REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana łożyska koła tylnego w Volkswagenie Polo III.
Wymiana łożyska koła tylnego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone łożysko można zdiagnozować bez najmniejszego problemu. W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łożysko koła tylnego w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to demontaż tylnego bębna. Luzujemy śruby kół i podnosimy auto za pomocą lewarka. Podstawiamy „kobyłki”, odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło. Teraz należy cofnąć szczęki hamulca. W tym celu musimy docisnąć do końca w górę klin samoczynnej regulacji hamulca za pomocą śrubokręta, który wkładamy w gwintowany otwór bębna hamulcowego.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Teraz musimy wybić pokrywkę piasty. Najlepszym sposobem jest podważenie jej za pomocą płaskiego śrubokręta. Zazwyczaj dekielek zostaje uszkodzony i nie kwalifikuje się do ponownego montażu. Należy bezwzględnie zamontować nowy, unikniemy w ten sposób przedostania się wilgoci i zanieczyszczeń do łożyska koła. Prostujemy zawleczkę i wyjmujemy ją. Zdejmujemy zabezpieczenie koronowe, odkręcamy nakrętkę i zdejmujemy podkładkę.

Kolejny krok to wyjęcie zewnętrznego łożyska koła. Istnieje ryzyko, że może wypaść dlatego zalecamy podłożyć czystą szmatkę. Teraz zdejmujemy bęben hamulcowy. Jeśli będą problemy to należy opukać go delikatnie młotkiem. Wyjmujemy pierścień uszczelniający i wewnętrzne łożysko koła jeśli nie wyjęliśmy go razem z bębnem.

REKLAMA

Wybijamy zewnętrzne pierścienie łożyska za pomocą miedzianego trzpienia. Pamiętajmy, żeby przykładać go w różne miejsca. W innym przypadku ustawi się ukośnie. Teraz czyścimy czop, piastę koła i bęben hamulca za pomocą szmatki namoczonej w spirytusie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Przechodzimy do montażu. Na początku wbijamy pierścienie łożyska do oporu. W tym celu będziemy potrzebować rurki o odpowiedniej średnicy. Napełniamy łożysko stożkowe smarem i montujemy łożysko wewnętrzne. Nakładamy smar do łożysk między krawędzie pierścienia uszczelniającego. Wbijamy go za pomocą rury o odpowiedniej średnicy. Montujemy bęben hamulcowy razem z łożyskiem zewnętrznym.

Ostatnim krokiem jest wyregulowanie luzu łożyska koła. Luzujemy ponownie nakrętkę sześciokątną, a potem znowu dokręcamy. Luz jest odpowiedni jeśli podkładka dociskowa ma możliwość przesuwania się pod naciskiem śrubokręta lub palca. Podczas przykręcania nakrętki należy obracać koło tak, żeby łożyska się nie zacisnęły. Wsadzamy zabezpieczenie koronowe w taki sposób, żeby dało się wsunąć zawleczkę.

Wkładamy ją i zaginamy jej końce. Nakładamy smar pod pokrywkę piasty i wbijamy na swoje miejsce. Zakładamy koła i dokręcamy śruby mocujące.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA