Alfa Romeo GTV: wymiana przednich tarcz
REKLAMA
REKLAMA
Pracę zaczynamy od uniesienia auta i odkręcenia koła. Następnie demontujemy zaciski i tarczę hamulcową. Pierwszym krokiem jest zdjęcie sprężyny znajdującej się na zacisku. Później przechodzimy do wykręcenia śrub znajdujących się z tyłu, zaglądamy za tarczę, gdzie powinniśmy ujrzeć cztery śruby, które to musimy odkręcić. Dwie z nich odkręcamy kluczem 19, kolejne dwie przykręcane są na klucz imbusowy 7. Zdejmujemy zacisk i odkręcamy śrubę mocującą tarczę. Przykręcona jest ona za pomocą klucza 13.
REKLAMA
Zobacz również: Jak rozpoznać usterki w zawieszeniu?
Trzeba pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu piasty z rdzy i zabrudzeń. Źle wyczyszczona powierzchnia może spowodować bicia nowej tarczy. Montując nowe tarcze należy pomyśleć o założeniu nowych klocków. Stare dopasowały się do starej tarczy, dlatego na nowej mogą osłabić skuteczność hamowania lub też wprowadzić bicia. W celu wymiany wciskamy tłoczki zacisku i wkładamy nowe klocki hamulcowe. Do wciśnięcia tłoczka możemy wykorzystać zacisk stolarski. Jeżeli mamy już wszystko zamontowane - składamy w odwrotnej kolejności.
Należy unikać gwałtownego hamowania przez pierwsze 200 – 300km. Trzeba pozwolić na dopasowanie się klocków do tarczy.
Przed rozpoczęciem jazdy pamiętajmy o wciśnięciu kilka razy hamulca. Po wymianie, warto sprawdzić poziom płynu, ewentualną różnicę uzupełnić.
Zobacz również: Tarcze hamulcowe - jak je wymienić?
REKLAMA
REKLAMA