REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.

Z taką usterką, jak cieknąca miska olejowa, nie należy zbyt długo jeździć. Istnieje ryzyko powstania większej szczeliny, a w konsekwencji dużego ubytku oleju. Po kilku latach miska olejowa ma już wiele uszkodzeń zewnętrznych i to w nich zazwyczaj powstają szczeliny, przez które ucieka olej. Dlatego zaleca się montowanie osłon silnikowych. W większości przypadków zasłaniają całkowicie miskę olejową, co znacznie wydłuża jej żywotność.

REKLAMA

Zobacz też: Honda Civic LSi: wymiana pierścienia uszczelniającego aparat zapłonowy

REKLAMA

Musimy kupić nową miskę olejową i uszczelniacz. Na początku spuszczamy olej z silnika. Najlepiej wykonywać tą czynność z pozycji kanału lub podnośnika samochodowego. Odkręcamy korek na misce olejowej i czekamy, aż spłynie cały olej. Podstawą jest, aby auto było w jednym poziomie. Do całej operacji przyda nam się zestaw solidnych kluczy i WD40. Miska przykręcona jest śrubami na klucz 10. Większość z nich będzie najprawdopodobniej zapieczona.

Teraz odkręcamy rurę wydechową od kolektora, a na końcu sam kolektor. Przed jego zdjęciem należy odkręcić osłonę termiczną za pomocą kluczy 8 i10 oraz drążek rozporowy, umiejscowiony z tyłu pod skrzynią biegów. Przykręcony jest na klucze 13, 15, 17, 19. Nie możemy zapomnieć również o osłonie koła zębatego wieńca - klucz 10 i 13. Przy montażu kolektora musimy zastosować nowe uszczelki – do kupienia w ASO.

Razem z kolektorem wyjmujemy sondę lambda. Teraz odkręcamy miskę - przy zostawieniu jednej nakrętki delikatnie dokręconej powinna odejść bez problemu. Zazwyczaj jest tak, że stara uszczelka dosyć solidnie ją trzyma. Wystarczy użyć noża lub szpachelki i delikatnie wepchnąć pomiędzy miskę a korpus. Śrubka, którą zostawiliśmy sprawi, że opadająca miska nie upadnie nam na nogi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania miski, najlepiej papierem ściernym, benzyną ekstrakcyjną i nożykiem. Powierzchnia musi być idealnie czysta. Wszelkie zabrudzenia i pozostałości po starej uszczelce mogą doprowadzić do nieszczelności. Odtłuszczamy krawędź nowej miski i nakładamy uszczelniacz. Zakładamy ją na swoje miejsce i równomiernie dociskamy. Śruby przykręcamy naprzemiennie, na koniec solidnie dociągamy.

Składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności i wlewamy świeży olej do silnika. Wykonujemy jazdę próbną i sprawdzamy ewentualne wycieki. Polecamy kontrolować auto jeszcze przez kilka dni.

Zobacz też: Układ smarowania silnika

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA