Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna II
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok przy okazji wymiany filtra paliwa w Renault Laguna II to zdjęcie lewej osłony silnika.Następnie odkręcamy korek od wspomagania i odpinamy jedną spinkę mocującą. Po zdjęciu osłony z powrotem zakręcamy korek od wspomagania.
REKLAMA
Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna II diesel
REKLAMA
Na lewym przewodzie do filtra paliwa znajduje się odpowietrznik. Należy go całkowicie odkręcić. Zanim to zrobimy warto podłożyć pod niego szmatę, żeby zebrać wypływającą ropę. Odpinamy górny przewód na filtrze paliwa a następnie pozostałe przewody. Podczas wykonywania tej czynności należy zbierać szmatką wypływającą ropę. Na końcu wypinamy kostkę elektryczną.
Kolejny krok to wyjęcie całego filtra paliwa z samochodu. Chwytamy go i wyciągamy zdecydowanym ruchem do góry. Cały filtr wkładamy do pustego opakowania i odkręcamy korek spustowy na dole obudowy. Odkręcamy główną śrubę typu Torx i zdejmujemy górną pokrywę filtra. Teraz możemy wyjąć wkład i obejrzeć jak był zanieczyszczony. Czyścimy dokładnie wnętrze obudowy i zakręcamy dolny korek spustowy.
Zobacz też: Jak uniknąć napraw skrzyń biegów?
Pamiętajmy o wymianie dwóch uszczelek (małej i dużej) powinny być dostarczone razem z filtrem paliwa. Wkładamy nowy filtr do obudowy filtra i zalewamy go świeżym olejem napędowym. Nie zalecamy korzystać ze zlanego wcześniej. Obudowę uzupełniamy za pomocą strzykawki. Robimy to bardzo ostrożnie, żeby nie rozlewać ropy.
Pozostaje nam złożyć całą obudowę. Zakładamy górną obudowę filtra wraz z nowymi uszczelkami i skręcamy ją za pomocą śruby Torx (nie za mocno). Instalujemy filtr na swoje miejsce i podłączamy wszystkie przewody paliwowe. Pamiętajmy o zakręceniu odpowietrznika. Podłączamy kostkę elektryczną i przechodzimy do odpowietrzenia układu paliwowego.
Zobacz też: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!
Układ odpowietrzamy za pomocą specjalnej gruszki, która znajduje się na przewodzie dopływu paliwa. Ściskamy ją kilka razy i popuszczamy delikatnie odpowietrznik. Będzie słychać charakterystyczny dźwięk i pryskające paliwo. Zakręcamy odpowietrznik i ponownie pompujemy gruszką, po czym odkręcamy odpowietrznik. Operację tą powtarzamy do momentu aż pozbędziemy się całkowicie powietrza w układzie. Podczas wykonywania tej czynności zalecamy zaopatrzyć się w mały pojemniczek i szmatki do zbierania ropy. Na końcu montujemy obudowy silnika i zabezpieczamy spinką.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.