REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo III wymiana termostatu
Volkswagen Polo III wymiana termostatu
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony termostat wpływa na warunki pracy silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić termostat w Volkswagenie Polo III.

Wadliwy termostat może doprowadzić do usterki silnika. Jeżeli termostat się nie otworzy to może dojść do przegrzania silnika. W przypadku kiedy pozostaje ciągle otwarty to mamy problem z osiągnięciem prawidłowej temperatury a co za tym idzie wydajność układu ogrzewania jest bardzo mała. Powodem zbyt szybkiego nagrzewania się silnika może być nadmiar kamienia kotłowego w chłodnicy.

REKLAMA

Zobacz też: W kabinie nie grzeje, czy to na pewno termostat?

Zalecamy kupno termostatu dobrej sprawdzonej firmy. Praktycznie najlepszym wyborem jest zakup oryginalnego termostatu. Cena jest większa niż w przypadku zamienników jednak możemy mieć pewność, że będzie funkcjonował prawidłowo.

REKLAMA

Zaczynamy od silnika benzynowego. Podstawiamy pod chłodnice puste naczynie i luzujemy opaskę za pomocą szczypiec i ściągamy dolny przewód chłodnicy. Czekamy aż spłynie cały płyn i odkręcamy od budowy termostatu króciec podłączeniowy i odkładamy go na bok razem z przewodem. Teraz wyjmujemy termostat i instalujemy w jego miejsce nowy. Wymieniamy pierścień uszczelniający i montujemy termostat w taki sposób, żeby nakładka weszła w wycięcia króćca.

Osadzamy i przykręcamy króciec. Montujemy dolny przewód chłodnicy i skręcamy opaskę zaciskową. Uzupełniamy układ płynem chłodzącym i uruchamiamy silnik. Czekamy do momentu aż otworzy się termostat. Sprawdzamy szczelność i dolewamy płynu jeśli jest taka potrzeba.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż chłodnicy

W silniku Diesla wymiana wygląda bardzo podobnie. Tutaj może okazać się konieczne uniesienie samochodu. Jeśli będziemy mieli problemy z demontażem to należy zdemontować pompę wspomagania razem ze wspornikiem i podwiesić ją razem z przewodami. Zdejmujemy dolny przewód chłodniczy i zlewamy całą ciecz. Odkręcamy króciec termostatu i wyjmujemy go razem z termostatem.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wymieniamy pierścień uszczelniający i instalujemy nowy termostat. Jeśli wymontowaliśmy pompę wspomagania to należy ją przykręcić na swoje miejsce. Opuszczamy samochód i uzupełniamy cały układ nową cieczą chłodzącą. Uruchamiamy silnik i czekamy aż otworzy się termostat. Kontrolujemy szczelność wszystkich połączeń i dolewamy płynu jeśli zachodzi taka potrzeba.

Zalecamy użyć nowego płynu chłodzącego zarówno w silniku benzynowym jak i wysokoprężnym. Stary płyn oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA