REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż lampy przedniej i tylnej nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować przednią i tylną lampę w Mercedesie A W168.

Dodatkową czynnością jaką wykonamy, będzie wymontowanie szkła przedniego reflektora bezpośrednio po demontażu. Właśnie od przedniej lampy zaczniemy naszą pracę.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektor przedni

Na początku odłączamy klemę akumulatora. Jeżeli nasze radio jest kodowane to po odłączeniu zasilania zostanie zablokowane, dlatego należy upewnić się czy mamy kod do radia. W przypadku reflektora po lewej stronie odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik płynu spryskiwaczy. Przy prawym reflektorze odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Odkręcamy dwie śruby w górnej części reflektora (lewy górny róg, stojąc przodem do maski przy lewym reflektorze). Następnie odkręcamy śrubę we wnęce koła oraz śruby mocujące reflektor.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

Całą operacja jest łatwiejsza, jeśli zdecydujemy się na demontaż przedniego zderzaka, jednak nie jest to wymóg konieczny. Wyjmujemy do przodu reflektor i odłączamy złącza elektryczne. Następnie demontujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, jeśli są na wyposażeniu samochodu. Teraz delikatnie, za pomocą śrubokręta wypinamy z uchwytu elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł reflektorów. Należy uważać, żeby nie ukruszyć uchwytu.

REKLAMA

W tym momencie przyda się pomoc drugiej osoby. Musi ona przytrzymać osłony zderzaka oraz błotnika. My natomiast wyjmujemy reflektor z nadwozia. Jeżeli mamy wymontowany zderzak, nie musimy korzystać z pomocy drugiej osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkową czynnością jaką wykonamy po wymontowaniu przedniej lampy, będzie wymontowanie i zamontowanie szyby reflektora. Zazwyczaj taka operacja jest wymagana w przypadku nadmiernego zniszczenia szyby lub jej uszkodzenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Kiedy mamy reflektor na stole, odczepiamy gumowe wypustki z zaczepów reflektora i zdejmujemy uszczelkę gumową. Za pomocą śrubokręta odblokowujemy zaczepy szkła reflektora. W tym momencie możemy zdjąć szkło lampy i wymienić na nowe. Bardzo ważna uwaga – nie dotykamy wnętrza reflektora i nie wprowadzamy do wnętrza zanieczyszczeń. Przed zamontowaniem sprawdzamy stan gumowej uszczelki szkła lampy.

Jeśli nie wygląda solidnie, należy ją wymienić na nową. W innym przypadku będzie przepuszczać wilgoć do wnętrza reflektora. Wkładamy zaczepy szyby w obudowę reflektora i blokujemy. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie szyby. Montujemy wypusty zewnętrznej uszczelki gumowej na zaczepy i przechodzimy do montażu reflektora.

Na samym początku będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Osoba ta odciąga do przodu osłonę zderzaka, a my wkładamy reflektor na swoje miejsce. Podłączamy złącza elektryczne i wkładamy w uchwyt elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł.  Montujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, o ile były wymontowane. Teraz sprawdzamy i ewentualnie korygujemy położenie uszczelek gumowych.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana rozrusznika

Ustawiamy reflektor w odpowiednim położeniu i przykręcamy śruby mocujące. Następnie dokręcamy mocowania w błotniku oraz przykręcamy śrubę od strony nadkola. Na końcu przykręcamy śrubę reflektora. Przy lewym reflektorze zakładamy zbiorniczek płynu spryskiwaczy tak, żeby dolny zaczep wszedł w swoje miejsce. Na końcu przesuwamy dźwignie w celu zablokowania.

W przypadku reflektora prawego montujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i również zabezpieczamy go za pomocą dźwigni blokującej. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód, po czym włączamy światła. Pamiętajmy o tym, żeby udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

Reflektor tylny

W przypadku tylnej lampy jest znacznie mniej pracy. Pierwszy krok pozostaje taki sam, odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczepu i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Teraz odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy na zewnątrz tylną lampę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku kontrolujemy stan i ułożenie uszczelki lampy. Następnie zakładamy lampę i dokręcamy ją za pomocą trzech śrub. Teraz wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek. Podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy działanie wszystkich świateł. W przypadku tylnej lampy nie musimy ustawiać świateł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA