REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Renault Laguna II: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana pompy paliwa nie będzie kosztowna jeśli zaopatrzymy się w jej używany egzemplarz.
Wymiana pompy paliwa nie będzie kosztowna jeśli zaopatrzymy się w jej używany egzemplarz.
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie pompy paliwa nie jest trudną czynnością jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować pompę paliwa w Renault Laguna I.

Uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić do unieruchomienia samochodu. W przypadku jej awarii czeka nas zakup nowej. Warto jednak przejrzeć wcześniej rynek części używanych. Pompy paliwa do Renault Laguny można kupić nawet za mniej niż 100 zł.

REKLAMA

Zanim zaczniemy demontaż pompy paliwa w Renault Lagunie II powinniśmy poszukać dobrze wentylowanego pomieszczenia, z dala od źródła ognia. Benzyna jak i jej opary są bardzo łatwopalne, co może doprowadzić do pożaru.

Do wykonania demontażu pompy paliwa w Renault Lagunie II będą nam potrzebne:

- mały śrubokręt

- duży śrubokręt

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- szmatki

- kawałek sznurka

- przyrząd do rozpinania szybkozłączek (można próbować za pomocą śrubokręta płaskiego)

Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I

REKLAMA

Unosimy klapę bagażnika i wyjmujemy półkę, następnie składamy tylne siedzenia i zdejmujemy całą wykładzinę z bagażnika. Pompa paliwa znajduje się pod gumowym wieczkiem, bezpośrednio za kołem zapasowym patrząc od tyłu pojazdu. Po zdjęciu pokrywy odłączamy kostkę elektryczną od pompy.

Kolejny krok to rozpięcie przewodów paliwowych. W Renault Laguna I występowały dwa typy zapięć przewodów. W pierwszym przypadku nie jest potrzebny do tego specjalny przyrząd. Wystarczy lekko rozruszać przewód i można zdjąć go z króćca. Jeśli mamy drugi typ zapięcia to potrzebujemy specjalnego narzędzia do tego typu złączek lub płaskiego śrubokręta. Korzystając ze śrubokręta należy robić to bardzo ostrożnie. Po odpięciu przewodów należy je zabezpieczyć przed wyciekiem paliwa. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatek.

Teraz przechodzimy do najtrudniejszego zadania. Musimy odkręcić nakrętkę mocującą pompę do baku. W większości przypadków nakrętka ta jest zapieczona. Ciekawym a zarazem skutecznym rozwiązaniem okazuje się kawałek sznurka i śrubokręt. Robimy dwie pętelki na końcach sznurka i okręcamy go dookoła nakrętki. Przekładamy śrubokręt przez pętelki i zaczynamy odkręcać nakrętkę.

Zobacz też: Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I

Kiedy uporamy się już z nakrętką, pozostaje nam wyjąć pompę razem z uszczelką. Podczas wykonywania tej czynności należy uważać, żeby nie uszkodzić pływaka odpowiedzialnego za wskazania stanu paliwa.

Nową pompę paliwa montujemy w odwrotnej kolejności. Zwracajmy szczególną uwagę na ułożenie uszczelki pompy. Po zamontowaniu nowej pompy przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy około 20 sekund, po czym uruchamiamy silnik. Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, nie powinno być problemu z jego rozruchem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA