REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna II diesel

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
sprawdzenie stanu oleju, bagnet Fot. Fotolia
sprawdzenie stanu oleju, bagnet Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju, nie tylko w Renault Lagunie II należy wykonać co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów. Zalecamy stosować olej tego samego producenta jaki był wcześniej zalany.

Operację wymiany oleju w Renault Laguna II zalecamy wykonać z pozycji kanału warsztatowego. Będziemy wówczas mieli wygodny dostęp do miski olejowej. Oczywiście można skorzystać również z podnośnika warsztatowego, ale w kanale będzie łatwiej.

REKLAMA

Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?

Na początku demontujemy dolną osłonę silnika i przechodzimy do zlania oleju.

REKLAMA

Następnie podnosimy przednią maskę i odkręcamy korek wlewu oleju. Teraz podkładamy pusty pojemnik – 5l pod korek spustowy i odkręcamy go. Do wykonania tej czynności będzie nam potrzebny specjalny klucz kwadratowy. W przypadku braku takiego narzędzia będziemy musieli skorzystać z tradycyjnej klamki okiennej, która idealnie pasuje na korek spustowy. Popuszczamy go i czekamy aż spłynie cały olej – ok. 15 minut.

Następnie zakładamy nową (w przypadku braku nowej, starą) podkładkę miedzianą na korek spustowy i wkręcamy go. Pamiętajmy, że nowa podkładka miedziana znacznie lepiej uszczelni połączenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak usunąć ślady po gradobiciu?

Przechodzimy do wymiany filtra, znajduje się on w przedniej części silnika. Można spróbować odkręcić ręcznie. Jeśli ta próba się nie powiedzie to należy skorzystać ze specjalnego klucza do filtrów. Wyjmujemy stary filtr i odkładamy go do pustego pojemnika. Zanim zamontujemy nowy filtr należy posmarować uszczelkę świeżym olejem.

Po wykręceniu filtra pora zalać silnik nowym olejem. Za pomocą lejka wlewamy 4l oleju i czekamy aż spłynie. Zakręcamy korek i uruchamiamy silnik. Czekamy około 20 sekund i wyłączamy go. Sprawdzamy poziom oleju na bagnecie i dolewamy brakującą ilość. Ponownie uruchamiamy silnik i czekamy kilkanaście sekund po czym ponownie sprawdzamy poziom oleju.

Zobacz też: Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna II

Jeżeli jest odpowiedni to udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż silnik odpowiednio się nagrzeje. Po powrocie sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków. W przypadku braku zastrzeżeń, zakładamy dolną osłonę silnika.

Wszystkie odpady jakie zebraliśmy podczas przeprowadzenia tych wymian należy oddać do punktu utylizacji. Olej napędowy i olej silnikowy nie powinien być wylewany w dowolne miejsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA