REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymontowanie rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu
Volkswagen Polo III wymontowanie rozdzielacza zapłonu

REKLAMA

REKLAMA

Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu wysokiego napięcia od rozdzielacza lub zdjęcie kopułki rozdzielacza poprzez odpięcie mocowania kopułki. W tym celu wystarczy użyć śrubokręta i przesunąć w bok mocowanie. Odłączamy złącze od czujnika Halla i przechodzimy do ustawienia wału korbowego silnika w położeniu GMP pierwszego cylindra.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Pozycja GMP, czyli górne martwe położenie tłoka inaczej zwane skrajnym położeniem tłoka w cylindrze. Jest kilka sposobów na ustawienie silnika w położeniu GMP. Na początku należy zdemontować górną osłonę paska zębatego. Następnie obracamy wał korbowy silnik aż wał rozrządu znajdzie się w położeniu GMP. Wykonujemy to w następujący sposób.

Pierwszy krok to uniesienie samochodu a dokładnie jego jednej ze stron. Najlepiej skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Włączamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Zaczynamy obracać uniesione koło co powoduje również obracanie wału korbowego. Teraz ustawiamy samochód na równej powierzchni i włączmy 5 bieg. Przetaczamy samochód do przodu lub do tyłu.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie zaczynamy obracać wał korbowy za środkową śrubę koła pasowego. Pamiętajmy, że nie można obracać wału korbowego silnika za śrubę mocującą koło wałku rozrządu. W taki sposób doprowadzimy do zbyt dużego obciążenia paska rozrządu. Obracamy wał korbowy silnika aż znak na kole wału rozrządu pokryje się ze znakiem GMP na osłonie paska zębatego. Właśnie takie ustawienie odpowiada położeniu tłoka 1 cylindra w GMP.

Odkręcamy śrubę zaciskową i zdejmujemy rozdzielacz zapłonu z głowicy cylindrów. Przechodzimy do montażu. Sprawdzamy pierścienie uszczelniające czy nie mają na sobie żadnych uszkodzeń. W razie potrzeby należy je wymienić na nowe. Montujemy rozdzielacz zapłonu i przykręcamy go solidnie.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż pompy paliwa

Teraz sprawdzamy czy kopułka rozdzielacza nie ma pęknięć. Jeżeli mamy podejrzenia co do uszkodzenia to należy ją wymienić na nową. Zakładamy kopułkę rozdzielacza i wciskamy mocowanie. Na końcu podłączamy przewody wysokiego napięcia zgodnie z kolejnością zapłonu 1 – 3 – 4 – 2. Pamiętajmy, żeby nie pomylić kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA