Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Z taką usterką, jak cieknąca miska olejowa, nie należy zbyt długo jeździć. Istnieje ryzyko powstania większej szczeliny, a w konsekwencji dużego ubytku oleju. Po kilku latach miska olejowa ma już wiele uszkodzeń zewnętrznych i to w nich zazwyczaj powstają szczeliny, przez które ucieka olej. Dlatego zaleca się montowanie osłon silnikowych. W większości przypadków zasłaniają całkowicie miskę olejową, co znacznie wydłuża jej żywotność.
REKLAMA
Zobacz też: Honda Civic LSi: wymiana pierścienia uszczelniającego aparat zapłonowy
REKLAMA
Musimy kupić nową miskę olejową i uszczelniacz. Na początku spuszczamy olej z silnika. Najlepiej wykonywać tą czynność z pozycji kanału lub podnośnika samochodowego. Odkręcamy korek na misce olejowej i czekamy, aż spłynie cały olej. Podstawą jest, aby auto było w jednym poziomie. Do całej operacji przyda nam się zestaw solidnych kluczy i WD40. Miska przykręcona jest śrubami na klucz 10. Większość z nich będzie najprawdopodobniej zapieczona.
Teraz odkręcamy rurę wydechową od kolektora, a na końcu sam kolektor. Przed jego zdjęciem należy odkręcić osłonę termiczną za pomocą kluczy 8 i10 oraz drążek rozporowy, umiejscowiony z tyłu pod skrzynią biegów. Przykręcony jest na klucze 13, 15, 17, 19. Nie możemy zapomnieć również o osłonie koła zębatego wieńca - klucz 10 i 13. Przy montażu kolektora musimy zastosować nowe uszczelki – do kupienia w ASO.
Razem z kolektorem wyjmujemy sondę lambda. Teraz odkręcamy miskę - przy zostawieniu jednej nakrętki delikatnie dokręconej powinna odejść bez problemu. Zazwyczaj jest tak, że stara uszczelka dosyć solidnie ją trzyma. Wystarczy użyć noża lub szpachelki i delikatnie wepchnąć pomiędzy miskę a korpus. Śrubka, którą zostawiliśmy sprawi, że opadająca miska nie upadnie nam na nogi.
REKLAMA
Czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania miski, najlepiej papierem ściernym, benzyną ekstrakcyjną i nożykiem. Powierzchnia musi być idealnie czysta. Wszelkie zabrudzenia i pozostałości po starej uszczelce mogą doprowadzić do nieszczelności. Odtłuszczamy krawędź nowej miski i nakładamy uszczelniacz. Zakładamy ją na swoje miejsce i równomiernie dociskamy. Śruby przykręcamy naprzemiennie, na koniec solidnie dociągamy.
Składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności i wlewamy świeży olej do silnika. Wykonujemy jazdę próbną i sprawdzamy ewentualne wycieki. Polecamy kontrolować auto jeszcze przez kilka dni.
Zobacz też: Układ smarowania silnika
REKLAMA
REKLAMA