REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Robert Kuśpiel
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż lampy przedniej i tylnej nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować przednią i tylną lampę w Mercedesie A W168.

Dodatkową czynnością jaką wykonamy, będzie wymontowanie szkła przedniego reflektora bezpośrednio po demontażu. Właśnie od przedniej lampy zaczniemy naszą pracę.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektor przedni

Na początku odłączamy klemę akumulatora. Jeżeli nasze radio jest kodowane to po odłączeniu zasilania zostanie zablokowane, dlatego należy upewnić się czy mamy kod do radia. W przypadku reflektora po lewej stronie odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik płynu spryskiwaczy. Przy prawym reflektorze odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Odkręcamy dwie śruby w górnej części reflektora (lewy górny róg, stojąc przodem do maski przy lewym reflektorze). Następnie odkręcamy śrubę we wnęce koła oraz śruby mocujące reflektor.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

Całą operacja jest łatwiejsza, jeśli zdecydujemy się na demontaż przedniego zderzaka, jednak nie jest to wymóg konieczny. Wyjmujemy do przodu reflektor i odłączamy złącza elektryczne. Następnie demontujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, jeśli są na wyposażeniu samochodu. Teraz delikatnie, za pomocą śrubokręta wypinamy z uchwytu elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł reflektorów. Należy uważać, żeby nie ukruszyć uchwytu.

REKLAMA

W tym momencie przyda się pomoc drugiej osoby. Musi ona przytrzymać osłony zderzaka oraz błotnika. My natomiast wyjmujemy reflektor z nadwozia. Jeżeli mamy wymontowany zderzak, nie musimy korzystać z pomocy drugiej osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkową czynnością jaką wykonamy po wymontowaniu przedniej lampy, będzie wymontowanie i zamontowanie szyby reflektora. Zazwyczaj taka operacja jest wymagana w przypadku nadmiernego zniszczenia szyby lub jej uszkodzenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Kiedy mamy reflektor na stole, odczepiamy gumowe wypustki z zaczepów reflektora i zdejmujemy uszczelkę gumową. Za pomocą śrubokręta odblokowujemy zaczepy szkła reflektora. W tym momencie możemy zdjąć szkło lampy i wymienić na nowe. Bardzo ważna uwaga – nie dotykamy wnętrza reflektora i nie wprowadzamy do wnętrza zanieczyszczeń. Przed zamontowaniem sprawdzamy stan gumowej uszczelki szkła lampy.

Jeśli nie wygląda solidnie, należy ją wymienić na nową. W innym przypadku będzie przepuszczać wilgoć do wnętrza reflektora. Wkładamy zaczepy szyby w obudowę reflektora i blokujemy. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie szyby. Montujemy wypusty zewnętrznej uszczelki gumowej na zaczepy i przechodzimy do montażu reflektora.

Na samym początku będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Osoba ta odciąga do przodu osłonę zderzaka, a my wkładamy reflektor na swoje miejsce. Podłączamy złącza elektryczne i wkładamy w uchwyt elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł.  Montujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, o ile były wymontowane. Teraz sprawdzamy i ewentualnie korygujemy położenie uszczelek gumowych.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana rozrusznika

Ustawiamy reflektor w odpowiednim położeniu i przykręcamy śruby mocujące. Następnie dokręcamy mocowania w błotniku oraz przykręcamy śrubę od strony nadkola. Na końcu przykręcamy śrubę reflektora. Przy lewym reflektorze zakładamy zbiorniczek płynu spryskiwaczy tak, żeby dolny zaczep wszedł w swoje miejsce. Na końcu przesuwamy dźwignie w celu zablokowania.

W przypadku reflektora prawego montujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i również zabezpieczamy go za pomocą dźwigni blokującej. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód, po czym włączamy światła. Pamiętajmy o tym, żeby udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

Reflektor tylny

W przypadku tylnej lampy jest znacznie mniej pracy. Pierwszy krok pozostaje taki sam, odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczepu i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Teraz odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy na zewnątrz tylną lampę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku kontrolujemy stan i ułożenie uszczelki lampy. Następnie zakładamy lampę i dokręcamy ją za pomocą trzech śrub. Teraz wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek. Podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy działanie wszystkich świateł. W przypadku tylnej lampy nie musimy ustawiać świateł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA