REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymiana termostatu
Volkswagen Polo III wymiana termostatu
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony termostat wpływa na warunki pracy silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić termostat w Volkswagenie Polo III.

Wadliwy termostat może doprowadzić do usterki silnika. Jeżeli termostat się nie otworzy to może dojść do przegrzania silnika. W przypadku kiedy pozostaje ciągle otwarty to mamy problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury a co za tym idzie wydajność układu ogrzewania jest bardzo mała. Powodem zbyt szybkiego nagrzewania się silnika może być nadmiar kamienia kotłowego w chłodnicy.

REKLAMA

Zobacz też: W kabinie nie grzeje, czy to na pewno termostat?

Zalecamy kupno termostatu dobrej sprawdzonej firmy. Praktycznie najlepszym wyborem jest zakup oryginalnego termostatu. Cena jest większa niż w przypadku zamienników jednak możemy mieć pewność, że będzie funkcjonował prawidłowo.

REKLAMA

Zaczynamy od silnika benzynowego. Podstawiamy pod chłodnice puste naczynie i luzujemy opaskę za pomocą szczypiec i ściągamy dolny przewód chłodnicy. Czekamy aż spłynie cały płyn i odkręcamy od budowy termostatu króciec podłączeniowy i odkładamy go na bok razem z przewodem. Teraz wyjmujemy termostat i instalujemy w jego miejsce nowy. Wymieniamy pierścień uszczelniający i montujemy termostat w taki sposób, żeby nakładka weszła w wycięcia króćca.

Osadzamy i przykręcamy króciec. Montujemy dolny przewód chłodnicy i skręcamy opaskę zaciskową. Uzupełniamy układ płynem chłodzącym i uruchamiamy silnik. Czekamy do momentu aż otworzy się termostat. Sprawdzamy szczelność i dolewamy płynu jeśli jest taka potrzeba.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

W silniku Diesla wymiana wygląda bardzo podobnie. Tutaj może okazać się konieczne uniesienie samochodu. Jeśli będziemy mieli problemy z demontażem to należy zdemontować pompę wspomagania razem ze wspornikiem i podwiesić ją razem z przewodami. Zdejmujemy dolny przewód chłodniczy i zlewamy całą ciecz. Odkręcamy króciec termostatu i wyjmujemy go razem z termostatem.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wymieniamy pierścień uszczelniający i instalujemy nowy termostat. Jeśli wymontowaliśmy pompę wspomagania to należy ją przykręcić na swoje miejsce. Opuszczamy samochód i uzupełniamy cały układ nową cieczą chłodzącą. Uruchamiamy silnik i czekamy aż otworzy się termostat. Kontrolujemy szczelność wszystkich połączeń i dolewamy płynu jeśli zachodzi taka potrzeba.

Zalecamy użyć nowego płynu chłodzącego zarówno w silniku benzynowym jak i wysokoprężnym. Stary płyn oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA