REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Seicento: wymiana wiatraka chłodnicy. Poradnik

Robert Kuśpiel
Fiat Seicento
Fiat Seicento

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana wiatraka chłodnicy nie jest problematyczna. Celem tego poradnika jest zaprezentowanie najszybszej i najłatwiejszej metody na demontaż i montaż wiatraka chłodnicy.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik
• Klucz do kół
• WD40
• Klucz 8, 10
• Nowy wiatrak

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić uszczelkę wału korbowego w Mercedesie W202?

Na samym początku proponujemy polać wszystkie śruby mocujące preparatem WD40. W międzyczasie luzujemy śruby prawego koła i podnosimy samochód. Podkładamy zabezpieczenia pod tył i najlepiej kobyłkę blisko podnośnika. Zdejmujemy do końca koło i demontujemy nadkole. Będzie nam do tego potrzebny klucz 8. W tym momencie przystępujemy do demontażu wiatraka.

Odłączamy kabel zasilający i zabieramy się za mocowania. Wsadzamy rękę z kluczem 8 pod nadkole i staramy się zlokalizować dwie śruby, znajdujące się obok siebie. Musimy odkręcić tą zewnętrzną, niestety jest do niej bardzo słaby dostęp, gdyż zasłania ją kawałek karoserii. Jednak wkręcana jest w plastik, więc nie trzeba używać dużej siły. Po drugiej stronie również znajdują się dwie śruby. Najlepiej otworzyć maskę i wykręcać je od góry.

REKLAMA

W tym momencie wiatrak powinien się delikatnie opuścić. Musimy zwrócić uwagę, żeby nie zawadzić o chłodnicę. Przechodzimy ponownie do nadkola i wyjmujemy wiatrak. Kierujemy go lekko na dół, a następnie pociągamy do siebie. W ten oto sposób mamy go na zewnątrz auta. Odkręcamy osłonę silniczka za pomocą klucza 10. Jeżeli stawia opór polewamy ją penetratorem. Ostateczność to przecięcie śruby brzeszczotem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Demontujemy osłonę chłodnicy, również używając klucza 10. Przekładamy wymontowane elementy do nowego wiatraka i montujemy go na swoje miejsce. Wszystko przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W miejscach gdzie była konieczność rozwiercenia śruby bądź ucięcia brzeszczotem, musimy zamontować nowe. Kiedy mamy pewność, że wszystko jest poprawnie zamontowane, przechodzimy do kontroli bezpieczników.

Znajdują się one pod obudową za akumulatorem. Sprawdzamy bezpiecznik o wartości 30A. Jeżeli mamy problem z identyfikacją, to należy pamiętać, że jest on w kolorze zielonym. W przypadku stwierdzenia, że jest przepalony, musimy go wymienić.

Pozostaje nam sprawdzić efekt naszej naprawy. Odpalamy silnik i zostawiamy auto na wolnych obrotach. Po około 15 minutach powinien się załączyć wiatrak. Jeżeli tak się nie stanie, sprawdzamy połączenie. Bardzo możliwe, że będziemy musieli wymieniać termostat.

Zobacz też: Audi A3 8L 1.8 AGN: wymiana chłodnicy - poradnik

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA