REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?, które według inżynierów Opla, zmniejszają ryzyko wypadków z udziałem dzikich zwierząt.

Matrycowe reflektory IntelliLux LED zmniejszają ryzyko kolizji z dzikimi zwierzętami?

Według statystyk w Niemczech co 2,5 minuty samochód zderza się z sarną, jeleniem lub dzikiem1. W okresie, kiedy szybciej robi się ciemno, wzrasta prawdopodobieństwo wypadku, szczególnie na terenach zalesionych. Podczas najdłuższych nocy w roku, tuż przed świętami Bożego Narodzenia, od zachodu słońca (16.16 CET) do świtu (8.25 CET) mija ponad 16 godzin; dzikie zwierzęta mogą wtedy poruszać się niezauważone. Są to także godziny największego natężenia ruchu drogowego, co oznacza, że drogi zwierząt i samochodów będą krzyżować się częściej. Wydłużenie pola widzenia i wcześniejsza identyfikacja zagrożeń dają kierowcy znaczną przewagę. Adaptacyjne reflektory z matrycami diodowymi w nowym Oplu Astra umożliwiają jazdę w trybie świateł drogowych, gdyż nie oślepiają innych uczestników ruchu drogowego. Dzięki temu oświetleniu możliwe jest dostrzeżenie przechodzących przez jezdnię zwierząt, zanim pojawiłyby się one w stożku światła emitowanym przez tradycyjne światła przednie. Inteligentna technologia wykrywa pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka oraz znajdujące się przed samochodem i przygasza oświetlenie. Reflektory są dostępne w nowej Astrze za 5 500 zł (sugerowana cena detaliczna z podatkiem VAT w Polsce).

REKLAMA

Zobacz też: Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

„Upowszechniamy technologię, sprawiając, że innowacyjne rozwiązania stają się łatwiej dostępne i trafiają do masowo produkowanych modeli. Doskonałym tego przykładem są nasze nowe matrycowe reflektory LED IntelliLux. Wprowadzając tę technologię oświetlenia do samochodów klasy kompaktowej, firma Opel jako pierwszy producent samochodów zaoferuje wysoce skuteczny i wydajny system oświetlenia w tym segmencie. Nasza technologia oświetlenia diodowego charakteryzuje się znakomitymi parametrami zwiększającymi bezpieczeństwo kierowcy i innych użytkowników dróg podczas jazdy nocą” — mówi Charlie Klein, wiceprezes ds. inżynierii w firmie Opel.

Zobacz też: Test Opel Karl 1.0 75 KM Cosmo: mieszczuch z aspiracjami

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?

Nowy system matrycowy składający się z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — włącza światła drogowe zaraz po opuszczeniu obszaru zabudowanego, a następnie automatycznie nieustannie dostosowuje długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. Na podstawie informacji z kamery Opel Eye, zamontowanej z przodu pojazdu, system IntelliLux rozpoznaje światła samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka lub znajdujących się przed pojazdem i automatycznie wyłącza poszczególne moduły diodowe, które mogłyby oślepiać innych kierowców. Według producenta takie rozwiązanie pozwala na istotne zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez Politechnikę w Darmstadt w ramach europejskiej inicjatywy LightSightSafety. Przy prędkości 80 km/h kierowcy korzystający z systemu opartego na matrycy diodowej dostrzegają obiekty znajdujące się na poboczu drogi z odległości o 30–40 metrów większej niż kierowcy w pojazdach wyposażonych w tradycyjne reflektory halogenowe lub ksenonowe. Dzięki temu zyskują dodatkowe 1,5 sekundy na zareagowanie, na przykład na przechodzące przez jezdnię zwierzęta. Z zalet oświetlenia IntelliLux LED® korzystają nie tylko kierowcy Astry. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu jadącego z przodu, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak, aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone.

Zobacz też: Test Opel Corsa 5d 1.4 90 KM

Dodatkowo, inteligentny system reflektorów diodowych IntelliLux LED® sama rozpozna, czy samochód znajduje się w obszarze zabudowanym, czy też poza nim. IntelliLux jest zatem pierwszym systemem oświetlenia matrycowego przeznaczonym do samochodów seryjnych, w którym funkcja ciągłej optymalizacji trybu działania nie wymaga połączenia z systemem nawigacji. Oprócz wielu automatycznych ustawień świateł mijania i świateł drogowych, IntelliLux LED® oferuje także tryb autostradowy, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy nocą. Specjalna funkcja oświetlenia powitalnego podnosi natomiast komfort wsiadania do Astry i wysiadania z niej w ciemnościach.

1 Źródło: Niemiecki Związek Łowiecki (djv).

Źródło: Materiały prasowe Opla

Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel
Jak działają matrycowe reflektory IntelliLux LED?
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA