Wymiana sprężarki klimatyzacji - Renault Laguna II
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku uszkodzenia sprężarki klimatyzacji w Renault Laguna II możemy wyeliminować usterkę na dwa sposoby. Pierwszy to oddanie uszkodzonego urządzenia do regeneracji. Drugim sposobem jest zakup sprężarki. Zakup nowej sprężarki do Laguny II jest kosztowny, dlatego optymalnym rozwiązaniem jest kupno sprężarki używanej.
REKLAMA
Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?
Zanim zaczniemy demontować kompresor klimatyzacji w Renault, należy opróżnić cały układ klimatyzacji z czynnika. Jeżeli pominiemy ten krok, musimy się liczyć z zielonymi zanieczyszczeniami pod maską.
Całą operację będziemy prowadzić bez podnoszenia auta. Wykonanie tej wymiany jest znacznie łatwiejsze, kiedy mamy dostęp od dołu auta. Jednak nie wszyscy mają kanał oraz możliwość skorzystania z podnośnika warsztatowego, dlatego wymianę przeprowadzimy od góry.
Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?
REKLAMA
Unosimy maskę Laguny II i zdejmujemy wszystkie możliwe plastikowe osłony. Jeśli zapewnimy sobie dostatecznie dużo miejsca to zakładamy klucz 16 na napinacz, obracamy nim i zsuwamy pasek z górnego koła pasowego. Odsuwamy pasek na bok, tak, żeby nie przeszkadzał podczas pracy ze sprężarką. Kolejny krok to odkręcenie gumowej końcówki od intercoolera wraz z nakrętką, która łączy obie rury do intercoolera. Znajdziemy ją po lewej stronie od akumulatora. Zyskamy przez to możliwość ruchu rury intercoolera.
Teraz odpinamy dwa przewodu od sprężarki – pierwszy znajduje się na dole, drugi umiejscowiony jest od strony zderzaka przy kole pasowym. Za pomocą klucza 10 odkręcamy dwie rurki klimatyzacji. Zalecamy dużą ostrożność. Jeśli usłyszymy jakiekolwiek syczenie to należy poczekać aż ucichnie. Po odkręceniu przewodów odginamy je delikatnie tak, żeby nie przeszkadzały podczas dalszej pracy.
Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang
Za pomocą klucza 13 odkręcamy trzy śruby mocujące sprężarkę. Jedną z nich pozostawiamy delikatnie wkręconą, żeby sprężarka nie opadła nagle do dołu. Jeżeli mamy wykręcone wszystkie śruby to przechodzimy do wyjęcia sprężarki. Może się wydawać to trudne. Jednak wystarczy powyginać wszystkie przewody, które nam przeszkadzają i sprężarka wyjdzie na pewno.
Nową sprężarkę montujemy w odwrotnej kolejności. Bardzo dokładnie dokręcamy wszystkie mocowania rur przy intercoolerze, żeby nie było żadnych nieszczelności. Po złożeniu wszystkich elementów udajemy się do zakładu nabijającego układ klimatyzacji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.