REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana tylnych amortyzatorów: Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zużyte amortyzatory, bez względu na to, czy zamontowane są na osi tylnej czy przedniej mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Poniżej radzimy, jak samodzielnie wymienić tylne amortyzatory w Renault Laguna II.

Wymiana tylnych amortyzatorów jest znacznie łatwiejsza niż w przypadku osi przedniej. Zalecenia odnośnie zakupu nowych amortyzatorów pozostają takie same jak w przypadku przednich.

REKLAMA

Do wykonania tej czynności potrzebujemy:

- dużego młotka ok. 5kg

- klucz 18

- WD40

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- ściągacz

Zobacz też: Wymiana przednich amortyzatorów Renault Laguna II

REKLAMA

Pierwszy krok to uniesienie tylnej części samochodu. Robimy to za pomocą lewarka. Podkładamy drewniany klocek i opuszczamy delikatnie samochód tak, żeby się na nim oparł. Odkręcamy śruby mocujące koło i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy dwie śruby 18, w przypadku problemów warto polać je WD40.

Wyjmujemy śruby i wybijamy dolną część amortyzatora aż wyjdzie razem z tuleją. Jeżeli mamy problem z wyjęciem amortyzatora to należy ściągnąć plastikową osłonę pod tylną belką. Mając do dyspozycji ściągacz nie należy zdejmować osłony, amortyzator wyjdzie bez problemu. Warto polać WD40 wszystkie otwory dookoła tulei, co znacząco ułatwi wyjęcie amortyzatora.

Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I

Czyścimy dokładnie wszystkie mocowania i przystępujemy do montażu nowego amortyzatora. Podczas dokręcania amortyzatora należy zwrócić uwagę na to, żeby zawieszenie było w normalnym położeniu tak jak podczas jazdy. W tym celu podkładamy odpowiedni klocek pod belkę i luzujemy lewarek do momentu aż będziemy mogli wyjąć go całkowicie. Śruby dokręcamy momentem 105Nm. W przypadku braku klucza dynamometrycznego robimy to na wyczucie (śruba musi być dokręcona dosyć mocno).

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób.

Zobacz też: Porady dotyczące napędu na Moto.wieszjak.pl

Wymianę tylnych amortyzatorów można przeprowadzić bez konieczności ściskania sprężyn. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA