REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III demontaż pompy paliwa
Volkswagen Polo III demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wpływa bezpośrednio na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Volkswagenie Polo III.

Jeżeli mamy problemy z pompą paliwa to nie należy czekać z wymianą. W każdej chwili może ulec całkowitemu uszkodzeniu. Efektem tego będzie nieplanowany postój naszego auta. Nie zalecamy kupować używanych pomp. Polo III ma już swoje lata i zasób części zamiennych jest bardzo duży. Na nową pompę dostajemy gwarancję w przypadku używanej nie wiem w jakim będzie stanie.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Jeśli chodzi o czujnik to składa się on z pływaka i potencjometru.

REKLAMA

Całą operację przeprowadzamy w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Podczas wymiany jest bezwzględny zakaz przebywania przy jakimkolwiek źródle ognia. Na wszelki wypadek należy mieć w pobliżu gaśnicę. Zalecamy zużyć jak największą ilość palwia bezpośrednio przed wymianą.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy podłogę bagażnika i odkręcamy blaszaną osłonę. Wyjmujemy złącze czujnika oraz pompy paliwa. Będzie nam potrzebny do tego mały śrubokręt, za pomocą, którego podważymy boczne zaczepy. Pamiętajmy, że przewody ciśnienia mogą być pod ciśnieniem. Przed rozłączeniem ich należy owinąć miejsce połączenia grubą szmatką. Przewód zdejmujemy powoli powodując zmniejszanie ciśnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Luzujemy opaski i odłączamy przewód dopływowy i powrotny paliwa. Musimy zatkać te przewody odpowiednimi zaślepkami. W tym celu można wykorzystać śruby o odpowiedniej średnicy. Luzujemy połączenie bagnetowe za pomocą drewnianego kołka, w który uderzamy delikatnie młotkiem. Teraz wyjmujemy kołnierz i pierścień uszczelniający z otworu zbiornika paliwa.

Odpinamy cały zespół paliwa od zamknięcia bagnetowego poprzez obrót w lewo. Przed wyjęciem zespołu należy podłożyć szmatę, aby zebrać wypływające paliwo. Na końcu wylewamy paliwo z zespołu pompy do odpowiedniego naczynia.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy zespół pompy w zbiorniku paliwa. Należy zwrócić uwagę, żeby nie został wygięty czujnik wskaźnika poziomu paliwa. Przed zamontowaniem należy zwilżyć pierścień uszczelniający. Jeżeli dobrze zamontowaliśmy cały zespół pompy to pływak wskaźnika poziomu paliwa powinien być skierowany do rury wlewu paliwa.

Następnie obracamy kołnierz w prawo co powoduje zamkniecie połączenia bagnetowego. Sprawdzamy umiejscowienie kołnierza. Strzałka na kołnierzu powinna być skierowana na trójkątny znak na zbiorniku. Dokręcamy nakrętkę mocującą i podłączamy przewody paliwowe. Wkładamy złącze elektryczne i dokręcamy pokrywę z blachy. Opuszczamy wykładzinę bagażnika, podłączamy akumulator i uruchamiamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA