REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III kontrola ciśnienia sprężania
Volkswagen Polo III kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwala nam na realną ocenę stanu technicznego naszego silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawdzić ciśnienie sprężania w Volkswagenie Polo III.

W każdym samochodzie silnik ulega zużyciu. Wszystko uzależnione jest od warunków eksploatacji i stylu jazdy. Chcąc ocenić stan silnika najczęściej udajemy się do mechanika. Jednak nawet najlepszy specjalista może się pomylić. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się wykonanie pomiaru ciśnienia sprężania. W zależności od otrzymanego wyniku będziemy mogli podjąć decyzję, co zrobić z silnikiem naszego auta.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Do przeprowadzenia tej czynności będzie nam potrzebny próbnik do ciśnienia sprężania. Takie manometry można kupić w specjalistycznych sklepach motoryzacyjnych i serwisach aukcyjnych. Jeżeli mamy silnik Diesla to należy zwrócić uwagę, żeby zakres był do 4MPa. Podczas wykonywania pomiaru najważniejsza jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Nie może wynosić ponad 0.3MPa w silniku benzynowym i ponad 0.5 w silniku wysokoprężnym.

Jeżeli uzyskane różnice są większe to może to świadczyć o uszkodzeniu zaworów, zużyciu pierścieni. W przypadku kiedy są one bardzo duże to można mówić już o wyeksploatowanym silniku. Wtedy musimy podjąć decyzję odnośnie jego naprawy lub wymiany. Podczas wykonywania pomiaru silnik musi być rozgrzany. Wykręcanie świec przy takiej temperaturze (około 90 stopni) jest ryzykowne dlatego powinna być trochę niższa. Pamiętajmy, że przy zimnym silniku nie uzyskamy dokładnych wyników.

REKLAMA

Poniżej znajduje się zestawienie prawidłowych wartości ciśnienia oraz dopuszczalnego dla wszystkich jednostek montowanych w Volkswagenie Polo II:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Silniki benzynowe                    nowy silnik 1.0 – 1.5               minimalne – 0.7

Silnik Diesla 1.7 i 1.9              nowy silnik 3.4                         minimalne – 2.6

Silnik Diesla 1.4                      nowy silnik 2.5 – 3.1               minimalne – 1.9

Zaczynamy od silnika benzynowego

Pierwszy krok to wyłączenie zapłonu. Otwieramy maskę i odpinamy złącze generatora Halla od rozdzielacza zapłonu. Następnie odłączamy od wszystkich świec końcówki przewodów wysokiego napięcia. Nie ciągniemy za przewody tylko za same końcówki. Jeżeli mamy problem z dojściem to można skorzystać ze szczypiec. Teraz za pomocą sprężonego powietrza przedmuchujemy wnęki świec zapłonowych.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Jeśli nie mamy dostępu do kompresora to możemy skorzystać z tradycyjnego odkurzacza. Nie można doprowadzić do wprowadzenia zanieczyszczeń w otwory po wykręceniu świec. Zakładamy klucz do świec i wykręcamy wszystkie świece. Pamiętajmy o prostym prowadzeniu klucza. Następnie musimy obrócić kilkakrotnie wał korbowy silnika w celu usunięcia zanieczyszczeń i sadzy. Wykonujemy to obracając kilkakrotnie rozrusznikiem.

Podczas wykonywania tej czynności dźwignia zmiany biegów powinna być „na luzie”, a hamulec ręczny zaciągnięty do oporu. Nie należy również pochylać się nad silnikiem. Do dalszych czynności przyda nam się pomoc drugiej osoby. Wciskamy lub wkręcamy manometr w otwór świecy zapłonowej, natomiast druga osoba trzyma pedał gazu w jednym położeniu i obraca rozrusznikiem do momentu aż ciśnienie na przyrządzie pomiarowym przestanie rosnąć.

W taki sam sposób dokonujemy pomiaru na wszystkich cylindrach i na koniec porównujemy z wartościami nominalnymi. Od wyniku tego pomiaru zależy dalszy los naszego silnika. Należy przeprowadzić szybką kalkulację czy bardziej opłacalny jest remont czy kupno używanego (pewnego) silnika. Na końcu wkręcamy świece zapłonowe i podłączamy przewody napięcia oraz osadzamy złącze generatora Halla.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

W silniku wysokoprężnym wymiana wygląda trochę inaczej niż w jednostce benzynowej. W silniku 1.7 i 1.9 odłączamy przewody elektryczne od zaworu odcinającego dopływ paliwa lub złącze wtykowe nastawnika dawki paliwa bezpośrednio na pompie wtryskowej. Wszystko po to, żeby wtryskiwacze nie podawały paliwa do komór spalania. Czyścimy i demontujemy przewody wysokiego napięcia pamiętając, żeby nie zmieniać ich kształtów.

Demontujemy wtryskiwacze i wkręcamy lub przystawiamy końcówkę manometru w miejsce wtryskiwacza. Druga osoba wykonuje około 8 obrotów wału korbowego za pomocą rozrusznika a my odczytujemy maksymalne ciśnienie. W taki sam sposób przeprowadzamy resztę pomiarów. Na koniec porównujemy otrzymane wyniki z wytycznymi do silników Diesla. Dokręcamy wtryskiwacze momentem 70Nm oraz przewody wysokiego ciśnienia. Na końcu podłączamy przewód do zaworu odcinającego dopływ paliwa.

Jak widać cała operacja nie jest trudna a może nam przekazać wiele informacji o stanie naszego silnika.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA