Fiat Seicento: wymiana klocków i tarcz hamulcowych przednich – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy krok to kupno klocków i tarcz. Nie polecamy tanich zamienników, cechują się bardzo słabą wytrzymałością. Całą operację będziemy przeprowadzać z pozycji standardowego podnośnika. Podkładamy zabezpieczenia pod tył samochodu i luzujemy śruby przedniego koła, tego, od którego zaczynamy. Unosimy auto i odkręcamy do końca śruby. Polecamy podłożyć pod auto kobyłkę, zapewni to nam większe bezpieczeństwo podczas wykonywania tej pracy.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Punto MK1: wymiana tarcz i klocków hamulcowych – opis krok po kroku.
Mamy przed sobą tarczę razem z zaciskiem. Czyścimy dokładnie za pomocą szczotki drucianej. Odkręcamy śruby mocujące tarczę i przechodzimy na jej drugą stronę. Tutaj mamy do wyjęcia zawleczkę zabezpieczającą sworzeń, który blokuje zacisk do jarzma. Wybijamy go do zewnętrznej strony. Podnosimy zacisk i wyjmujemy stare klocki. Jeżeli byłby wyczuwalny opór, musimy trochę mocniej pociągnąć.
Zobacz też: Jak wymienić linkę sprzęgła w Fiacie Seicento?
REKLAMA
Teraz za pomocą klucza 17 odkręcamy śruby mocujące jarzmo razem z zaciskiem. Po jego zdjęciu zbijamy tarczę za pomocą solidnego młotka. Robimy tak, jeżeli nie mamy na wyposażeniu ściągacza. W ten oto sposób mamy zdemontowany cały zestaw. Za pomocą szczotki drucianej czyścimy dokładnie piastę. Miejsce montażu nowej tarczy musi być idealnie czyste.
Wszelkie zabrudzenia i nierówności mogą wprowadzić drgania do układu. Ze sworzniem i śrubami mocującymi postępujemy podobnie. Przechodzimy do jarzma. Tutaj sytuacja jest bardzo podobna. Miejsce styku z klockiem musi być idealnie wyczyszczone. Zakładamy nową tarczę i przykręcamy. Gwinty śrubek proponujemy posmarować płynnym srebrem. Zapobiega to zapiekaniu się śrub.
Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza
Następnie montujemy jarzmo i przygotowujemy klocki hamulcowe. Delikatnie piłujemy ich dolną i górną część. Robimy to w celu zapewnienia delikatnego luzu ok. 0.7mm. Dzięki temu unikniemy w przyszłości zablokowania klocków. W miejscu gdzie styka się z jarzmem nakładamy smar miedziowy. Wciskamy tłoczki i wkładamy nowe klocki. Opuszczamy zacisk, wkładamy sworzeń i zabezpieczamy go.
Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Po drugiej stronie auta postępujemy identycznie. Przed rozpoczęciem jazdy naciskamy kilkakrotnie na sucho pedał hamulca. Przez pierwsze 400 km unikamy gwałtownego hamowania. Pozwalamy tarczom i klockom na spokojne ułożenie się.
REKLAMA
REKLAMA