REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak działają reflektory LED?
Jak działają reflektory LED?
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne zdobycze techniki zaczynają zalewać rynek motoryzacyjny. Temu ciężko się jednak dziwić. Za ich sprawą auta stają się wygodniejsze i bezpieczniejsze. Jednym z ciekawszych wynalazków ostatnich lat są reflektory typu LED. Snop światła tworzony w nich jest wyjątkowo jasny i daje dobry kontrast. Szerokie pole widzenia ma jednak swoją cenę. Diodowe oświetlenie może się psuć. Czy naprawa lamp LED jest w ogóle możliwa? Sprawdziliśmy.

Producenci wprowadzając na rynek nowy typ oświetlenia oparty o diody LED zapewniali, że lampy tego typu powinny starczyć na całe życie pojazdu. Jak jest w rzeczywistości? Niestety zdarza się, że przewidywania marek motoryzacyjnych nie sprawdzają się podczas eksploatacji. Taki przykład daje chociażby Audi A6 C7, w którym dość szybko wypalały się systemy diodowe stosowane w tylnych światłach. Co w takiej sytuacji? Gdy pojazd jest wyposażony w reflektory halogenowe, wystarczy po prostu wymienić żarówki. Ten przypadek jest dużo bardziej skomplikowany. Diody są bowiem lutowane na stałe.

REKLAMA

REKLAMA

Specyfikacja producencka jest nieubłagana. W razie uszkodzenia reflektora - a w tym wypalenia jednej lub kilku diod - konieczna jest jego wymiana na nowy. Z samą wymianą dużego problemu nie ma. Wystarczy odkręcić kilka śrub i zdjąć połączenia elektryczne. Wykonanie procedury może jednak oznaczać dla właściciela samochodu niestrawność. Szczególnie w sytuacji, w której zobaczy on rachunek wystawiony przez mechanika. W przypadku lamp tylnych kwota naprawy potrafi się zamknąć w tysiącu złotych. Jeżeli chodzi o reflektory przednie, cena może być nawet kilkukrotnie wyższa.

REKLAMA

Naprawa lamp LED jest możliwa. To dobra informacja

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokie koszty oświetlenia LED do samochodów sprawiły, że mechanicy - a właściwie elektronicy z rynku moto - z miejsca zaczęli się zastanawiać czy kierowcom nie można w jakiś sposób pomóc. Tak, reflektory są często np. klejone, a diody lutowane do płytek zasilających. To jednak jeszcze nie oznacza, że specjalistyczny warsztat nie poradzi sobie z rozebraniem obudowy, ewentualnie jej rozcięciem, wymianą pojedynczego elementu świetlnego i ponownym montażem całości. Skutek? Dziś - w czasach, w którym światła diodowe zyskują ogromną popularność - w Polsce pojawiła się cała sieć specjalistycznych warsztatów, w których możliwa jest naprawa lamp LED.

Elektronik zajmujący się oświetleniem samochodowym będzie miał dla kierowcy dwie informacje. Zła jest taka, że sama robocizna wymaga specjalistycznej wiedzy i z pewnością nie jest tania. Równoważy ją jednak dobra wiadomość. W końcu części zamienne, a w tym chociażby same diody LED, często mają ceny wręcz symboliczne. W efekcie w przypadku wypalenia się małej ilości elementów świetlnych i stosunkowo prostej konstrukcji samego reflektora, cenę ingerencji mechanika można spokojnie zamknąć w kwocie oscylującej między 100 a 200 złotych. W ten sposób ciężko powiedzieć, aby naprawa lamp LED była nadmiernym wydatkiem.

Naprawa lamp LED - od razu zmień kolor światła!

Naprawa lamp LED to też sprzyjająca okazja m.in. do delikatnego stuningowania reflektorów. Przykład? Wyobraźcie sobie, że chcielibyście aby diodowe kierunkowskazy zastosowane w waszym samochodzie zaczęły błyskać na zasadzie fali - tak, jak pracują np. w modelach Audi czy Volkswagena lub po sprowadzeniu pojazdu ze Stanów Zjednoczonych chcecie zmienić ich kolor. Na waszą prośbę warsztat serwisujący LED-owe oświetlenie przeprojektuje program sterujący pracą reflektorów i sprawi, że możliwości lamp zostaną zwiększone.

O czym jeszcze powinien pamiętać kierowca? Przede wszystkim o wyborze specjalistycznego warsztatu. W końcu mechanik ingeruje w oświetlenie pojazdu. Błędy popełnione przez warsztat mogą sprawić, że lampy będą oślepiać innych użytkowników dróg podczas jazdy nocą, ewentualnie przestaną efektywnie oświetlać drogę. Aby znaleźć dobry warsztat zajmujący się naprawą lamp LED, najlepiej poszukać opinii o punktach funkcjonujących w okolicy miejsca zamieszkania kierowcy. Te z powodzeniem można znaleźć m.in. w sieci.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA