REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana przednich amortyzatorów Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
amortyzator, zawieszenie
amortyzator, zawieszenie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Amortyzatory wpływają na jakość i bezpieczeństwo jazdy każdego pojazdu. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić przednie amortyzatory w Renault Laguna II

Zanim zaczniemy wymianę amortyzatorów w Renault Laguna II, musimy dobrać odpowiednie... amortyzatory do naszego auta. Nie jest to wcale takie proste, jak się wydaje. Zalecamy wybrać amortyzatory sprawdzonych producentów. Unikajmy tanich zamienników, które nie wytrzymują trudów eksploatacji na polskich drogach. Przy zakupie warto podać sprzedawcy numer nadwozia, wtedy będziemy mieli pewność, że zostaną dobrane odpowiednie elementy dla naszej wersji modelu Laguna.

REKLAMA

Zobacz też: Odpowietrzanie układu wspomagania. Poradnik

Całą operację najlepiej wykonać z pozycji tradycyjnego lewarka. Nie ma potrzeby najazdu na kanał warsztatowy. Pierwszy krok to zebranie odpowiednich narzędzi:

- klucz płaski: 13, 15, 16, 17, 21

- klucz imbusowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- klucz dynamometryczny (opcjonalnie)

- młotek

- duży śrubokręt

Zobacz też: Wymiana tylnych amortyzatorów: Renault Laguna II

REKLAMA

Prawdziwą zmorą w Lagunie II są pękające sprężyny. Należy zwrócić na to szczególną uwagę podczas wymiany. Pękniętą sprężynę należy natychmiast wymienić. Pamiętajmy, że sprężyny zawieszenia wymieniamy tylko i wyłącznie parami. Zalecamy zakup oryginalnych lub używanych. Zamienniki najczęściej mają inne parametry, przez co zawieszenie nie będzie prawidłowo pracować.

Pierwszy krok to demontaż łącznika stabilizatora. Przy tej czynności najczęściej pojawiają się pierwsze problemy. Polewamy łączenia śrubowe odrdzewiaczem, np. WD40 i czekamy kilka minut, ponownie polewamy połączenie i odkręcamy mocowanie za pomocą klucza 16 i imbusa 5. W przypadku wykręcenia śrub demontujemy również przewód hamulcowy.

Zobacz też: Jak odkręcić zapieczone bądź skorodowane śruby?

W przypadku niepowodzenia będzie nam potrzebny ściągacz do sworzni kulistych, może go kupić za około 20 – 30 złotych. Za pomocą ściągacza rozbieramy łącznik stabilizatora. Ostatnim rozwiązaniem jest odcięcie łącznika za pomocą szlifierki. Wystarczy dolne mocowanie, górne wyrzucimy ze starym amortyzatorem. Warto przeciąć łącznik na pół, co znacznie udostępni nam dostęp do mocowań.

Teraz podkładamy np. drewniany klocek pod wahacz tak, żeby całkowicie nie opadło dolne zawieszenie. Luzujemy śruby mocujące i powoli opuszczamy zawieszenie na kołek. Unosimy przednią maskę i demontujemy plastikowe osłony. Pod nią znajdują się trzy śruby, które musimy wykręcić, dwie na klucz 13 i jedna na 21. Odkręcając środkową śrubę należy jednocześnie przytrzymywać kolumnę, żeby nie wypadła.

Zobacz też: Kupić zamienniki czy części oryginalne?

REKLAMA

Po wyjęciu amortyzatora należy umocować go w imadle. Do demontażu sprężyn stosujemy tylko i wyłącznie ściągacz do sprężyn. Wszystkie domowe wynalazki mogą doprowadzić do poważnego wypadku. Ściągacze do sprężyn to koszt około 30 złotych. Po ściśnięciu sprężyn odkręcamy nakrętkę amortyzatora kluczem 17. Zdejmujemy również gumową osłonę, którą przełożymy do nowego amortyzatora.

Wkładamy nowy amortyzator i wkręcamy śrubę 17. Powoli odpuszczamy sprężynę i zdejmujemy ściągacz. Montujemy całą kolumnę w nadwoziu i przykręcamy górne mocowania. Przykręcamy wszystkie śruby w odwrotnej kolejności i przechodzimy do wymiany po drugiej stronie auta, gdzie postępujemy w taki sam sposób.

Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA