REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana klocków i tarcz hamulcowych przednich – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Hamulce muszą być sprawne, inaczej nie ma mowy o podróżowaniu.
Hamulce muszą być sprawne, inaczej nie ma mowy o podróżowaniu.

REKLAMA

REKLAMA


Dobre hamulce to podstawa bezpiecznego podróżowania. Zużyte klocki i tarcze wymagają natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak to wykonać w Fiacie Seicento.

Pierwszy krok to kupno klocków i tarcz. Nie polecamy tanich zamienników, cechują się bardzo słabą wytrzymałością. Całą operację będziemy przeprowadzać z pozycji standardowego podnośnika. Podkładamy zabezpieczenia pod tył samochodu i luzujemy śruby przedniego koła, tego, od którego zaczynamy. Unosimy auto i odkręcamy do końca śruby. Polecamy podłożyć pod auto kobyłkę, zapewni to nam większe bezpieczeństwo podczas wykonywania tej pracy.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Punto MK1: wymiana tarcz i klocków hamulcowych – opis krok po kroku.

Mamy przed sobą tarczę razem z zaciskiem. Czyścimy dokładnie za pomocą szczotki drucianej. Odkręcamy śruby mocujące tarczę i przechodzimy na jej drugą stronę. Tutaj mamy do wyjęcia zawleczkę zabezpieczającą sworzeń, który blokuje zacisk do jarzma. Wybijamy go do zewnętrznej strony. Podnosimy zacisk i wyjmujemy stare klocki. Jeżeli byłby wyczuwalny opór, musimy trochę mocniej pociągnąć.

Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?

REKLAMA

Teraz za pomocą klucza 17 odkręcamy śruby mocujące jarzmo razem z zaciskiem. Po jego zdjęciu zbijamy tarczę za pomocą solidnego młotka. Robimy tak, jeżeli nie mamy na wyposażeniu ściągacza. W ten oto sposób mamy zdemontowany cały zestaw. Za pomocą szczotki drucianej czyścimy dokładnie piastę. Miejsce montażu nowej tarczy musi być idealnie czyste.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszelkie zabrudzenia i nierówności mogą wprowadzić drgania do układu. Ze sworzniem i śrubami mocującymi postępujemy podobnie. Przechodzimy do jarzma. Tutaj sytuacja jest bardzo podobna. Miejsce styku z klockiem musi być idealnie wyczyszczone. Zakładamy nową tarczę i przykręcamy. Gwinty śrubek proponujemy posmarować płynnym srebrem. Zapobiega to zapiekaniu się śrub.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Następnie montujemy jarzmo i przygotowujemy klocki hamulcowe. Delikatnie piłujemy ich dolną i górną część. Robimy to w celu zapewnienia delikatnego luzu ok. 0.7mm. Dzięki temu unikniemy w przyszłości zablokowania klocków. W miejscu gdzie styka się z jarzmem nakładamy smar miedziowy. Wciskamy tłoczki i wkładamy nowe klocki. Opuszczamy zacisk, wkładamy sworzeń i zabezpieczamy go.

Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Po drugiej stronie auta postępujemy identycznie. Przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie na sucho pedał hamulca. Przez pierwsze 400 km unikamy gwałtownego hamowania. Pozwalamy tarczom i klockom na spokojne ułożenie się.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA