REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Jakubowski Ryszard
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.

Wydawać by się mogło, że epoka zabezpieczania spodów samochodów przed korozją dawno minęła. Tymczasem okazało się, że fabryczne zabezpieczenia, jakie są stosowane w nowszych i najnowszych modelach aut, nie w pełni sprawdzają się na polskich drogach.

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku można spotkać wiele różnych preparatów, wykonanych w oparciu o masy bitumiczne i kauczuk, które znakomicie chronią podwozia pojazdów zarówno przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak i działaniem substancji chemicznych. Co interesujące, taka dodatkowa powłoka pod samochodem jest też niezłym izolatorem dźwięku.

Zobacz również: Jakie są formalności przy zakupie używanego auta?

Substancje konserwujące i zabezpieczające podwozia są sprzedawane w dwóch postaciach: sprayu i półpłynnej masy do nakładania ręcznego. Jedne i drugie najlepiej stosować przy temperaturze powietrza nieco powyżej 20 stopni Celsjusza. Przed ich nałożeniem należy przeznaczoną do zabezpieczenia powierzchnie starannie umyć i odtłuścić. Prace najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu, korzystając z kanału lub podnośników i wysokich kobyłek. Myć przy pomocy oleju opałowego (znacznie tańszy od ON), odtłuszczać silnymi detergentami, z których dobrze spisują się np. płyny do mycia naczyń, za to źle – szampony do włosów i płyny do kąpieli. Nie najlepsze są szampony samochodowe z dodatkami uszlachetniającymi, mającymi za zadanie nabłyszczanie lub konserwację lakieru.

REKLAMA

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Półpłynny środek zabezpieczający nakładać przy pomocy pędzla o twardym grubym włosiu, równomierną warstwą o grubości rzędu 2 mm. Nieco cieńszą warstwę nakłada się sprayem: grubsza może spływać. Czas schnięcia obu substancji wynosi od 6 do 8 godzin w temperaturze powyżej 20 stopni, w niższych jest dłuższy. W praktyce jazdę zabezpieczonym antykorozyjnie samochodem można rozpocząć po 12 godzinach od pomalowania, czyli – na drugi dzień.

Nie zabezpieczać antykorozyjnie żadnych elementów układu wydechowego, silnika i skrzyni biegów oraz elementów piast koła i zawieszenia (wahaczy itp.). Preparat antykorozyjny będzie się wypalał na tłumikach i rozgrzanych elementach silnika, będzie przez kilka tygodni wydzielał przykry zapach, zaś przy nakładaniu na elementy zawieszenia może dostać się do hamulców. Przypadkowo zachlapane nim miejsca można oczyścić szmatką lub pędzlem, zwilżonym obficie benzyną lakową.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA