REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Regulacja hamulca ręcznego nie jest kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Volkswagenie Polo III.

Na samym początku warto zaznaczyć, że hamulce kół tylnych regulują się samoczynnie. Nie ma konieczności regularnej kontroli i regulacji hamulca ręcznego. Obowiązek istnieje po wymontowaniu i zamontowaniu niektórych elementów. Wymiana linek hamulca ręcznego, tylnych klocków hamulcowych, tylnych tarcz, szczęk hamulcowych, demontaż zacisku lub tarczy hamulca ręcznego – to właśnie po wykonaniu tych czynności należy dokonać regulacji hamulca ręcznego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Najpierw spuszczamy samochód z hamulca ręcznego. Następnie zdejmujemy osłonę z dźwigni hamulca ręcznego i wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W tym momencie należy podnieść tył samochodu. Wykonujemy to za pomocą tradycyjnego lewarka. Podkładamy „kobyłki” i przystępujemy do regulacji. Zaczynamy od aut wyposażonych w tylne hamulce bębnowe.

Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego na czwarty ząbek. Następnie luzujemy nakrętki kontrujące jednocześnie przytrzymując nakrętki regulacyjne. Teraz dokręcamy jednocześnie nakrętki regulacyjne do momentu aż obydwa koła będzie trudno obrócić. Sprawdzamy czy po spuszczeniu hamulca ręcznego koła będą mogły się swobodnie obracać. Jeżeli będzie wyczuwalny opór to należy poluzować nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy nakrętki regulacyjne, nakrętkami kontrującymi. Nakrętki regulacyjne przytrzymujemy za pomocą klucza płaskiego.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do aut wyposażonych w hamulce tarczowe. Na początku wkręcamy nakrętki regulacyjne znajdujące się przy dźwigni hamulca ręcznego. Wkręcamy je tak daleko, aż dźwignia uruchomi hamulec ręczny przy zaciskach hamulców i odsuną się one od ogranicznika. Teraz obracamy nakrętki regulacyjne w taki sposób, żeby przy spuszczonej dźwigni hamulca ręcznego, luz między dźwignią a ogranicznikiem za nacisku hamulca miał taką sama wartość po każdej ze stron.

Luz ten nie powinien wynosić więcej jak 1.5mm. Następnie zaciągamy 5 razy hamulec ręczny i spuszczamy. Sprawdzamy czy tylne koła obracają się bez problemu. Jeżeli jest wyczuwalny opór to należy poluzować trochę nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy je za pomocą nakrętki kontrującej, przytrzymując jednocześnie nakrętki regulacyjne za pomocą klucza płaskiego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA