REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
BMW seria 3 E46 demontaż pompy paliwa
BMW seria 3 E46 demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie pompy paliwa w BMW E46 nie jest trudną czynnością jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować pompę paliwa w BMW serii 3 E46.

Wykonując demontaż pompy wyjmiemy od razu czujnik poziomu paliwa. Znajduje się on w każdej z dwóch przegród zbiornika paliwa. Stojąc przodem do kierunku jazdy ustalamy położenie wszystkich elementów, które mamy zamiar zdemontować. Zbiornik składa się z lewej i prawej komory. W każdej z nich znajduje się czujnik. Natomiast pompa paliwa umiejscowiona jest po prawej stronie. Chcąc ją wyjąć najpierw musimy wyjąć czujnik.

REKLAMA

Zanim zaczniemy pracę musimy opróżnić bak. Nie robimy tego do końca aż stanie samochód. Zostawiamy minimalną ilość. Pracę przeprowadzamy w pomieszczeniu zapewniającym dobrą wentylację. Nie można wykonywać takich czynności w miejscach gdzie jest źródło ognia. W takiej sytuacji może dojść do niekontrolowanego wybuchu. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to odpięcie ujemnej klemy akumulatora. Znajduje się on w bagażniku lub pod przednią maską, wszystko zależy od wersji.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

REKLAMA

Teraz musimy wymontować tylne siedzenie. W tym celu łapiemy oburącz za siedzisko i wyjmujemy je z zawiasów. Odchylamy je spod oparcie i przekładamy pasy bezpieczeństwa. W tym momencie możemy wyjąć siedzisko z samochodu. W przypadku oparcia pociągamy je do przodu i wysuwamy z mocowań. Teraz wyjmujemy gumowe zaślepki z lewej i prawej strony. Znajdują się one w miejscu gdzie było siedzenie.

Zaczynamy od prawej komory gdzie jest pompa paliwa. Odkręcamy i wyjmujemy widoczną pokrywę. Będziemy tam widzieć złącze, które należy wypiąć. W tym celu ściskamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy złącze. Zdejmujemy opaski zaciskowe z przewodów paliwa i odłączamy je od czujnika poziomu paliwa. Warto mieć przy sobie czystą szmatę. Cały układ jest pod ciśnieniem i istnieje duże prawdopodobieństwo niekontrolowanego wycieku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz odkręcamy nakrętkę, pod którą znajduje się czujnik paliwa. Jest ona duża, więc łatwo ją zauważyć. W serwisach stosuje się do tego specjalny przyrząd, my posłużymy się zwyczajnym śrubokrętem. Podnosimy czujnik poziomu paliwa i odchylamy go w boku. Dzięki temu można go wyjąć, na końcu wycieramy paliwo, które wyciekło. Po zdemontowaniu czujnika możemy wyjąć pompę paliwa.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana płynu hamulcowego

W przypadku lewego czujnika sposób postępowania jest identyczny. Na końcu musimy tylko wyjąć zabezpieczenie i odpiąć przewód wyrównawczy zbiornika. Jeżeli wycieka paliwo to podkładamy szmatkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA