REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Robert Kuśpiel
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.
Pamiętajmy, by po zamontowaniu reflektora udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż lampy przedniej i tylnej nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować przednią i tylną lampę w Mercedesie A W168.

Dodatkową czynnością jaką wykonamy, będzie wymontowanie szkła przedniego reflektora bezpośrednio po demontażu. Właśnie od przedniej lampy zaczniemy naszą pracę.

REKLAMA

REKLAMA

Reflektor przedni

Na początku odłączamy klemę akumulatora. Jeżeli nasze radio jest kodowane to po odłączeniu zasilania zostanie zablokowane, dlatego należy upewnić się czy mamy kod do radia. W przypadku reflektora po lewej stronie odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik płynu spryskiwaczy. Przy prawym reflektorze odchylamy dźwignię blokującą i zdejmujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Odkręcamy dwie śruby w górnej części reflektora (lewy górny róg, stojąc przodem do maski przy lewym reflektorze). Następnie odkręcamy śrubę we wnęce koła oraz śruby mocujące reflektor.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana żarówek

Całą operacja jest łatwiejsza, jeśli zdecydujemy się na demontaż przedniego zderzaka, jednak nie jest to wymóg konieczny. Wyjmujemy do przodu reflektor i odłączamy złącza elektryczne. Następnie demontujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, jeśli są na wyposażeniu samochodu. Teraz delikatnie, za pomocą śrubokręta wypinamy z uchwytu elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł reflektorów. Należy uważać, żeby nie ukruszyć uchwytu.

REKLAMA

W tym momencie przyda się pomoc drugiej osoby. Musi ona przytrzymać osłony zderzaka oraz błotnika. My natomiast wyjmujemy reflektor z nadwozia. Jeżeli mamy wymontowany zderzak, nie musimy korzystać z pomocy drugiej osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkową czynnością jaką wykonamy po wymontowaniu przedniej lampy, będzie wymontowanie i zamontowanie szyby reflektora. Zazwyczaj taka operacja jest wymagana w przypadku nadmiernego zniszczenia szyby lub jej uszkodzenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż mechanizmu i silniczka przednich wycieraczek

Kiedy mamy reflektor na stole, odczepiamy gumowe wypustki z zaczepów reflektora i zdejmujemy uszczelkę gumową. Za pomocą śrubokręta odblokowujemy zaczepy szkła reflektora. W tym momencie możemy zdjąć szkło lampy i wymienić na nowe. Bardzo ważna uwaga – nie dotykamy wnętrza reflektora i nie wprowadzamy do wnętrza zanieczyszczeń. Przed zamontowaniem sprawdzamy stan gumowej uszczelki szkła lampy.

Jeśli nie wygląda solidnie, należy ją wymienić na nową. W innym przypadku będzie przepuszczać wilgoć do wnętrza reflektora. Wkładamy zaczepy szyby w obudowę reflektora i blokujemy. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie szyby. Montujemy wypusty zewnętrznej uszczelki gumowej na zaczepy i przechodzimy do montażu reflektora.

Na samym początku będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Osoba ta odciąga do przodu osłonę zderzaka, a my wkładamy reflektor na swoje miejsce. Podłączamy złącza elektryczne i wkładamy w uchwyt elastyczny przewód regulacji zasięgu świateł.  Montujemy pokrywy gniazd reflektorów przeciwmgielnych, o ile były wymontowane. Teraz sprawdzamy i ewentualnie korygujemy położenie uszczelek gumowych.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana rozrusznika

Ustawiamy reflektor w odpowiednim położeniu i przykręcamy śruby mocujące. Następnie dokręcamy mocowania w błotniku oraz przykręcamy śrubę od strony nadkola. Na końcu przykręcamy śrubę reflektora. Przy lewym reflektorze zakładamy zbiorniczek płynu spryskiwaczy tak, żeby dolny zaczep wszedł w swoje miejsce. Na końcu przesuwamy dźwignie w celu zablokowania.

W przypadku reflektora prawego montujemy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego i również zabezpieczamy go za pomocą dźwigni blokującej. Podłączamy ujemną klemę akumulatora i uruchamiamy samochód, po czym włączamy światła. Pamiętajmy o tym, żeby udać się do stacji diagnostycznej w celu ustawienia świateł.

Reflektor tylny

W przypadku tylnej lampy jest znacznie mniej pracy. Pierwszy krok pozostaje taki sam, odłączamy ujemną klemę akumulatora. Następnie otwieramy tylną klapę bagażnika i otwieramy pokrywę w schowku bocznym bagażnika. Łapiemy za uchwyty plastikowej pokrywy i pociągamy do siebie. Ściskamy zaczepu i wyjmujemy płytkę z oprawkami żarówek. Teraz odkręcamy trzy nakrętki i wyjmujemy na zewnątrz tylną lampę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku kontrolujemy stan i ułożenie uszczelki lampy. Następnie zakładamy lampę i dokręcamy ją za pomocą trzech śrub. Teraz wkładamy płytkę razem z oprawkami na swoje miejsce. Zakładamy pokrywę i zamykamy schowek. Podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Na końcu sprawdzamy działanie wszystkich świateł. W przypadku tylnej lampy nie musimy ustawiać świateł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA