REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy
Opel Astra G/Zafira A demontaż wentylatora i chłodnicy

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica może nam przysporzyć wielu problemów. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astrze G i Zafirze A.

Wymiana chłodnicy w Oplu Astrze G i Oplu Zafirze Anie jest zbyt trudna jeśli mamy odpowiednie narzędzia i miejsce do takiej operacji. Naszą pracę będziemy wykonywać na przykładzie samochodu bez układu klimatyzacji. W autach z takim wyposażeniem niezbędne jest spuszczenie czynnika chłodzącego. Oczywiście, można podjąć próbę demontażu bez opróżnienia układu, jednak wtedy istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia przewodów od klimatyzacji.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Na początku musimy podnieść samochód. Możemy zrobić to z pozycji platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka z podstawkami. Teraz należy wymontować wentylator. Pierwszy krok to odłączenie ujemnej klemy akumulatora. Przy wentylatorze znajduje się specjalne złącze, które musimy rozpiąć. Następnie odkręcamy obudowę wentylatora. Odkręcamy silnik od obudowy wentylatora oraz od wirnika wentylatora.

W silniku 1.7 należy dodatkowo wymontować akumulator razem ze wspornikiem, przewody od powietrza doładowującego, przewody od chłodnicy oleju. W tym modelu występuje wentylator dodatkowy. Należy go wymontować. Na początku odpinamy złącze elektryczne i zdejmujemy jego obudowę. Odkręcamy silnik wentylatora od obudowy oraz wirnik od silnika wentylatora.

REKLAMA

Kolejnym krokiem jest zlanie płynu chłodzącego z chłodnicy. Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i podstawiamy puste naczynie pod chłodnicę. Na dole znajduje się korek spustowy, który należy wykręcić. Po upewnieniu się, że spłynął cały płyn zakręcamy go. Dodatkowo w silniku 2.2 Diesel należy zlać płyn z kadłuba silnika. W tym celu odkręcamy korek spustowy pomiędzy pompą wtryskową a filtrem oleju. Robimy to za pomocą klucza imbusowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz zdejmujemy górny przewód z obudowy termostatu. Następnie odłączamy przewód cieczy chłodzącej od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. Na końcu demontujemy dolny przewód od chłodnicy. Kolejnym krokiem jest demontaż przedniego zderzaka. Na początku musimy odkręcić dwa nadkola. Potem odkręcamy dwie śruby mocowania zderzaka na górze obok osłony chłodnicy. Dodatkowo są dwa boczne mocowania w miejscu łączenia zderzaka z nadkolem (wykręcamy przy demontażu nadkola)

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

Dolne mocowania to kołki plastikowe, które należy wyjąć. Jest ich dokładnie 5 sztuk. Prosimy o pomoc drugą osobę, chwytam zderzak za boki i ciągniemy do siebie. Mocujemy chłodnicę do górnych zaczepów tak, żeby nie opadła. Następnie odkręcamy dolne wsporniki od samochodu. Nie należy mylić kolejność gdyż różnią się od siebie. Odpinamy górne mocowanie i wyjmujemy chłodnicę do dołu. W silniku 1.7 należy przełożyć na nową chłodnicę, chłodnicę powietrza doładowującego oraz chłodnicę oleju.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA