REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu wysokiego napięcia od rozdzielacza lub zdjęcie kopułki rozdzielacza poprzez odpięcie mocowania kopułki. W tym celu wystarczy użyć śrubokręta i przesunąć w bok mocowanie. Odłączamy złącze od czujnika Halla i przechodzimy do ustawienia wału korbowego silnika w położeniu GMP pierwszego cylindra.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Pozycja GMP, czyli górne martwe położenie tłoka inaczej zwane skrajnym położeniem tłoka w cylindrze. Jest kilka sposobów na ustawienie silnika w położeniu GMP. Na początku należy zdemontować górną osłonę paska zębatego. Następnie obracamy wał korbowy silnik aż wał rozrządu znajdzie się w położeniu GMP. Wykonujemy to w następujący sposób.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu a dokładnie jego jednej ze stron. Najlepiej skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Włączamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Zaczynamy obracać uniesione koło co powoduje również obracanie wału korbowego. Teraz ustawiamy samochód na równej powierzchni i włączmy 5 bieg. Przetaczamy samochód do przodu lub do tyłu.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie zaczynamy obracać wał korbowy za środkową śrubę koła pasowego. Pamiętajmy, że nie można obracać wału korbowego silnika za śrubę mocującą koło wałku rozrządu. W taki sposób doprowadzimy do zbyt dużego obciążenia paska rozrządu. Obracamy wał korbowy silnika aż znak na kole wału rozrządu pokryje się ze znakiem GMP na osłonie paska zębatego. Właśnie takie ustawienie odpowiada położeniu tłoka 1 cylindra w GMP.

Odkręcamy śrubę zaciskową i zdejmujemy rozdzielacz zapłonu z głowicy cylindrów. Przechodzimy do montażu. Sprawdzamy pierścienie uszczelniające czy nie mają na sobie żadnych uszkodzeń. W razie potrzeby należy je wymienić na nowe. Montujemy rozdzielacz zapłonu i przykręcamy go solidnie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Teraz sprawdzamy czy kopułka rozdzielacza nie ma pęknięć. Jeżeli mamy podejrzenia co do uszkodzenia to należy ją wymienić na nową. Zakładamy kopułkę rozdzielacza i wciskamy mocowanie. Na końcu podłączamy przewody wysokiego napięcia zgodnie z kolejnością zapłonu 1 – 3 – 4 – 2. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA