REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica może nam przysporzyć wielu problemów. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astrze G i Zafirze A.

Wymiana chłodnicy w Oplu Astrze G i Oplu Zafirze Anie jest zbyt trudna jeśli mamy odpowiednie narzędzia i miejsce do takiej operacji. Naszą pracę będziemy wykonywać na przykładzie samochodu bez układu klimatyzacji. W autach z takim wyposażeniem niezbędne jest spuszczenie czynnika chłodzącego. Oczywiście, można podjąć próbę demontażu bez opróżnienia układu, jednak wtedy istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia przewodów od klimatyzacji.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

REKLAMA

Na początku musimy podnieść samochód. Możemy zrobić to z pozycji platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Teraz należy wymontować wentylator. Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Przy wentylatorze znajduje się specjalne złącze, które musimy rozpiąć. Następnie odkręcamy obudowę wentylatora. Odkręcamy silnik od obudowy wentylatora oraz od wirnika wentylatora.

W silniku 1.7 należy dodatkowo wymontować akumulator razem ze wspornikiem, przewody od powietrza doładowującego, przewody od chłodnicy oleju. W tym modelu występuje wentylator dodatkowy. Należy go wymontować. Na początku odpinamy złącze elektryczne i zdejmujemy jego obudowę. Odkręcamy silnik wentylatora od obudowy oraz wirnik od silnika wentylatora.

Kolejnym krokiem jest zlanie płynu chłodzącego z chłodnicy. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę. Na dole znajduje się korek spustowy, który należy wykręcić. Po upewnieniu się, że spłynął cały płyn zakręcamy go. Dodatkowo w silniku 2.2 Diesel należy zlać płyn z kadłuba silnika. W tym celu odkręcamy korek spustowy pomiędzy pompą wtryskową a filtrem oleju. Robimy to za pomocą klucza imbusowego.

Teraz zdejmujemy górny przewód z obudowy termostatu. Następnie odłączamy przewód cieczy chłodzącej od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Na końcu demontujemy dolny przewód od chłodnicy. Kolejnym krokiem jest demontaż przedniego zderzaka. Na początku musimy odkręcić dwa nadkola. Potem odkręcamy dwie śruby mocowania zderzaka na górze obok osłony chłodnicy. Dodatkowo są dwa boczne mocowania w miejscu łączenia zderzaka z nadkolem (wykręcamy przy demontażu nadkola)

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Dolne mocowania to kołki plastikowe, które należy wyjąć. Jest ich dokładnie 5 sztuk. Prosimy o pomoc drugą osobę, chwytam zderzak za boki i ciągniemy do siebie. Mocujemy chłodnicę do górnych zaczepów tak, żeby nie opadła. Następnie odkręcamy dolne wsporniki od samochodu. Nie należy mylić kolejność gdyż różnią się od siebie. Odpinamy górne mocowanie i wyjmujemy chłodnicę do dołu. W silniku 1.7 należy przełożyć na nową chłodnicę, chłodnicę powietrza doładowującego oraz chłodnicę oleju.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    REKLAMA

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA