REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana klocków hamulcowych

Zuzanna Gawor-Kotkowska
Najszybciej zużywającymi się elementami układu hamulcowego są klocki hamulcowe i okładziny. Podpowiadamy, jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe.
Najszybciej zużywającymi się elementami układu hamulcowego są klocki hamulcowe i okładziny. Podpowiadamy, jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe.

REKLAMA

REKLAMA

Najszybciej zużywającymi się elementami układu hamulcowego są klocki hamulcowe i okładziny. Podpowiadamy, jak samodzielnie wymienić klocki hamulcowe.

Wymiana klocków hamulcowych - co należy przygotować?

Przygotowania do operacji wymiany należy zacząć od zakupu nowych klocków. Ważne, aby były to oryginalne części lub dobrej jakości zamienniki dedykowane do naszego modelu auta. Koszt kompletu nowych klocków na jedną oś to wydatek od 120 PLN do 300 PLN, w zależności od klasy auta. Podczas zakupu należy sprawdzić, czy opakowanie z częściami jest kompletne, i nie brakuje żadnego elementu, takiego jak np. czujniki zużycia klocków. Kiedy już mamy wszystkie elementy, należy przygotować auto do podniesienia i zdjęcia koła zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.

REKLAMA

Wymiana klocków hamulcowych - potrzebne narzędzia

Narzędzia, jakich będziemy potrzebować to klucze nasadowe i oczkowe rozmiar 12, 13, 15, 17, 19, klucz do odkręcania kół, młotek, kombinerki i śrubokręt płaski.

Zobacz również: Jak oszczędzać hamulce?

Wymiana klocków hamulcowych - krok po kroku

W celu wymiany klocków hamulcowych podnosimy auto zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Odkręcamy śruby koła i zdejmujemy je. Potem odkręcamy górną śrubę mocującą zacisk hamulca tarczowego do korpusu obudowy piasty koła. Wykonując tę czynność zwróćmy uwagę na stan przewodów hamulcowych, ewentualne wycieki i zabrudzenia. Wyjmujemy śrubę, i luzujemy drugą, dolną. Dzięki temu w łatwy sposób odchylimy zacisk w dół, zsuwając klocki z tarczy i umożliwiając sobie dalsze działania. Z pomocą śrubokręta wysuwamy stare klocki hamulcowe z mocowań. 

Zobacz również: Jak przedłużyć żywotność hamulców?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tym celu należy odchylić specjalne blaszki, chroniące przed przypadkowym wysunięciem się klocka z zacisku i wypchnąć go do góry. Za pomocą szczotki drucianej lub twardego pędzla oczyszczamy gniazda zacisku z pyłu. W tym momencie należy wcisnąć tłoczek hamulca do środka. Może to wymagać sporej siły. Pomóc może nam duża śruba z nakrętką. Łeb śruby umieszczamy na tłoczku, a nakrętkę blokujemy na korpusie zacisku. Kręcąc śrubą wepchniemy tłoczek. Następnie należy przygotować do montażu nowe klocki. Zwykle są one symetryczne, montujemy je okładzinami zwróconymi do tarczy, pamiętając jak podczas demontażu odchylaliśmy blaszki zabezpieczające, tutaj odchylamy je ponownie aby utwierdzić klocek w gnieździe. Wsuwamy po kolei oba klocki w gniazda.

Upewniamy się, że zostały odpowiednio dopasowane i przymocowane. Następnie odchylamy zacisk ku górze wsuwając jednocześnie pomiędzy klocki tarczę hamulcową. Wkładamy górną śrubę mocującą, i wraz z drugą śrubą, obie mocno dokręcamy. Obracamy tarczę i sprawdzamy, czy klocki ocierają o nią. Jeżeli tarcza obraca się, oznacza to, że z powodzeniem wymieniliśmy klocki. 

Należy pamiętać, że klocki hamulcowe wymieniamy parami tak, aby cała oś pojazdu była wyposażona w nowe elementy cierne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie. RPO ma wątpliwości: nieracjonalne zróżnicowanie właścicieli aut na benzynę i z silnikiem Diesla

    Rzecznik Praw Obywatelskich ma wątpliwości prawne odnośnie zasad na jakich ma działać strefa czystego transportu (STC) w Warszawie. Dlatego skierował 27 lutego 2024 r. wystąpienie do Biura Zarządzania Ruchem Drogowym Urzędu m. st. Warszawy. Z uchwały Rady m. st. Warszawy w sprawie STC wynika, że (w zakresie wyłączeń od zakazu wjazdu), pojazdy z silnikami benzynowymi mogą spełniać niższe normy emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla. Rzecznik Praw Obywatelskich ma obawy, czy takie zróżnicowanie spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Ponadto RPO zwrócił uwagę na fakt, że czasowe prawo do wjazdu do stołecznej strefy czystego transportu samochodami niespełniającymi europejskich wymogów norm spalania ma przysługiwać mieszkańcom Warszawy, którzy w niej rozliczają podatki. Ale nie wyjaśniono powodów pominięcia tych mieszkańców, którzy nie rozliczają się w stolicy albo też dopiero to uczynią. 

    Uniknięcie mandatu metodą na Ukraińca. Czyli sposób Polaków na grzywny z fotoradaru

    Polscy kierowcy znaleźli lukę w przepisach. Mają sposób uniknięcia mandatu z fotoradaru. Metoda nazywa się metodą na Ukraińca. Na czym polega i przede wszystkim czy jest skuteczna?

    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    REKLAMA

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    REKLAMA

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA