REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana tylnych amortyzatorów: Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zużyte amortyzatory, bez względu na to, czy zamontowane są na osi tylnej czy przedniej mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Poniżej radzimy, jak samodzielnie wymienić tylne amortyzatory w Renault Laguna II.

Wymiana tylnych amortyzatorów jest znacznie łatwiejsza niż w przypadku osi przedniej. Zalecenia odnośnie zakupu nowych amortyzatorów pozostają takie same jak w przypadku przednich.

REKLAMA

Do wykonania tej czynności potrzebujemy:

- dużego młotka ok. 5kg

- klucz 18

- WD40

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- ściągacz

Zobacz też: Wymiana przednich amortyzatorów Renault Laguna II

REKLAMA

Pierwszy krok to uniesienie tylnej części samochodu. Robimy to za pomocą lewarka. Podkładamy drewniany klocek i opuszczamy delikatnie samochód tak, żeby się na nim oparł. Odkręcamy śruby mocujące koło i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy dwie śruby 18, w przypadku problemów warto polać je WD40.

Wyjmujemy śruby i wybijamy dolną część amortyzatora aż wyjdzie razem z tuleją. Jeżeli mamy problem z wyjęciem amortyzatora to należy ściągnąć plastikową osłonę pod tylną belką. Mając do dyspozycji ściągacz nie należy zdejmować osłony, amortyzator wyjdzie bez problemu. Warto polać WD40 wszystkie otwory dookoła tulei, co znacząco ułatwi wyjęcie amortyzatora.

Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I

Czyścimy dokładnie wszystkie mocowania i przystępujemy do montażu nowego amortyzatora. Podczas dokręcania amortyzatora należy zwrócić uwagę na to, żeby zawieszenie było w normalnym położeniu tak jak podczas jazdy. W tym celu podkładamy odpowiedni klocek pod belkę i luzujemy lewarek do momentu aż będziemy mogli wyjąć go całkowicie. Śruby dokręcamy momentem 105Nm. W przypadku braku klucza dynamometrycznego robimy to na wyczucie (śruba musi być dokręcona dosyć mocno).

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób.

Zobacz też: Porady dotyczące napędu na Moto.wieszjak.pl

Wymianę tylnych amortyzatorów można przeprowadzić bez konieczności ściskania sprężyn. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA