mieliśmy. Zdarzają się przypadki, że można trafić na rozrusznik w dobrym stanie za mniejszą kwotę niż regeneracja.
Przystępujemy do demontażu. Wyłączamy zapłon i odłączamy ujemną klemę akumulatora.
W celu wymontowania rozrusznika należy opuścić cały silnik razem z zawieszeniem. Jest to dosyć czasochłonna praca. Jednak znane są metody, pozwalające ominąć tą pracę. Podnosimy przód auta i opuszczamy delikatnie silnik razem z sankami odkręcając tylne mocowania, luzując jednocześnie przednie. Podpieramy całość i odkręcamy wałek kierownicy razem z innymi elementami. W ten sposób mamy dostęp do rozrusznika od tyłu, bez konieczności opuszczania całego silnika.
Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana płynu hamulcowego
Odkręcamy nakrętki zacisków rozrusznika i odłączamy przewody elektryczne. Wykręcamy dwie śruby na rozruszniku i odłączamy go od skrzyni biegów.
Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Osadzamy rozrusznik na swoje miejsce i dokręcamy śruby mocujące. Przykręcamy przewody elektryczne do zacisków i dokręcamy poluzowane śruby silnika. Na koniec podłączamy akumulator i uruchamiamy silnik. Nie powinno być problemów z rozruchem.
REKLAMA
REKLAMA