REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica może nam przysporzyć wielu problemów. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astrze G i Zafirze A.

Wymiana chłodnicy w Oplu Astrze G i Oplu Zafirze Anie jest zbyt trudna jeśli mamy odpowiednie narzędzia i miejsce do takiej operacji. Naszą pracę będziemy wykonywać na przykładzie samochodu bez układu klimatyzacji. W autach z takim wyposażeniem niezbędne jest spuszczenie czynnika chłodzącego. Oczywiście, można podjąć próbę demontażu bez opróżnienia układu, jednak wtedy istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia przewodów od klimatyzacji.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Na początku musimy podnieść samochód. Możemy zrobić to z pozycji platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Teraz należy wymontować wentylator. Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Przy wentylatorze znajduje się specjalne złącze, które musimy rozpiąć. Następnie odkręcamy obudowę wentylatora. Odkręcamy silnik od obudowy wentylatora oraz od wirnika wentylatora.

W silniku 1.7 należy dodatkowo wymontować akumulator razem ze wspornikiem, przewody od powietrza doładowującego, przewody od chłodnicy oleju. W tym modelu występuje wentylator dodatkowy. Należy go wymontować. Na początku odpinamy złącze elektryczne i zdejmujemy jego obudowę. Odkręcamy silnik wentylatora od obudowy oraz wirnik od silnika wentylatora.

Kolejnym krokiem jest zlanie płynu chłodzącego z chłodnicy. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę. Na dole znajduje się korek spustowy, który należy wykręcić. Po upewnieniu się, że spłynął cały płyn zakręcamy go. Dodatkowo w silniku 2.2 Diesel należy zlać płyn z kadłuba silnika. W tym celu odkręcamy korek spustowy pomiędzy pompą wtryskową a filtrem oleju. Robimy to za pomocą klucza imbusowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz zdejmujemy górny przewód z obudowy termostatu. Następnie odłączamy przewód cieczy chłodzącej od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Na końcu demontujemy dolny przewód od chłodnicy. Kolejnym krokiem jest demontaż przedniego zderzaka. Na początku musimy odkręcić dwa nadkola. Potem odkręcamy dwie śruby mocowania zderzaka na górze obok osłony chłodnicy. Dodatkowo są dwa boczne mocowania w miejscu łączenia zderzaka z nadkolem (wykręcamy przy demontażu nadkola)

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Dolne mocowania to kołki plastikowe, które należy wyjąć. Jest ich dokładnie 5 sztuk. Prosimy o pomoc drugą osobę, chwytam zderzak za boki i ciągniemy do siebie. Mocujemy chłodnicę do górnych zaczepów tak, żeby nie opadła. Następnie odkręcamy dolne wsporniki od samochodu. Nie należy mylić kolejność gdyż różnią się od siebie. Odpinamy górne mocowanie i wyjmujemy chłodnicę do dołu. W silniku 1.7 należy przełożyć na nową chłodnicę, chłodnicę powietrza doładowującego oraz chłodnicę oleju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA