REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana progów w samochodzie. Jak wymienić? Za ile?

Krzysztof Bednarz
Wymienić progi w samochodzie możemy sami
Wymienić progi w samochodzie możemy sami

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, jeżeli w naszym samochodzie pojawia się rdza na progach? Dlaczego progi w samochodzie rdzewieją? Przyczyny zniszczeń oraz ceny i technologię wymiany progów omówimy w poniższym artykule.

Progi samochodu są narażone na rdzewienie z co najmniej kilku powodów. Najbardziej prozaicznymi mogą być wgniecenia spowodowane podnoszeniem samochodu. Progi są też obijane przez kamienie, jeżeli np. poruszamy się szutrowymi drogami. Od grudnia do marca są też nieustannie „omywane” przez chlorek sodu, którym drogowcy walczą ze śniegiem. Niepozorne ubytki lakieru mogą po zimie okazać się już ogniskami korozji, a w przypadku braku interwencji, po następnym sezonie może nas zaskoczyć dziura, która nagle pojawiła się pod drzwiami.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Muscle Cary wczoraj i dziś

Jednak często najbardziej podstępnym problemem jest powolne korodowanie samochodu od wewnątrz. Powody mogą być różne. Być może samochód, który posiadamy jest powypadkowy, a podczas naprawy nie zakonserwowano dostatecznie powierzchni zamkniętych i łączeń. Czasem jednak sama konstrukcja samochodu sprawia, że próg jest jego tzw. „słabym punktem”. Woda z nadkoli dostaje się w okolice zgrzewów podłogi i progów oraz reaguje z tlenem i stalą, szerząc niewidoczne z zewnątrz zniszczenia. Kiedy odkrywamy, że nasz próg rdzewieje, może to być tak naprawdę tylko początek wydatków.

Jak wymienić progi w samochodzie?

Wymiana progów będzie wymagała od nas wiedzy w zakresie spawania migomatem, a wcześniej demontażu wielu elementów z samochodu. Niezbędne będzie wyjęcie foteli, wykładziny podłogowej, odkręcenia drzwi, błotnika przedniego. Następnie po zabezpieczeniu karoserii przystępujemy do wycięcia progu zewnętrznego. W miejscach, które są zgrzewane, używamy wiertarki. W zależności od konstrukcji samochodu, trudność tej operacji może znacznie się różnić. Na problemy z demontażem progów wskazują na przykład użytkownicy BMW. Kiedy zdejmiemy zewnętrzny próg, zobaczymy jaka skala zniszczeń ma miejsce wewnątrz.

REKLAMA

Zobacz też: Jak naprawić ogrzewanie szyby?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli korozja postępowała od zewnątrz i nie była mocno zaawansowana, może czekać nas jedynie czyszczenie wewnętrznego progu, a następnie konserwacja środkami antykorozyjnymi. Jeżeli jednak pod naszym progiem wilgoć poczyniła poważniejsze szkody, niezbędne będą także naprawy reparaturkami. Pamiętajmy jednak, że podłoga to element nośny samochodu stanowiący o naszym bezpieczeństwie podczas zderzenia. Jeżeli okaże się, że podłoga jest bardzo zniszczona, powinniśmy zastanowić się nad zaniechaniem napraw.

Zobacz też: Jak pozbyć się rdzy?

Pamiętaj o konserwacji progu

Zanim założymy nowy próg do samochodu, pomyślmy także o pomalowaniu jego wewnętrznej strony środkiem antykorozyjnym, co wydłuży jego życie. Wstępne pomalowanie przez producenta naszego zamiennika może okazać się niewystarczające. Wspawywanie nowych progów powinno odbywać się punktowo, aby zapobiec przykurczeniu blachy poprzez jej przegrzanie. Jeżeli wstępnie ułożymy już próg. Zagęszczamy ilość spawów. Spawy należy jeszcze oczyścić i wyrównać, a następnie zabezpieczyć przed rdzą. Dalsze czynności to lakierowanie i konserwacja profili zamkniętych przez otwory technologiczne. Nie jest więc to prosta operacja.

Wymiana progów to czasochłonna procedura. Stawki robocizny mechaników są w tym przypadku bardzo zróżnicowane. Za wymianę jednego progu możemy zapłacić od 300 do nawet 1000 zł. Cena usługi będzie zależeć także od wielkości zniszczeń pod progiem zewnętrznym. Rozmawiając z mechanikiem o cenie zapytajmy o technologię naprawy, którą stosuje.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA