REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III kontrola ciśnienia sprężania
Volkswagen Polo III kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na realną ocenę stanu technicznego naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawdzić ciśnienie sprężania w Volkswagenie Polo III.

W każdym samochodzie silnik ulega zużyciu. Wszystko uzależnione jest od warunków eksploatacji i stylu jazdy. Chcąc ocenić stan silnika najczęściej udajemy się do mechanika. Jednak nawet najlepszy specjalista może się pomylić. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się wykonanie pomiaru ciśnienia sprężania. W zależności od otrzymanego wyniku będziemy mogli podjąć decyzję, co zrobić z silnikiem naszego auta.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

REKLAMA

Do przeprowadzenia tej czynności będzie nam potrzebny próbnik do ciśnienia sprężania. Takie manometry można kupić w specjalistycznych sklepach motoryzacyjnych i serwisach aukcyjnych. Jeżeli mamy silnik Diesla to należy zwrócić uwagę, żeby zakres był do 4MPa. Podczas wykonywania pomiaru najważniejsza jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Nie może wynosić ponad 0.3MPa w silniku benzynowym i ponad 0.5 w silniku wysokoprężnym.

Jeżeli uzyskane różnice są większe to może to świadczyć o uszkodzeniu zaworów, zużyciu pierścieni. W przypadku kiedy są one bardzo duże to można mówić już o wyeksploatowanym silniku. Wtedy musimy podjąć decyzję odnośnie jego naprawy lub wymiany. Podczas wykonywania pomiaru silnik musi być rozgrzany. Wykręcanie świec przy takiej temperaturze (około 90 stopni) jest ryzykowne dlatego powinna być trochę niższa. Pamiętajmy, że przy zimnym silniku nie uzyskamy dokładnych wyników.

Poniżej znajduje się zestawienie prawidłowych wartości ciśnienia oraz dopuszczalnego dla wszystkich jednostek montowanych w Volkswagenie Polo II:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Silniki benzynowe                    nowy silnik 1.0 – 1.5               minimalne – 0.7

Silnik Diesla 1.7 i 1.9              nowy silnik 3.4                         minimalne – 2.6

Silnik Diesla 1.4                      nowy silnik 2.5 – 3.1               minimalne – 1.9

Zaczynamy od silnika benzynowego

Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Otwieramy maskę i odpinamy złącze generatora Halla od rozdzielacza zapłonu. Następnie odłączamy od wszystkich świec końcówki przewodów wysokiego napięcia. Nie ciągniemy za przewody tylko za same końcówki. Jeżeli mamy problem z dojściem to można skorzystać ze szczypiec. Teraz za pomocą sprężonego powietrza przedmuchujemy wnęki świec zapłonowych.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

REKLAMA

Jeśli nie mamy dostępu do kompresora to możemy skorzystać z tradycyjnego odkurzacza. Nie można doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po wykręceniu świec. Zakładamy klucz do świec i wykręcamy wszystkie świece. Pamiętajmy o prostym prowadzeniu klucza. Następnie musimy obrócić kilkakrotnie wał korbowy silnika w celu usunięcia zanieczyszczeń i sadzy. Wykonujemy to obracając kilkakrotnie rozrusznikiem.

Podczas wykonywania tej czynności dźwignia zmiany biegów powinna być „na luzie”, a hamulec ręczny zaciągnięty do oporu. Nie należy również pochylać się nad silnikiem. Do dalszych czynności przyda nam się pomoc drugiej osoby. Wciskamy lub wkręcamy manometr w otwór świecy zapłonowej, natomiast druga osoba trzyma pedał gazu w jednym położeniu i obraca rozrusznikiem do momentu aż ciśnienie na przyrządzie pomiarowym przestanie rosnąć.

W taki sam sposób dokonujemy pomiaru na wszystkich cylindrach i na koniec porównujemy z wartościami nominalnymi. Od wyniku tego pomiaru zależy dalszy los naszego silnika. Należy przeprowadzić szybką kalkulację czy bardziej opłacalny jest remont czy kupno używanego (pewnego) silnika. Na końcu wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy przewody napięcia oraz osadzamy złącze generatora Halla.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

W silniku wysokoprężnym wymiana wygląda trochę inaczej niż w jednostce benzynowej. W silniku 1.7 i 1.9 odłączamy przewody elektryczne od zaworu odcinającego dopływ paliwa lub złącze wtykowe nastawnika dawki paliwa bezpośrednio na pompie wtryskowej. Wszystko po to, żeby wtryskiwacze nie podawały paliwa do komór spalania. Czyścimy i demontujemy przewody wysokiego napięcia pamiętając, żeby nie zmieniać ich kształtów.

Demontujemy wtryskiwacze i wkręcamy lub przystawiamy końcówkę manometru w miejsce wtryskiwacza. Druga osoba wykonuje około 8 obrotów wału korbowego za pomocą rozrusznika a my odczytujemy maksymalne ciśnienie. W taki sam sposób przeprowadzamy resztę pomiarów. Na koniec porównujemy otrzymane wyniki z wytycznymi do silników Diesla. Dokręcamy wtryskiwacze momentem 70Nm oraz przewody wysokiego ciśnienia. Na końcu podłączamy przewód do zaworu odcinającego dopływ paliwa.

Jak widać cała operacja nie jest trudna a może nam przekazać wiele informacji o stanie naszego silnika.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA