REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.

Wydawać by się mogło, że epoka zabezpieczania spodów samochodów przed korozją dawno minęła. Tymczasem okazało się, że fabryczne zabezpieczenia, jakie są stosowane w nowszych i najnowszych modelach aut, nie w pełni sprawdzają się na polskich drogach.

REKLAMA

Na rynku można spotkać wiele różnych preparatów, wykonanych w oparciu o masy bitumiczne i kauczuk, które znakomicie chronią podwozia pojazdów zarówno przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak i działaniem substancji chemicznych. Co interesujące, taka dodatkowa powłoka pod samochodem jest też niezłym izolatorem dźwięku.

Zobacz również: Jakie są formalności przy zakupie używanego auta?

Substancje konserwujące i zabezpieczające podwozia są sprzedawane w dwóch postaciach: sprayu i półpłynnej masy do nakładania ręcznego. Jedne i drugie najlepiej stosować przy temperaturze powietrza nieco powyżej 20 stopni Celsjusza. Przed ich nałożeniem należy przeznaczoną do zabezpieczenia powierzchnie starannie umyć i odtłuścić. Prace najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu, korzystając z kanału lub podnośników i wysokich kobyłek. Myć przy pomocy oleju opałowego (znacznie tańszy od ON), odtłuszczać silnymi detergentami, z których dobrze spisują się np. płyny do mycia naczyń, za to źle – szampony do włosów i płyny do kąpieli. Nie najlepsze są szampony samochodowe z dodatkami uszlachetniającymi, mającymi za zadanie nabłyszczanie lub konserwację lakieru.

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Półpłynny środek zabezpieczający nakładać przy pomocy pędzla o twardym grubym włosiu, równomierną warstwą o grubości rzędu 2 mm. Nieco cieńszą warstwę nakłada się sprayem: grubsza może spływać. Czas schnięcia obu substancji wynosi od 6 do 8 godzin w temperaturze powyżej 20 stopni, w niższych jest dłuższy. W praktyce jazdę zabezpieczonym antykorozyjnie samochodem można rozpocząć po 12 godzinach od pomalowania, czyli – na drugi dzień.

Nie zabezpieczać antykorozyjnie żadnych elementów układu wydechowego, silnika i skrzyni biegów oraz elementów piast koła i zawieszenia (wahaczy itp.). Preparat antykorozyjny będzie się wypalał na tłumikach i rozgrzanych elementach silnika, będzie przez kilka tygodni wydzielał przykry zapach, zaś przy nakładaniu na elementy zawieszenia może dostać się do hamulców. Przypadkowo zachlapane nim miejsca można oczyścić szmatką lub pędzlem, zwilżonym obficie benzyną lakową.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA