REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszkodzenie szyby w trasie - co robić?

Subskrybuj nas na Youtube
Uszkodzenie szyby w trasie - co robić?
Uszkodzenie szyby w trasie - co robić?
NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić w przypadku, gdy podczas podróży dojdzie do uszkodzenia przedniej szyby w samochodzie? Są aplikacje, które m.in. ułatwią ocenę, czy defekt będzie się powiększał.

Które uszkodzenia szyby da się naprawić?

REKLAMA

„Przyczyny uszkodzeń mogą być zróżnicowane, tak samo jak ich skutki. Jednak niezależnie od tego, czy na szybie pojawił się niewielki ubytek czy spore pęknięcie – należy zatrzymać pojazd i wstępnie ocenić zakres awarii.” – zaznacza ekspert firmy NordGlass, i dodaje: „Przeważnie do naprawy kwalifikuje się większość usterek, których średnica nie przekracza średnicy monety 5 zł i znajdują się przynajmniej 10 cm od krawędzi szyby. Gdy jest ich więcej, powinny być także oddalone od siebie o minimum 10 cm. Jeśli mamy do czynienia z tak niewielkimi uszkodzeniami, jazdę można kontynuować, ale pamiętajmy o tym, by jak najszybciej udać się do specjalistycznego warsztatu który naprawi szybę.”

REKLAMA

Według Grzegorza Wrońskiego z firmy NordGlass nawet drobne defekty należy poddawać niezwłocznej naprawie.  „Niestety, większość pęknięć ma tendencję do rozszerzania się. Powoduje to dyskomfort w zakresie widoczności, podobnie jak w przypadku niektórych odprysków, umiejscowionych w polu widzenia kierowcy. Jeśli w porę defekty nie zostaną naprawione, prędzej czy później szybę trzeba będzie wymienić w całości. Dodatkowo należy pamiętać, że w razie kontroli policyjnej jazda z niesprawną szybą może skutkować nawet odebraniem dowodu rejestracyjnego.” – zwraca uwagę ekspert. Aby ułatwić kierowcom szybką oceną uszkodzeń, firma NordGlass stworzyła darmową aplikację na smartfony, pozwalającą określić przy pomocy aparatu zakres awarii i możliwość ewentualnej naprawy.

Zobacz też: Jak tanio usunąć rysy z nadwozia?

Szybę uszkodził kamień? Jest szansa na odszkodowanie

REKLAMA

Nie zawsze jednak można przeprowadzić naprawę. Co robić w sytuacji, gdy wypadek spowoduje bardzo poważne uszkodzenia, łącznie ze zbiciem całej szyby? „Nowoczesna szyba czołowa składa się z 3 warstw – dwóch tafli szkła przedzielonych folią PVB. Typowe naprawy przeprowadza się na zewnętrznej części szyby. Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia wszystkich warstw, wtedy nie tylko czeka nas konieczność wymiany całego elementu, ale także potrzeba przerwania podróży i przetransportowania samochodu do warsztatu NordGlass.” – zwraca uwagę Grzegorz Wroński z firmy NordGlass i wyjaśnia: „Nie warto w takiej sytuacji ryzykować jazdy z poważnie uszkodzoną szybą czołową, jest to bowiem element odpowiedzialny nie tylko za ochronę przed warunkami atmosferycznymi, ale także w wielkim stopniu za sztywność całej konstrukcji nadwozia pojazdu.”

Ekspert NordGlass zwraca również uwagę, że nie zawsze przyczyną uszkodzeń szyb są przypadkowo lecące spod kół kamienie. „Czasami możemy wskazać konkretnego sprawcę wypadku. Ma to miejsce na przykład w sytuacji, gdy z jadącego przed nami samochodu spadną elementy nieprawidłowo zabezpieczonego ładunku. W takiej sytuacji najlepiej jest spisać z winowajcą protokół powypadkowy, którego wzór, łatwy do znalezienia w Internecie, warto mieć zawsze w schowku samochodowym. Gdy nie jest to możliwe, spróbujmy przynajmniej zapisać numery rejestracyjne sprawcy. Będzie to miało duże znaczenie przy ubieganiu się o ewentualne odszkodowanie. Jeśli zajdzie taka potrzeba można oczywiście wezwać na miejsce zdarzenia policję, dzwoniąc pod europejski numer alarmowy 112 albo wciąż popularny 997. Pamiętajmy jednak, że numer 997 będzie obsługiwany tylko do czerwca 2015 roku.” – podpowiada ekspert z firmy NordGlass.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Naprawa samochodu na własną rękę, czy z ubezpieczenia?

Aplikacja ułatwi naprawę szyby

„Poważnie uszkodzona szyba, która uniemożliwia kontynuowanie podróży, powinna zostać jak najszybciej wymieniona. Kolejnym krokiem będzie więc wezwanie odpowiednio wyposażonej pomocy drogowej, która przetransportuje samochód do warsztatu. Dobrze jest więc mieć w portfelu wizytówkę z całodobowym kontaktem do takiej firmy.” – wskazuje ekspert NordGlass. Warto pamiętać, że dzięki wspomnianej mobilnej aplikacji można przy pomocy telefonu łatwo ustalić adres najbliższego wyspecjalizowanego serwisu NordGlass, w którym będzie można szybko i w korzystnej cenie wymienić lub naprawić szybę czołową.

Jeśli wiemy już, jak ocenić uszkodzenie szyby i jakie kroki podjąć w razie wypadku, warto zastanowić się nad skutkami finansowymi awarii. „Aby zminimalizować koszty ewentualnego serwisowania szyby, a także transportu przez pomoc drogową, można pomyśleć o wcześniejszym wykupieniu ubezpieczenia typu assistance. Wielu ubezpieczycieli umożliwia swoim klientom bezgotówkowe naprawy w profesjonalnych warsztatach.” – mówi ekspert firmy NordGlass. Zwraca też uwagę na to, że nawet w przypadku, gdy takiego ubezpieczenia nie posiadamy, nie warto szukać oszczędności. „Rzetelne wykonanie naprawy lub wymiany szyby wymaga odpowiedniej wiedzy, doświadczenia oraz dysponowania najwyższej jakości technologią. Pamiętajmy więc, że serwisowanie tak newralgicznych elementów konstrukcji samochodu poza wyspecjalizowanymi warsztatami wiąże się niestety z dość dużym ryzykiem.” – Grzegorz Wroński.

Źródło: Materiały prasowe NordGlass

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA