REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana przednich amortyzatorów Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
amortyzator, zawieszenie
amortyzator, zawieszenie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Amortyzatory wpływają na jakość i bezpieczeństwo jazdy każdego pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Renault Laguna II

Zanim zaczniemy wymianę amortyzatorów w Renault Laguna II, musimy dobrać odpowiednie... amortyzatory do naszego auta. Nie jest to wcale takie proste, jak się wydaje. Zalecamy wybrać amortyzatory sprawdzonych producentów. Unikajmy tanich zamienników, które nie wytrzymują trudów eksploatacji na polskich drogach. Przy zakupie warto podać sprzedawcy numer nadwozia, wtedy będziemy mieli pewność, że zostaną dobrane odpowiednie elementy dla naszej wersji modelu Laguna.

REKLAMA

Zobacz też: Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Całą operację najlepiej wykonać z pozycji tradycyjnego lewarka. Nie ma potrzeby najazdu na kanał warsztatowy. Pierwszy krok to zebranie odpowiednich narzędzi:

- klucz płaski: 13, 15, 16, 17, 21

- klucz imbusowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- klucz dynamometryczny (opcjonalnie)

- młotek

- duży śrubokręt

Zobacz też: Wymiana tylnych amortyzatorów: Renault Laguna II

REKLAMA

Prawdziwą zmorą w Lagunie II są pękające sprężyny. Należy zwrócić na to szczególną uwagę podczas wymiany. Pękniętą sprężynę należy natychmiast wymienić. Pamiętajmy, że sprężyny zawieszenia wymieniamy tylko i wyłącznie parami. Zalecamy zakup oryginalnych lub używanych. Zamienniki najczęściej mają inne parametry, przez co zawieszenie nie będzie prawidłowo pracować.

Pierwszy krok to demontaż łącznika stabilizatora. Przy tej czynności najczęściej pojawiają się pierwsze problemy. Polewamy łączenia śrubowe odrdzewiaczem, np. WD40 i czekamy kilka minut, ponownie polewamy połączenie i odkręcamy mocowanie za pomocą klucza 16 i imbusa 5. W przypadku wykręcenia śrub demontujemy również przewód hamulcowy.

Zobacz też: Jak odkręcić zapieczone bądź skorodowane śruby?

W przypadku niepowodzenia będzie nam potrzebny ściągacz do sworzni kulistych, może go kupić za około 20 – 30 złotych. Za pomocą ściągacza rozbieramy łącznik stabilizatora. Ostatnim rozwiązaniem jest odcięcie łącznika za pomocą szlifierki. Wystarczy dolne mocowanie, górne wyrzucimy ze starym amortyzatorem. Warto przeciąć łącznik na pół, co znacznie udostępni nam dostęp do mocowań.

Teraz podkładamy np. drewniany klocek pod wahacz tak, żeby całkowicie nie opadło dolne zawieszenie. Luzujemy śruby mocujące i powoli opuszczamy zawieszenie na kołek. Unosimy przednią maskę i demontujemy plastikowe osłony. Pod nią znajdują się trzy śruby, które musimy wykręcić, dwie na klucz 13 i jedna na 21. Odkręcając środkową śrubę należy jednocześnie przytrzymywać kolumnę, żeby nie wypadła.

Zobacz też: Kupić zamienniki czy części oryginalne?

REKLAMA

Po wyjęciu amortyzatora należy umocować go w imadle. Do demontażu sprężyn stosujemy tylko i wyłącznie ściągacz do sprężyn. Wszystkie domowe wynalazki mogą doprowadzić do poważnego wypadku. Ściągacze do sprężyn to koszt około 30 złotych. Po ściśnięciu sprężyn odkręcamy nakrętkę amortyzatora kluczem 17. Zdejmujemy również gumową osłonę, którą przełożymy do nowego amortyzatora.

Wkładamy nowy amortyzator i wkręcamy śrubę 17. Powoli odpuszczamy sprężynę i zdejmujemy ściągacz. Montujemy całą kolumnę w nadwoziu i przykręcamy górne mocowania. Przykręcamy wszystkie śruby w odwrotnej kolejności i przechodzimy do wymiany po drugiej stronie auta, gdzie postępujemy w taki sam sposób.

Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA