Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli mamy problemy z pompą paliwa to nie należy czekać z wymianą. W każdej chwili może ulec całkowitemu uszkodzeniu. Efektem tego będzie nieplanowany postój naszego auta. Nie zalecamy kupować używanych pomp. Polo III ma już swoje lata i zasób części zamiennych jest bardzo duży. Na nową pompę dostajemy gwarancję w przypadku używanej nie wiem w jakim będzie stanie.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych
Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Jeśli chodzi o czujnik to składa się on z pływaka i potencjometru.
REKLAMA
Całą operację przeprowadzamy w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Podczas wymiany jest bezwzględny zakaz przebywania przy jakimkolwiek źródle ognia. Na wszelki wypadek należy mieć w pobliżu gaśnicę. Zalecamy zużyć jak największą ilość palwia bezpośrednio przed wymianą.
Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy podłogę bagażnika i odkręcamy blaszaną osłonę. Wyjmujemy złącze czujnika oraz pompy paliwa. Będzie nam potrzebny do tego mały śrubokręt, za pomocą, którego podważymy boczne zaczepy. Pamiętajmy, że przewody ciśnienia mogą być pod ciśnieniem. Przed rozłączeniem ich należy owinąć miejsce połączenia grubą szmatką. Przewód zdejmujemy powoli powodując zmniejszanie ciśnienia.
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego
Luzujemy opaski i odłączamy przewód dopływowy i powrotny paliwa. Musimy zatkać te przewody odpowiednimi zaślepkami. W tym celu można wykorzystać śruby o odpowiedniej średnicy. Luzujemy połączenie bagnetowe za pomocą drewnianego kołka, w który uderzamy delikatnie młotkiem. Teraz wyjmujemy kołnierz i pierścień uszczelniający z otworu zbiornika paliwa.
Odpinamy cały zespół paliwa od zamknięcia bagnetowego poprzez obrót w lewo. Przed wyjęciem zespołu należy podłożyć szmatę, aby zebrać wypływające paliwo. Na końcu wylewamy paliwo z zespołu pompy do odpowiedniego naczynia.
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu
REKLAMA
Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy zespół pompy w zbiorniku paliwa. Należy zwrócić uwagę, żeby nie został wygięty czujnik wskaźnika poziomu paliwa. Przed zamontowaniem należy zwilżyć pierścień uszczelniający. Jeżeli dobrze zamontowaliśmy cały zespół pompy to pływak wskaźnika poziomu paliwa powinien być skierowany do rury wlewu paliwa.
Następnie obracamy kołnierz w prawo co powoduje zamkniecie połączenia bagnetowego. Sprawdzamy umiejscowienie kołnierza. Strzałka na kołnierzu powinna być skierowana na trójkątny znak na zbiorniku. Dokręcamy nakrętkę mocującą i podłączamy przewody paliwowe. Wkładamy złącze elektryczne i dokręcamy pokrywę z blachy. Opuszczamy wykładzinę bagażnika, podłączamy akumulator i uruchamiamy samochód.
Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi
REKLAMA
REKLAMA