REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III demontaż pompy paliwa
Volkswagen Polo III demontaż pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wpływa bezpośrednio na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę paliwa w Volkswagenie Polo III.

Jeżeli mamy problemy z pompą paliwa to nie należy czekać z wymianą. W każdej chwili może ulec całkowitemu uszkodzeniu. Efektem tego będzie nieplanowany postój naszego auta. Nie zalecamy kupować używanych pomp. Polo III ma już swoje lata i zasób części zamiennych jest bardzo duży. Na nową pompę dostajemy gwarancję w przypadku używanej nie wiem w jakim będzie stanie.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Jeśli chodzi o czujnik to składa się on z pływaka i potencjometru.

REKLAMA

Całą operację przeprowadzamy w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Podczas wymiany jest bezwzględny zakaz przebywania przy jakimkolwiek źródle ognia. Na wszelki wypadek należy mieć w pobliżu gaśnicę. Zalecamy zużyć jak największą ilość palwia bezpośrednio przed wymianą.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy podłogę bagażnika i odkręcamy blaszaną osłonę. Wyjmujemy złącze czujnika oraz pompy paliwa. Będzie nam potrzebny do tego mały śrubokręt, za pomocą, którego podważymy boczne zaczepy. Pamiętajmy, że przewody ciśnienia mogą być pod ciśnieniem. Przed rozłączeniem ich należy owinąć miejsce połączenia grubą szmatką. Przewód zdejmujemy powoli powodując zmniejszanie ciśnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

Luzujemy opaski i odłączamy przewód dopływowy i powrotny paliwa. Musimy zatkać te przewody odpowiednimi zaślepkami. W tym celu można wykorzystać śruby o odpowiedniej średnicy. Luzujemy połączenie bagnetowe za pomocą drewnianego kołka, w który uderzamy delikatnie młotkiem. Teraz wyjmujemy kołnierz i pierścień uszczelniający z otworu zbiornika paliwa.

Odpinamy cały zespół paliwa od zamknięcia bagnetowego poprzez obrót w lewo. Przed wyjęciem zespołu należy podłożyć szmatę, aby zebrać wypływające paliwo. Na końcu wylewamy paliwo z zespołu pompy do odpowiedniego naczynia.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy zespół pompy w zbiorniku paliwa. Należy zwrócić uwagę, żeby nie został wygięty czujnik wskaźnika poziomu paliwa. Przed zamontowaniem należy zwilżyć pierścień uszczelniający. Jeżeli dobrze zamontowaliśmy cały zespół pompy to pływak wskaźnika poziomu paliwa powinien być skierowany do rury wlewu paliwa.

Następnie obracamy kołnierz w prawo co powoduje zamkniecie połączenia bagnetowego. Sprawdzamy umiejscowienie kołnierza. Strzałka na kołnierzu powinna być skierowana na trójkątny znak na zbiorniku. Dokręcamy nakrętkę mocującą i podłączamy przewody paliwowe. Wkładamy złącze elektryczne i dokręcamy pokrywę z blachy. Opuszczamy wykładzinę bagażnika, podłączamy akumulator i uruchamiamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

REKLAMA

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

REKLAMA

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

REKLAMA