REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona lub niedrożna chłodnica może doprowadzić do przegrzania silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnice w Volkswagenie Polo III.

Chłodnica nie podlega cyklicznym wymianom. Najczęściej demontuje się chłodnice z powodu naprawy pozostałych elementów, uszkodzenia mechanicznego lub nagromadzenia się kamienia kotłowego. W przypadku zakupu drugiej chłodnicy należy przemyśleć czy kupić nową czy używaną. Zdecydowanie radzimy wybrać nowy egzemplarz, w przypadku używanego nie mamy pewności jaki jest stan. Trzeba mieć na uwadze, że Polo III nie jest już młodym samochodem i chłodnica też ma swoje lata.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

Pierwszy krok to zlanie całej cieczy chłodzącej. W tym celu podstawiamy puste naczynie pod dolny przewód chłodnicy i odkręcamy opaskę zaciskową. Zsuwamy go i czekamy aż spłynie cały płyn. Podczas wykonywania tej czynności, korek w zbiorniczku wyrównawczym powinien być odkręcony. Kolejny krok to demontaż osłony chłodnicy oraz lewego reflektora. Następnie luzujemy opaski mocujące i odłączamy od chłodnicy górny i dolny przewód cieczy chłodzącej.

Odłączamy złącze przewodu elektrycznego od wyłącznika termicznego po lewej stronie chłodnicy oraz odkręcamy osłonę zamka przedniej maski. W tym momencie pozostaje nam odkręcić śruby mocujące chłodnicę i możemy ją wyjąć. W przypadku samochodów z klimatyzacją nie należy rozszczelniać całego układu. Odkręcamy kondensator od chłodnicy i przesuwamy go do przodu. Wówczas chłodnice również wysuwamy delikatnie do przodu.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Najpierw montujemy i przykręcamy chłodnicę. Następnie montujemy osłonę zamka przedniej maski. Instalujemy złącze wyłącznika termicznego i podłączamy dolny i górny przewód cieczy chłodzącej. Obydwa należy zabezpieczyć za pomocą opasek. Montujemy lewy reflektor oraz kratkę i osłonę chłodnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Teraz napełniamy cały układ nowym płynem chłodniczym. Nie należy używać starego płynu do nowej chłodnicy. Uzupełniamy zbiorniczek do górnego oznaczenia i uruchamiamy silnik. Czekamy aż termostat się otworzy i zakręcamy korek na zbiorniczku. Następnie udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy szczelność wszystkich przewodów oraz kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżeli jest taka potrzeba to uzupełniamy brakującą ilość. Starą chłodnicę i płyn chłodniczy oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA