REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona lub niedrożna chłodnica może doprowadzić do przegrzania silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnice w Volkswagenie Polo III.

Chłodnica nie podlega cyklicznym wymianom. Najczęściej demontuje się chłodnice z powodu naprawy pozostałych elementów, uszkodzenia mechanicznego lub nagromadzenia się kamienia kotłowego. W przypadku zakupu drugiej chłodnicy należy przemyśleć czy kupić nową czy używaną. Zdecydowanie radzimy wybrać nowy egzemplarz, w przypadku używanego nie mamy pewności jaki jest stan. Trzeba mieć na uwadze, że Polo III nie jest już młodym samochodem i chłodnica też ma swoje lata.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

Pierwszy krok to zlanie całej cieczy chłodzącej. W tym celu podstawiamy puste naczynie pod dolny przewód chłodnicy i odkręcamy opaskę zaciskową. Zsuwamy go i czekamy aż spłynie cały płyn. Podczas wykonywania tej czynności, korek w zbiorniczku wyrównawczym powinien być odkręcony. Kolejny krok to demontaż osłony chłodnicy oraz lewego reflektora. Następnie luzujemy opaski mocujące i odłączamy od chłodnicy górny i dolny przewód cieczy chłodzącej.

Odłączamy złącze przewodu elektrycznego od wyłącznika termicznego po lewej stronie chłodnicy oraz odkręcamy osłonę zamka przedniej maski. W tym momencie pozostaje nam odkręcić śruby mocujące chłodnicę i możemy ją wyjąć. W przypadku samochodów z klimatyzacją nie należy rozszczelniać całego układu. Odkręcamy kondensator od chłodnicy i przesuwamy go do przodu. Wówczas chłodnice również wysuwamy delikatnie do przodu.

REKLAMA

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Najpierw montujemy i przykręcamy chłodnicę. Następnie montujemy osłonę zamka przedniej maski. Instalujemy złącze wyłącznika termicznego i podłączamy dolny i górny przewód cieczy chłodzącej. Obydwa należy zabezpieczyć za pomocą opasek. Montujemy lewy reflektor oraz kratkę i osłonę chłodnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Teraz napełniamy cały układ nowym płynem chłodniczym. Nie należy używać starego płynu do nowej chłodnicy. Uzupełniamy zbiorniczek do górnego oznaczenia i uruchamiamy silnik. Czekamy aż termostat się otworzy i zakręcamy korek na zbiorniczku. Następnie udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy szczelność wszystkich przewodów oraz kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżeli jest taka potrzeba to uzupełniamy brakującą ilość. Starą chłodnicę i płyn chłodniczy oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA