REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy
Volkswagen Polo III demontaż chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona lub niedrożna chłodnica może doprowadzić do przegrzania silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnice w Volkswagenie Polo III.

Chłodnica nie podlega cyklicznym wymianom. Najczęściej demontuje się chłodnice z powodu naprawy pozostałych elementów, uszkodzenia mechanicznego lub nagromadzenia się kamienia kotłowego. W przypadku zakupu drugiej chłodnicy należy przemyśleć czy kupić nową czy używaną. Zdecydowanie radzimy wybrać nowy egzemplarz, w przypadku używanego nie mamy pewności jaki jest stan. Trzeba mieć na uwadze, że Polo III nie jest już młodym samochodem i chłodnica też ma swoje lata.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

REKLAMA

Pierwszy krok to zlanie całej cieczy chłodzącej. W tym celu podstawiamy puste naczynie pod dolny przewód chłodnicy i odkręcamy opaskę zaciskową. Zsuwamy go i czekamy aż spłynie cały płyn. Podczas wykonywania tej czynności, korek w zbiorniczku wyrównawczym powinien być odkręcony. Kolejny krok to demontaż osłony chłodnicy oraz lewego reflektora. Następnie luzujemy opaski mocujące i odłączamy od chłodnicy górny i dolny przewód cieczy chłodzącej.

Odłączamy złącze przewodu elektrycznego od wyłącznika termicznego po lewej stronie chłodnicy oraz odkręcamy osłonę zamka przedniej maski. W tym momencie pozostaje nam odkręcić śruby mocujące chłodnicę i możemy ją wyjąć. W przypadku samochodów z klimatyzacją nie należy rozszczelniać całego układu. Odkręcamy kondensator od chłodnicy i przesuwamy go do przodu. Wówczas chłodnice również wysuwamy delikatnie do przodu.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Najpierw montujemy i przykręcamy chłodnicę. Następnie montujemy osłonę zamka przedniej maski. Instalujemy złącze wyłącznika termicznego i podłączamy dolny i górny przewód cieczy chłodzącej. Obydwa należy zabezpieczyć za pomocą opasek. Montujemy lewy reflektor oraz kratkę i osłonę chłodnicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Teraz napełniamy cały układ nowym płynem chłodniczym. Nie należy używać starego płynu do nowej chłodnicy. Uzupełniamy zbiorniczek do górnego oznaczenia i uruchamiamy silnik. Czekamy aż termostat się otworzy i zakręcamy korek na zbiorniczku. Następnie udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie sprawdzamy szczelność wszystkich przewodów oraz kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżeli jest taka potrzeba to uzupełniamy brakującą ilość. Starą chłodnicę i płyn chłodniczy oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana przednich i tylnych klocków i tarcz hamulcowych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA