REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja
Mercedes A klasa W168 demontaż linek hamulca ręcznego oraz regulacja

REKLAMA

REKLAMA

Usterka linki hamulca ręcznego wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić linkę hamulca ręcznego w Mercedesie klasy A W168.

Wymiana linki hamulca ręcznego nie jest skomplikowana, jeśli znamy poszczególne kroki tej czynności. Większość kierowców woli jeździć bez sprawnego hamulca ręcznego niż podjąć się naprawy takiej usterki.

REKLAMA

Na początku zaprezentujemy montaż i demontaż przedniego odcinka linki hamulca ręcznego. Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Następnie spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana szczęk hamulca ręcznego

REKLAMA

Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Teraz luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki. W tym momencie odczepiamy przedni odcinek linki z zaczepu na dźwigni hamulca ręcznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ściskamy i wyjmujemy z otworu w podłodze uchwyt z tworzywa sztucznego, na początku płaszcza ochronnego linki. Przedni odcinek linki wyjmujemy przez otwór w podłodze.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Najpierw przeciągamy przedni odcinek linki przez otwór w podłodze i blokujemy ją w uchwycie. Zaczepiamy koniec linki w dźwigni hamulca ręcznego i sprawdzamy czy linka jest solidnie osadzona. Łączymy tylną lewą część linki razem ze sworzniem z przednim odcinkiem linki i zabezpieczamy połączenie za pomocą zacisku. Zacisk musi być założony na sworzeń i wciśnięty w wycięcie na elemencie wyrównawczym.

Zaczepiamy tylny prawy odcinek linki w nastawniku i przechodzimy do regulacji hamulca ręcznego. Opis znajduje się na końcu tego poradnika. Po wyregulowaniu zakładamy dolną osłonę i montujemy koła. Opuszczamy samochód, montujemy tylną część środkowej konsoli i udajemy się na jazdę próbną, sprawdzając działanie hamulca ręcznego.

Tylne odcinki linki

Najpierw spuszczamy dźwignię hamulca ręcznego i demontujemy tylną część środkowej konsoli. Kolejny krok to uniesienie samochodu. Przede wszystkim auto musi stać na równym podłożu. Do podnoszenia używamy tradycyjnego lewarka. Postawiamy „kobyłki” i delikatnie opuszczamy samochód, aż się o nie oprze. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła i demontujemy dolną osłonę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

W przypadku hamulców bębnowych zachodzi konieczność demontażu szczęk hamulca bębnowego. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. W przypadku tylnego hamulca tarczowego należy wymontować zamki rozpieraczy w lewym i prawym hamulcu. Teraz odczepiamy linki z tylnych szczęk hamulca w lewym i prawym kole. Kolejny krok to wymontowanie dolnej osłony.

Odczepiamy tylne linki od przedniej w taki sam sposób, jak to miało miejsce w przypadku przedniego odcinka. Luzujemy nakrętkę blokującą i wykręcamy nastawnik z gwintowanej końcówki linki hamulca. Następnie odczepiamy z nastawnika tylną prawą część linki. Zdejmujemy zacisk ze sworznia elementu wyrównawczego i odłączamy tylną, lewą część linki od przedniego odcinka linki.

Demontujemy tylne odcinki linki z uchwytów po prawej i lewej stronie. W tym momencie wyjmujemy tylne odcinki linki z uchwytów w wahaczach podłużnych. W hamulcach bębnowych za pomocą śrubokręta odczepiamy linki z tarcz nośnych i wyjmujemy linki przez otwory w tarczach. W hamulcach tarczowych wykręcamy śruby i odłączamy linki od wsporników zacisków hamulcowych. Linki wyjmujemy poprzez otwory w blachach osłonowych hamulców.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Przechodzimy do montażu. W hamulcach bębnowych przeciągamy linki przez otwory w tarczach nośnych hamulców i blokujemy je w tarczach. W hamulcach tarczowych przeciągamy linki przez otwory w blachach osłonowych wsporników zacisków hamulców i mocujemy je śrubami do wsporników. Instalujemy tylne linki w uchwyty na wahaczach wzdłużnych i w uchwyty w podwoziu.

Łączymy tylne odcinki razem z przednim i zaczepiamy linki w tylnych szczękach hamulcowych. W hamulcach tarczowych montujemy zamki rozpieraczy szczęk hamulcowych. Pozostaje nam zamontować szczęki hamulców bębnowych i wyregulowanie hamulca ręcznego.

Regulacja hamulca ręcznego

W przypadku kiedy regulujemy tylko i wyłącznie hamulec ręczny, nie pomijamy pierwszego kroku. Hamulec ręczny wymaga regulacji jeśli po jego zaciągnięciu na 3 ząbek nie jest w stanie utrzymać ciężaru auta. Można to sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Udajemy się na górkę i ustawiamy samochód na hamulcu ręcznym – zaciągając na trzeci ząbek. Jeśli auto zacznie się poruszać to znak, że czeka nas regulacja hamulca ręcznego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Ustawiamy samochód na równej powierzchni i przystępujemy do pracy. Na początku luzujemy śruby kół i unosimy tył samochodu. Podkładamy kliny pod przednie koła i ustawiamy „kobyłki”. Opuszczamy samochód do momentu, aż oprze się na podstawkach i odkręcamy do końca śruby kół i zdejmujemy koła. Teraz spuszczamy całkowicie dźwignię hamulca ręcznego

Hamulce tarczowe

Wsuwamy śrubokręt w gwintowany otwór i w przypadku koła prawego obracamy wieniec regulacji od przodu do tyłu. W przypadku koła lewego obracamy wieniec regulacji od tyłu do przodu. Wieniec musi być obrócony na tyle, żeby szczęki hamulca przylgnęły do bębna hamulca ręcznego tak, żeby nie można było obrócić koła.

Następnie obracamy pokrętło tak, żeby można było swobodnie obracać kołami. Oba wieńce cofamy o taką samą ilość wieńców. Zakładamy koła i opuszczamy samochód. Na koniec udajemy się na jazdę próbną.

Hamulce bębnowe

Kiedy mamy uniesiony samochód to nakręcamy nastawnik na gwintowaną końcówkę linki hamulca tak, żeby nie było możliwe obrócenie koła. Teraz wykręcamy nastawnik z końcówki linki tak, żeby tylne koła miały możliwość poruszenia się. Następnie zaciągamy kilkakrotnie dźwignię hamulca ręcznego i dokręcamy nakrętkę blokującą. Kontrolujemy czy przy wyłączonym hamulcu ręcznym tylne koła obracają się bez oporu. Jeśli są problemy, to należy ponownie wykonać regulację.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Montujemy dolną osłonę oraz koła. Opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy czy bębny nie są zbyt mocno nagrzane. Jeśli tak jest, to należy ponownie przeprowadzić regulację, sprawdzając przed tym czy koła mogą się swobodnie obracać.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA