REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Krzysztof Bednarz
Wymienić progi w samochodzie możemy sami
Wymienić progi w samochodzie możemy sami

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, jeżeli w naszym samochodzie pojawia się rdza na progach? Dlaczego progi w samochodzie rdzewieją? Przyczyny zniszczeń oraz ceny i technologię wymiany progów omówimy w poniższym artykule.

Progi samochodu są narażone na rdzewienie z co najmniej kilku powodów. Najbardziej prozaicznymi mogą być wgniecenia spowodowane podnoszeniem samochodu. Progi są też obijane przez kamienie, jeżeli np. poruszamy się szutrowymi drogami. Od grudnia do marca są też nieustannie „omywane” przez chlorek sodu, którym drogowcy walczą ze śniegiem. Niepozorne ubytki lakieru mogą po zimie okazać się już ogniskami korozji, a w przypadku braku interwencji, po następnym sezonie może nas zaskoczyć dziura, która nagle pojawiła się pod drzwiami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

Jednak często najbardziej podstępnym problemem jest powolne korodowanie samochodu od wewnątrz. Powody mogą być różne. Być może samochód, który posiadamy jest powypadkowy, a podczas naprawy nie zakonserwowano dostatecznie powierzchni zamkniętych i łączeń. Czasem jednak sama konstrukcja samochodu sprawia, że próg jest jego tzw. „słabym punktem”. Woda z nadkoli dostaje się w okolice zgrzewów podłogi i progów oraz reaguje z tlenem i stalą, szerząc niewidoczne z zewnątrz zniszczenia. Kiedy odkrywamy, że nasz próg rdzewieje, może to być tak naprawdę tylko początek wydatków.

Jak wymienić progi w samochodzie?

Wymiana progów będzie wymagała od nas wiedzy w zakresie spawania migomatem, a wcześniej demontażu wielu elementów z samochodu. Niezbędne będzie wyjęcie foteli, wykładziny podłogowej, odkręcenia drzwi, błotnika przedniego. Następnie po zabezpieczeniu karoserii przystępujemy do wycięcia progu zewnętrznego. W miejscach, które są zgrzewane, używamy wiertarki. W zależności od konstrukcji samochodu, trudność tej operacji może znacznie się różnić. Na problemy z demontażem progów wskazują na przykład użytkownicy BMW. Kiedy zdejmiemy zewnętrzny próg, zobaczymy jaka skala zniszczeń ma miejsce wewnątrz.

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawić ogrzewanie szyby?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli korozja postępowała od zewnątrz i nie była mocno zaawansowana, może czekać nas jedynie czyszczenie wewnętrznego progu, a następnie konserwacja środkami antykorozyjnymi. Jeżeli jednak pod naszym progiem wilgoć poczyniła poważniejsze szkody, niezbędne będą także naprawy reparaturkami. Pamiętajmy jednak, że podłoga to element nośny samochodu stanowiący o naszym bezpieczeństwie podczas zderzenia. Jeżeli okaże się, że podłoga jest bardzo zniszczona, powinniśmy zastanowić się nad zaniechaniem napraw.

Zobacz też: Jak pozbyć się rdzy?

Pamiętaj o konserwacji progu

Zanim założymy nowy próg do samochodu, pomyślmy także o pomalowaniu jego wewnętrznej strony środkiem antykorozyjnym, co wydłuży jego życie. Wstępne pomalowanie przez producenta naszego zamiennika może okazać się niewystarczające. Wspawywanie nowych progów powinno odbywać się punktowo, aby zapobiec przykurczeniu blachy poprzez jej przegrzanie. Jeżeli wstępnie ułożymy już próg. Zagęszczamy ilość spawów. Spawy należy jeszcze oczyścić i wyrównać, a następnie zabezpieczyć przed rdzą. Dalsze czynności to lakierowanie i konserwacja profili zamkniętych przez otwory technologiczne. Nie jest więc to prosta operacja.

Wymiana progów to czasochłonna procedura. Stawki robocizny mechaników są w tym przypadku bardzo zróżnicowane. Za wymianę jednego progu możemy zapłacić od 300 do nawet 1000 zł. Cena usługi będzie zależeć także od wielkości zniszczeń pod progiem zewnętrznym. Rozmawiając z mechanikiem o cenie zapytajmy o technologię naprawy, którą stosuje.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA