REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż lampy przedniej i tylnej nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować przednią i tylną lampę w Mercedesie A W168.

Dodatkową czynnością jaką wykonamy, będzie wymontowanie szkła przedniego reflektora bezpośrednio po demontażu. Właśnie od przedniej lampy zaczniemy naszą pracę.

REKLAMA

Reflektor przedni

Na początku odłączamy klemę akumulatora. Jeżeli nasze radio jest kodowane to po odłączeniu zasilania zostanie zablokowane, dlatego należy upewnić się czy mamy kod do radia. W przypadku reflektora po lewej stronie odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik płynu spryskiwaczy. Przy prawym reflektorze odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Odkręcamy dwie śruby w górnej części reflektora (lewy górny róg, stojąc przodem do maski przy lewym reflektorze). Następnie odkręcamy śrubę we wnęce koła oraz śruby mocujące reflektor.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

REKLAMA

Całą operacja jest łatwiejsza, jeśli zdecydujemy się na demontaż przedniego zderzaka, jednak nie jest to wymóg konieczny. Wyjmujemy do przodu reflektor i odłączamy złącza elektryczne. Następnie demontujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, jeśli są na wyposażeniu samochodu. Teraz delikatnie, za pomocą śrubokręta wypinamy z uchwytu elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł reflektorów. Należy uważać, żeby nie ukruszyć uchwytu.

W tym momencie przyda się pomoc drugiej osoby. Musi ona przytrzymać osłony zderzaka oraz błotnika. My natomiast wyjmujemy reflektor z nadwozia. Jeżeli mamy wymontowany zderzak, nie musimy korzystać z pomocy drugiej osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkową czynnością jaką wykonamy po wymontowaniu przedniej lampy, będzie wymontowanie i zamontowanie szyby reflektora. Zazwyczaj taka operacja jest wymagana w przypadku nadmiernego zniszczenia szyby lub jej uszkodzenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

REKLAMA

Kiedy mamy reflektor na stole, odczepiamy gumowe wypustki z zaczepów reflektora i zdejmujemy uszczelkę gumową. Za pomocą śrubokręta odblokowujemy zaczepy szkła reflektora. W tym momencie możemy zdjąć szkło lampy i wymienić na nowe. Bardzo ważna uwaga – nie dotykamy wnętrza reflektora i nie wprowadzamy do wnętrza zanieczyszczeń. Przed zamontowaniem sprawdzamy stan gumowej uszczelki szkła lampy.

Jeśli nie wygląda solidnie, należy ją wymienić na nową. W innym przypadku będzie przepuszczać wilgoć do wnętrza reflektora. Wkładamy zaczepy szyby w obudowę reflektora i blokujemy. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie szyby. Montujemy wypusty zewnętrznej uszczelki gumowej na zaczepy i przechodzimy do montażu reflektora.

Na samym początku będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Osoba ta odciąga do przodu osłonę zderzaka, a my wkładamy reflektor na swoje miejsce. Podłączamy złącza elektryczne i wkładamy w uchwyt elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł.  Montujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, o ile były wymontowane. Teraz sprawdzamy i ewentualnie korygujemy położenie uszczelek gumowych.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana rozrusznika

Ustawiamy reflektor w odpowiednim położeniu i przykręcamy śruby mocujące. Następnie dokręcamy mocowania w błotniku oraz przykręcamy śrubę od strony nadkola. Na końcu przykręcamy śrubę reflektora. Przy lewym reflektorze zakładamy zbiorniczek płynu spryskiwaczy tak, żeby dolny zaczep wszedł w swoje miejsce. Na końcu przesuwamy dźwignie w celu zablokowania.

W przypadku reflektora prawego montujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i również zabezpieczamy go za pomocą dźwigni blokującej. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód, po czym włączamy światła. Pamiętajmy o tym, żeby udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

Reflektor tylny

W przypadku tylnej lampy jest znacznie mniej pracy. Pierwszy krok pozostaje taki sam, odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczepu i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Teraz odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy na zewnątrz tylną lampę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku kontrolujemy stan i ułożenie uszczelki lampy. Następnie zakładamy lampę i dokręcamy ją za pomocą trzech śrub. Teraz wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek. Podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy działanie wszystkich świateł. W przypadku tylnej lampy nie musimy ustawiać świateł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA