Daewoo Nexia: poprawienie działania hamulców

REKLAMA
REKLAMA
Rozwiązanie jest bardzo proste – musimy wymienić tarcze na większe. Problem ze słabym hamowaniem nie powtórzy się nigdy więcej. Do naszych przeróbek wykorzystamy tarczę z Opla Astry II. Zaczynamy od uniesienia auta i odkręcenia koła. Kiedy mamy już dostęp do każdego elementu, zdejmujemy klocki hamulcowe, ściągamy sprężynkę i odkręcamy zacisk. Odkręcamy przewód hamulcowy od zacisku i zabezpieczamy końcówkę przewodu. Następnie wykręcamy śruby trzymające tarcze.
REKLAMA
Zobacz również: Jak oszczędzać hamulce?
Mamy przed sobą tylko piastę. Czyścimy ją i zakładamy nową tarczę. Jak da się zauważyć montuje się ją bez żadnego problemu. Zakładamy nowe klocki w zacisk i zaczynamy wszystko składać. Można też zamontować szersze klocki, jednak wtedy występuje potrzeba zeszlifowania wewnętrznego klocka. Możemy to wykonać bez żadnego oporu, ponieważ nie wpłynie to na jakość hamowania. Przykręcamy przewody hamulcowe i odpowietrzamy układ. Prze pierwsze 400 – 500 km nie powinniśmy gwałtownie hamować. Jeżeli pozwolimy na prawidłowe dotarcie klocków i tarcz, układ posłuży nam bardzo długo. Pierwsza jazda próbna pozwoli zobaczyć wyraźną różnicę. Większa tarcza wprowadzi komfort oraz pewność podczas hamowania tym autem.
Jeżeli któraś śruba nie daje się wykręcić należy spryskać ją WD-40.
Zobacz również: Jak samodzielnie odpowietrzyć hamulce?
REKLAMA
REKLAMA