REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E46: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Sprawdzanie ciśnienia sprężania w BMW serii 3. fot. Newspress
Sprawdzanie ciśnienia sprężania w BMW serii 3. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wzrokowe oględziny silnika nie przedstawią nam jego autentycznego stanu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w BMW serii 3 E46.

Wykonując taką kontrolę możemy z pewną dozą pewności, w jakim stanie są tłoki i zawory. Od wyniku takiej kontroli zależy jakie działania podejmiemy w sprawie naszego silnika (jeśli będzie taka potrzeba). Jeżeli wszystko będzie dobrze nie podejmujemy żadnych kroków. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebny ciśnieniomierz. W przypadku silnika wysokoprężnego, jego zakres musi być znacznie większy niż do benzynowego.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwao

REKLAMA

Nasza uwaga powinna być skupiona na odczycie różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.15 MPa. Maksymalne wartości osiągane przez poszczególne cylindry nie są tak bardzo istotne. W przypadku przekroczenia tej różnicy w jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

W silnikach benzynowych wartość ta powinna wynosić minimum 1 MPa, w modelach z wysokoprężnym silnikiem jest dwukrotnie wyższa, czyli 2 MPa. Przed wykonaniem tego zadania upewnijmy się, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy, wysokoprężny musi być zimny.

Zaczynamy wykonywać pomiar. Kiedy mamy odpowiednio nagrzany silnik (normalna praca), gasimy go i wyłączamy zapłon. Demontujemy obudowę filtru powietrza w celu zapewnienia sobie dobrego dostępu do skrzynki z elementami elektronicznymi. Odkręcamy śruby i zdejmujemy z niej pokrywę. Wyjmujemy główny przekaźnik systemu sterowania zapłonem i wtryskiem benzyny DME. Wszystko po to, żeby nie było wtryskiwane paliwo podczas testu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

Demontujemy świece zapłonowe. Demontujemy cewki zapłonowe i odkręcamy je za pomocą specjalnego klucza. Ustawiamy skrzynię biegów na luz, zaciągamy hamulec ręczny i obracamy kilka razy rozrusznikiem w celu usunięcia zanieczyszczeń. Wciskamy lub wkręcamy ciśnieniomierz, druga osoba wciska pedał gazu i kręci rozrusznikiem do momentu aż przyrząd nie będzie wskazywał wzrostu ciśnienia. W taki sposób postępujemy z każdym cylindrem.

W silniku Diesla postępujemy podobnie z tą różnicą, że wykręcamy świece żarowe i podczas całego pomiaru silnik musi być bezwzględnie zimny.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA