REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Robert Kuśpiel
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.
Regulacja hamulca ręcznego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Regulacja hamulca ręcznego nie jest kłopotliwa. W poradniku tym pokażemy jak samemu wyregulować hamulec ręczny w Volkswagenie Polo III.

Na samym początku warto zaznaczyć, że hamulce kół tylnych regulują się samoczynnie. Nie ma konieczności regularnej kontroli i regulacji hamulca ręcznego. Obowiązek istnieje po wymontowaniu i zamontowaniu niektórych elementów. Wymiana linek hamulca ręcznego, tylnych klocków hamulcowych, tylnych tarcz, szczęk hamulcowych, demontaż zacisku lub tarczy hamulca ręcznego – to właśnie po wykonaniu tych czynności należy dokonać regulacji hamulca ręcznego.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

REKLAMA

Najpierw spuszczamy samochód z hamulca ręcznego. Następnie zdejmujemy osłonę z dźwigni hamulca ręcznego i wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. W tym momencie należy podnieść tył samochodu. Wykonujemy to za pomocą tradycyjnego lewarka. Podkładamy „kobyłki” i przystępujemy do regulacji. Zaczynamy od aut wyposażonych w tylne hamulce bębnowe.

Zaciągamy dźwignię hamulca ręcznego na czwarty ząbek. Następnie luzujemy nakrętki kontrujące jednocześnie przytrzymując nakrętki regulacyjne. Teraz dokręcamy jednocześnie nakrętki regulacyjne do momentu aż obydwa koła będzie trudno obrócić. Sprawdzamy czy po spuszczeniu hamulca ręcznego koła będą mogły się swobodnie obracać. Jeżeli będzie wyczuwalny opór to należy poluzować nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy nakrętki regulacyjne, nakrętkami kontrującymi. Nakrętki regulacyjne przytrzymujemy za pomocą klucza płaskiego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do aut wyposażonych w hamulce tarczowe. Na początku wkręcamy nakrętki regulacyjne znajdujące się przy dźwigni hamulca ręcznego. Wkręcamy je tak daleko, aż dźwignia uruchomi hamulec ręczny przy zaciskach hamulców i odsuną się one od ogranicznika. Teraz obracamy nakrętki regulacyjne w taki sposób, żeby przy spuszczonej dźwigni hamulca ręcznego, luz między dźwignią a ogranicznikiem za nacisku hamulca miał taką sama wartość po każdej ze stron.

Luz ten nie powinien wynosić więcej jak 1.5mm. Następnie zaciągamy 5 razy hamulec ręczny i spuszczamy. Sprawdzamy czy tylne koła obracają się bez problemu. Jeżeli jest wyczuwalny opór to należy poluzować trochę nakrętki regulacyjne. Na końcu zabezpieczamy je za pomocą nakrętki kontrującej, przytrzymując jednocześnie nakrętki regulacyjne za pomocą klucza płaskiego.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana żarówek

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA