REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Jakubowski Ryszard
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress
Warto zabezpieczyć nasze podwozie fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.

Wydawać by się mogło, że epoka zabezpieczania spodów samochodów przed korozją dawno minęła. Tymczasem okazało się, że fabryczne zabezpieczenia, jakie są stosowane w nowszych i najnowszych modelach aut, nie w pełni sprawdzają się na polskich drogach.

REKLAMA

Na rynku można spotkać wiele różnych preparatów, wykonanych w oparciu o masy bitumiczne i kauczuk, które znakomicie chronią podwozia pojazdów zarówno przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak i działaniem substancji chemicznych. Co interesujące, taka dodatkowa powłoka pod samochodem jest też niezłym izolatorem dźwięku.

Zobacz również: Jakie są formalności przy zakupie używanego auta?

Substancje konserwujące i zabezpieczające podwozia są sprzedawane w dwóch postaciach: sprayu i półpłynnej masy do nakładania ręcznego. Jedne i drugie najlepiej stosować przy temperaturze powietrza nieco powyżej 20 stopni Celsjusza. Przed ich nałożeniem należy przeznaczoną do zabezpieczenia powierzchnie starannie umyć i odtłuścić. Prace najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu, korzystając z kanału lub podnośników i wysokich kobyłek. Myć przy pomocy oleju opałowego (znacznie tańszy od ON), odtłuszczać silnymi detergentami, z których dobrze spisują się np. płyny do mycia naczyń, za to źle – szampony do włosów i płyny do kąpieli. Nie najlepsze są szampony samochodowe z dodatkami uszlachetniającymi, mającymi za zadanie nabłyszczanie lub konserwację lakieru.

Zobacz również: Diagnoza usterek zawieszenia – czy możemy zdobić to sami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Półpłynny środek zabezpieczający nakładać przy pomocy pędzla o twardym grubym włosiu, równomierną warstwą o grubości rzędu 2 mm. Nieco cieńszą warstwę nakłada się sprayem: grubsza może spływać. Czas schnięcia obu substancji wynosi od 6 do 8 godzin w temperaturze powyżej 20 stopni, w niższych jest dłuższy. W praktyce jazdę zabezpieczonym antykorozyjnie samochodem można rozpocząć po 12 godzinach od pomalowania, czyli – na drugi dzień.

Nie zabezpieczać antykorozyjnie żadnych elementów układu wydechowego, silnika i skrzyni biegów oraz elementów piast koła i zawieszenia (wahaczy itp.). Preparat antykorozyjny będzie się wypalał na tłumikach i rozgrzanych elementach silnika, będzie przez kilka tygodni wydzielał przykry zapach, zaś przy nakładaniu na elementy zawieszenia może dostać się do hamulców. Przypadkowo zachlapane nim miejsca można oczyścić szmatką lub pędzlem, zwilżonym obficie benzyną lakową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA