REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna II diesel

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
sprawdzenie stanu oleju, bagnet Fot. Fotolia
sprawdzenie stanu oleju, bagnet Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymianę oleju silnikowego wraz z filtrem oleju, nie tylko w Renault Lagunie II należy wykonać co roku o tej samej porze lub co 15 000 kilometrów. Zalecamy stosować olej tego samego producenta jaki był wcześniej zalany.

Operację wymiany oleju w Renault Laguna II zalecamy wykonać z pozycji kanału warsztatowego. Będziemy wówczas mieli wygodny dostęp do miski olejowej. Oczywiście można skorzystać również z podnośnika warsztatowego, ale w kanale będzie łatwiej.

REKLAMA

Zobacz też: Pęknięty zderzak - naprawić, czy wymienić element?

Na początku demontujemy dolną osłonę silnika i przechodzimy do zlania oleju.

REKLAMA

Następnie podnosimy przednią maskę i odkręcamy korek wlewu oleju. Teraz podkładamy pusty pojemnik – 5l pod korek spustowy i odkręcamy go. Do wykonania tej czynności będzie nam potrzebny specjalny klucz kwadratowy. W przypadku braku takiego narzędzia będziemy musieli skorzystać z tradycyjnej klamki okiennej, która idealnie pasuje na korek spustowy. Popuszczamy go i czekamy aż spłynie cały olej – ok. 15 minut.

Następnie zakładamy nową (w przypadku braku nowej, starą) podkładkę miedzianą na korek spustowy i wkręcamy go. Pamiętajmy, że nowa podkładka miedziana znacznie lepiej uszczelni połączenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak usunąć ślady po gradobiciu?

Przechodzimy do wymiany filtra, znajduje się on w przedniej części silnika. Można spróbować odkręcić ręcznie. Jeśli ta próba się nie powiedzie to należy skorzystać ze specjalnego klucza do filtrów. Wyjmujemy stary filtr i odkładamy go do pustego pojemnika. Zanim zamontujemy nowy filtr należy posmarować uszczelkę świeżym olejem.

Po wykręceniu filtra pora zalać silnik nowym olejem. Za pomocą lejka wlewamy 4l oleju i czekamy aż spłynie. Zakręcamy korek i uruchamiamy silnik. Czekamy około 20 sekund i wyłączamy go. Sprawdzamy poziom oleju na bagnecie i dolewamy brakującą ilość. Ponownie uruchamiamy silnik i czekamy kilkanaście sekund po czym ponownie sprawdzamy poziom oleju.

Zobacz też: Wymiana filtra paliwa - Renault Laguna II

Jeżeli jest odpowiedni to udajemy się na jazdę próbną. Kontynuujemy ją do momentu aż silnik odpowiednio się nagrzeje. Po powrocie sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków. W przypadku braku zastrzeżeń, zakładamy dolną osłonę silnika.

Wszystkie odpady jakie zebraliśmy podczas przeprowadzenia tych wymian należy oddać do punktu utylizacji. Olej napędowy i olej silnikowy nie powinien być wylewany w dowolne miejsce.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA